پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: باید مدیری به پرسپولیس بیاید که خودش بتواند درآمدزایی کند و سوال این است که آیا طاهری و گروهش توانایی این کار را دارند؟

علیرضا امامی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص مشکلات مالی تیم فوتبال پرسپولیس و اینکه این باشگاه نتوانسته بعد از گذشت چند هفته از لیگ برتر اسپانسری پیدا کند گفت: این یک سوال ساده است که باید وزیر ورزش یا معاونان او در این باره پاسخ بدهند چراکه پرسپولیس زیر نظر وزارت ورزش فعالیت می‌کند و مسئولان این وزارتخانه باید پاسخگوی شرایط این تیم باشند.

وی ادامه داد: من همه مصاحبه‌های وزیر ورزش، معاونان او همچنین مسئولان باشگاه پرسپولیس را هر روز می‌خوانم. در این میان آن چیزی که مشخص است این است که موضوعی مبهم و گنگ است که اجازه نمی‌دهد این کار انجام شود. انتخاب اسپانسر برای پرسپولیس باید در اولویت وظایف هیات مدیره قرار بگیرد اما اسپانسر با شرایطی که می بیند و همچنین بدهی‌هایی که پرسپولیس دارد محتاط عمل می‌کند. همین سال گذشته بود که اسپانسری به باشگاه پرسپولیس آمد و مشکلات عدیده‌ای حاصل شد به طوری که هنوز پرونده‌ این اسپانسر باز است.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: اینها دلایلی است که باعث می‌شود بحث انتخاب اسپانسر برای پرسپولیس به تعویق بیفتد هرچند که به نظر من اراده‌ای که بخواهد باشگاه پرسپولیس را از بی‌پولی در بیاورد وجود ندارد.

امامی‌فر در مورد اینکه علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس گفته بود اگر هر هوادار ۵ هزار تومان به این باشگاه پول بدهد آن وقت دیگر نیازی به اسپانسر نخواهد بود تصریح کرد: به نظر من بیان کردن این صحبت بی‌دلیل نیست و قطعا ایده‌ای پشت این مسئله بوده است. من که تجربه کار مدیریتی و حتی اداری را ندارم به خودم اجازه نمی دهم با توجه به عظمت و بزرگی پرسپولیس به هواداران بگویم که ۵ هزار تومان به باشگاه بدهید تا مشکل نداشته باشیم. قطعا پشت این حرف هدفی است و شما شک نکنید که هر سخنی که مطرح می‌شود هدف و ایده‌ای پشت آن است و به نظر من فکر و ایده جالبی پشت این تفکر نیست. 

وی در مورد اینکه چرا سایر اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در این مورد خود را به بی‌ اطلاعی می‌زنند اظهار داشت: قطعا انکار کردن راحت‌ترین کار است و کسی زیر بار چنین حرفی نمی‌رود. اعضای هیات مدیره یا نباید این پست را قبول می‌کردند یا حالا که آنرا پذیرفتند باید پاسخگوی این مسائل باشند. اینکه بخواهیم به هر قیمتی مسئولیت داشته باشیم اما کاری نکنیم که درست نیست. هرچند که می‌بینیم عده‌ای سرقفلی باشگاه پرسپولیس هستند.

مربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه آیا احتمال این نمی‌رود که همین مشکلات مالی در بحث فنی هم تیم را دچار مشکل کند خاطرنشان کرد: قطعا مدیریت باشگاه و مسئولان وزارت ورزش که تصمیم‌گیرنده پرسپولیس هستند باید پاسخگوی همه اتفاقات باشند. این باشگاه زیر نظر وزارت ورزش است و هر اتفاقی که بیفتد از چشم وزارت خواهیم دید مگر اینکه تیم خصوصی شود.

امامی‌فر ادامه داد: باید یک مدیر قوی در پرسپولیس فعالیت کند که بتواند خودش درآمدزایی کند. آیا طاهری و گروهش این کاره هستند یا نه؟ آیا افراد اقتصادی در هیات مدیره باشگاه انتخاب می‌شوند یا نه؟ در یک برنامه زنده تلویزیونی باید محمود گودرزی وزیر ورزش یا هر کس دیگری مسئولیت دارد بیاید و رک و شفاف حرف‌هایش را بزند نه اینکه پشت صحنه بنشینند تا نابودی پرسپولیس را ببینند. این تیم چند سال است که رو به زوال است و نه حرمت پیشکسوتان نگه داشته می‌شود و نه خوشنامی برای برخی پیشکسوتان باقی مانده است. پرسپولیس الان باید در صدر جدول باشد و دغدغه‌اش قهرمانی آسیا نه اینکه به فکر یک برد باشند تا دل هواداران را به دست بیاورند.

وی در پایان گفت: مشکلات ما در سیستم مدیریتی است. بعد از دفاع مقدس ما کار اصولی بر روی تربیت مدیران نکردیم. همانطور که بر روی بازیکنان تیم‌های پایه کاری نکردیم. چرا وزارت ورزش باید مدیری انتخاب کند که سر از زندان اوین در بیاورد؟ چرا باید طی چند ماه چندین مدیر به پرسپولیس بیایند و بروند؟ باید مشخص شود که نژادفلاح چرا به پرسپولیس آمد و چرا از این باشگاه رفت. باید این مسائل پیگیری شود نه اینکه رسانه‌ها به اینکه بازیکن خالکوبی کرد یا اینکه ماشینش چیست گیر بدهند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )