دبیرکل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه هنوز در مورد کاندیدا شدن برای ریاست این فدراسیون فکر نکرده، گفت: در برخی باشگاه‌ها بدهکاری‌ها جمعمی‌شود و مهم‌ترین عنصر فساد را در فدراسیون رقم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا اسدی در نشست خبری پیش از ظهر امروز دوشنبه‌اش در خصوص وضعیت فوتبال ایران، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: قصد داریم تا فضای کاری فدراسیون فوتبال را با یکدیگر بررسی کنیم تا نقاط ضعف و قوتمان مشخص شود و برای رفع و تقویت برنامه‌ای خود در گفتمانی صادقانه گام برداریم.

وی در مورد پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه بعد از گذشت حدود ۶ ماه حضورش در فدراسیون و بحث حمایت از تیم ملی، آیا ناگفته‌هایی که دارد؟، اینگونه پاسخ داد: باید فضا را به سمتی ببریم که دوستانه باشد. از شما اصحاب رسانه می‌خواهم سوالاتی را مطرح کنید که اصولی باشد. اکنون تیم ملی فوتبال در تمرینات آماده‌سازی خود به سر می‌برد و ورود به برخی مسائل به این تیم کمک نمی‌کند. پس بحث کردن درباره آن دلیلی ندارد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه درباره برگزاری مجمع سازمان لیگ برتر خاطرنشان کرد: قرار است تا ۱۸ شهریورماه مجمع هیات رئیسه سازمان لیگ برتر برگزار می‌شود و در هیات رئیسه درباره تاریخ برگزاری مجمع سالیانه بحث و بررسی کنیم.

وی درباره میزبانی مسابقات دیگر کشورها در ایران تاکید کرد: رئیس فدراسیون فوتبال تشخیص داد که مسابقات به میزبانی تهران و در ورزشگاههای آزادی و و دستگردی برگزار شود. این ورزشگاه‌ها مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند و درباره بحث بلیت فروشی نیز باید بگویم، از تجربه‌ای که در بازی که بین دو تیم‌های امید ایران و  افغانستان داشتیم، پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است و جلساتی را برگزار کردیم تا در بهترین شرایط میزبان میهمانان خود باشیم.

اسدی درباره انتخاب سرمربیان تیم های ملی فوتسال و فوتبال ساحلی یادآور شد: باید به مربیان خارجی احترام گذاشت. باید قدر مربیان ایرانی را بدانیم و احترام گذاشتن به مربیان و استفاده از دانش‌های‌شان باید نهادینه شود. دانش مربیان و سطح آموزش را باید بالا ببریم و اگر این اتفاق رخ دهد، بهترین سرمایه‌گذاری خواهد بود. در کمیته فنی و توسعه‌ای که برای این تیم‌ها برگزار می‌شود، در مورد این مسائلی که وجود دارد بحث و بررسی صورت می‌گیرد.

وی در مورد بحث فساد در فوتبال و انتقادهایی که وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای رد و تائید کردن این موارد باید اسنادی وجود داشته باشد. کمیسیون اصل ۹۰ به این موضوعات رسیدگی می‌کند. بهترین کار صبر است و نباید عجولانه وارد موضوعات شویم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: فساد در فوتبال را در چند حوزه مختلف می‌توان ارزیابی کرد، فساد در حوزه ساختاری یا نیروی انسانی، اداری، اخلاقی، رفتاری، اقتصادی. تمام این موارد باید بررسی شود. کرامت انسان ها  ارزش بالایی دارد و از رسانه ها می‌خواهم تا زمانی که مدرکی وجود ندارد، مسائل را مطرح  نکنند.

وی در ادامه این نشست درباره مشکلات داوری تصریح کرد: متوجه نمی‌شوم که اشتباهات داوری زیاد شده است، یعنی چند بوده و چند شده است؟. باید در بازده عددی صحبت کرد، یعنی قبلا اشتباهات داوری در گذشته چگونه بوده است؟! بر چه اساسی می‌گوئید که اشتباه زیاد است اگر بر مبنای واکنش‌ها تصمیم بگیریم نمی‌توانیم در مجموع ۳۹ بازی برگزار شده، درست قضاوت کنیم.

اسدی در پاسخ به این پرسش که داوران را دبیر کل انتخاب می‌کند؟، یادآور شد: چنین موضوعی اصلا صحت ندارد. دبیرکل فدراسیون فوتبال به دپارتمان‌ها، مطالب مختلفی را مطرح می‌کند و در نهایت نظارت کاملی روی عملکرد آنها خواهد داشت. ضمن اینکه در بخش قضاوت باید احترام داوران و جایگاهشان حفظ شود. نه اینکه کوچک‌ترین اتفاقی که رخ می‌دهد، اعتراض کنیم و یا افراد مسئول را تغییر دهیم. من از شما رسانه‌ها که امانت‌دار مردم هستید، می‌خواهم التهاب و حواشی اینگونه موارد را از بین بیرید و به آن با آب و تاب نپردازید.

