رئیس فدراسیون فوتبال گوام همکاری با چشم بادامی ها را دلیل اصلی پیشرفت فوتبال این کشور می‌داند. او تاکید کرد که تیمش در دیدار برابر ایران به پیروزی فکر می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از الکوره، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در انتخابی جام جهانی به مصاف گوام می رود. این دیدار درحالی پنج‌شنبه برگزار می شود که پیش از این ایران موفق شده با نتیجه ۱۹ بر صفر برابر گوام به پیروزی برسد. البته الان دیگر گوام آن تیم سابق نیست و پیشرفت خوبی در فوتبال این کشور به وجود آمده است.

ریچارد لای، رئیس فدارسیون فوتبال گوام در گفت و گویی که با رسانه های ژاپنی داشت از دلایل پیشرفت فوتبال این کشور و دیدار برابر ایران سخن به میان آورد. او همکاری با ژاپن را دلیل اصلی تغییر و پیشرفت فوتبال در گوام دانست.

او گفت: سال ۲۰۰۲ را به خاطر می‌آورم وقتی که با اوکانو، رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن قرارداد همکاری امضا کردیم. در آن زمان فکر می کردم که فوتبال تنها یک سرگرمی است اما بعد از برخورد با ژاپنی‌ها نگاه ما به کلی به فوتبال تغییر کرد. الان دیگر می دانیم که فوتبال چه تاثیر بسزایی در جامعه دارد و به همین خاطر توجه ویژه‌ای به آن می شود.

ریچارد ادامه داد: ژاپنی ها در گام نخست از ما خواستند که به فوتبال پایه و رده‌های سنی پایین توجه کنیم. ما یک برنامه ۱۰ ساله برای خود تعیین کردیم و الان داریم ثمره تلاش خود را می بینیم. بعد از این که با فدارسیون فوتبال ژاپن قرارداد همکاری امضا کردیم شرایط فوتبالی ما بهتر و بهتر شد. در سال ۲۰۰۵، ۵۰ بار دروازه ما باز شد بدون این که بتوانیم حتی یک گل به ثمر رسانیم، اما امید خود را از دست ندادیم و به کار و تلاش ادامه دادیم. با برگزاری اردوهای تمرینی در ژاپن و فرستادن تیم های پایه به این کشور شرایط رفته رفته تغییر کرد. ما از ژاپنی ها صبر و عجله نکردن را آموختیم. آنها به ما یاد دادند که برای دیدن ثمره تلاش خود باید به آرامی پیش رفت و اصلا عجله نکرد.

او درباره ادامه همکاری با فدارسیون فوتبال ژاپن گفت: تبادل فرهنگی بین جوانان گوام و ژاپن وجود دارد. بازیکنان جوان ژاپنی در کشور ما اردو می زنند و ما هم متقابلا چنین اردوهای را در ژاپن برگزار می کنیم و این باعث می‌شود تا فوتبال ما پیشرفت خوبی داشته باشد.

رئیس فدارسیون فوتبال گوام درباره دیدار حساس برابر ایران هم گفت: پیش از برگزاری دور انتخابی اعلام کردیم که هدف ما صدرنشینی در گروه D است. نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای نخستین بار به جام جهانی راه یابیم. دیدار برابر ایران برای ما بسیار مهم است. ایران در دیدار نخست خود برابر ترکمنستان به تساوی دست یافت و این باعث شده تا بازیکنان این تیم زیر فشار باشند. به همین خاطر این فرصت برای ما مهیا است که برابر این تیم به پیروزی برسیم.

گوام شگفتی ساز گروه چهار بوده است. این تیم در هر دو بازی نخست خود به پیروزی رسیده است و با شش امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار دارد این درحالی است که تیم ملی فوتبال ایران با یک امتیاز از یک بازی در رده سوم است. عمان با سه امتیاز در رده سوم قرار دارد و تیم های ترکمنستان و هند هم به ترتیب با یک و صفر امتیاز در رده های چهارم و پنجم جای دارند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۸ )