وی در ادامه افزود: در حوزه دبیرکلی فدراسیون فوتبال که مسئول اجرای اداری ساختار فدارسیون است، باید بگویم تمامی دپارتمان‌ها زیر نظر دبیرکل هستند، کمیته‌ها به هیات رئیسه مشاوره می‌دهند و در بحث داوری اگر مشکلی است، باید رفع شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درپاسخ به این پرسش که برای پست ریاست فدراسیون ثبت نام خواهید کرد یا خیر؟، گفت: هنوز برای فکر کردن به این موضوع بسیار زود است. فعلا در بخش دبیرکلی به کارهای خود می‌پردازم. در مورد اینکه چه افردای می‌توانند در پست ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کنند، باید بگویم فردی که در کار اجرایی، مدیریت، تحصیلات، در بحث ملی و فوتبالی تجربه دارد، می‌تواند برای هدایت یک فدراسیون گام‌های ارزنده ای بردارد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری که درباره اجرای رای راه‌آهن و پیکان؟، تصریح کرد: از ارکان اجرایی بپرسید که چرا این رای اجرا نشد. رکن قضایی احکام خود را صادر می‌کند و در اولین فرصت در اختیار ارکان قضایی قرار می‌دهد، حال اینکه چرا حکم اجرا نمی‌شود باید از مسئولان مربوطه سوال کنید.

اسدی درباره بدهی‌باشگاه های فوتبال یادآور شد: متاسفانه در بخش مالی باشگاه‌ها تورم به طور کاذب وجود دارد. در برخی باشگاه‌ها بدهکاری‌ها جمعمی‌شود و مهم‌ترین عنصر فساد را در فدراسیون رقم خواهد زد. مهم‌ترین مساله این است که نباید به باشگاه‌های بدهکار اجازه فعالیت داده شود. بعضی می‌گویند لیگ را تعطیل کنید، درحالی که باید در حرکت مدیریت کنیم و مشکلات را از سر راه خود برداریم. اگر به رکن قضایی و داوری توجه نشود با مشکل روبرو می‌شویم.

وی با انتقاد از صحبت‌های برخی اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: تعجبم بر این است که اعضای فدراسیون چرا نسبت به یکدیگر صحبت می‌کنند. معتقدم اعضای هیات رئیسه نباید بر علیه یکدیگر صحبت کنند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه در خصوص تقابلی که بین دو تیم‌های فوتبال امید و بزرگسالان وجود دارد، تاکید کرد: متاسفم برای افرادی که از هر زاویه‌ای برای یکدیگر و همکاران خود موضع می‌گیرند. برای فدراسیون فوتبال تیم امید و بزرگسال هیچ فرقی ندارد. این دو تیم برای این مملکت هستند و معتقدم برخوردها در حوزه شخصی باعث می‌شود تا منافع ملی زیر سوال برود.

وی اضافه کرد: مسئولان تیم‌ها نباید از طریق رسانه‌ها مشکلات خود را مطرح کنند و باید با یکدیگر گفتگو کرده و اگر موانعی وجود دارد را حل کنند. باز هم می‌گویم از دیدگاه ما هیچ تیمی فرق نمی‌کند. هر تیمی که مسابقه داشته باشد، بدون شک اولویت‌ها بر مبنای درخواست و شرایط آن در نظر گرفته می‌شود.

اسدی همچنین تاکید کرد: این ادبیات راهزن و این‌ها خوب نیست، متوجه نمی‌شوم جه معنایی دارد؟، ما کشوری فرهنگی هستیم و بهتر است ادبیات‌مان بهتر شود. هدف از برگزاری فوتبال لذت، ایجاد شادی و بازی جوانمردانه است. اگر بخواهیم به حاشیه بپردازیم از هدف فوق دور خواهیم شد.

وی در ادامه درباره اینکه شما به عنوان گزینه وزارت ورزش معرفی شده‌اید؟، افزود: ابتدا باید بگویم افتخار می‌کنم که گزینه وزارت ورزش هستم زیرا به غیر از من  گزینه‌های دیگری هم بوده اما در نهایت من از سوی مسئولان انتخاب شدم. اگر مشکل در حوزه توانمندی من است باید بگویم که تمام تلاش خود را برای اجرای فعالیت‌ها به بهترین شکل ممکن بکار می‌گیرم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پایان گفت: فدراسیون فوتبال باید استقلال داشته باشد و وزارت ورزش و جوانان نیز در ارگانی دخالت نمی‌کند. ما یک ارتباط متقابل نسبت به یکدیگر داریم و در هر پستی که هستیم باید جایگاه خود را حفظ کنیم و معتقدم ادب مهمتریم عنصر در ورزش است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.