داور بین‌المللی فوتبال ایران گفت: اگر ست‌های رادیویی برای داوران در لیگ برتر خریداری شود آنها می‌توانند قضاوت‌های بهتری در مسابقات داشته باشند.

موعود بنیادی‌فر در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اشتباهات تاثیرگذار داوران در ۵ هفته ابتدایی لیگ برتر، گفت: قبول دارم که داوران در هفته‌های ابتدایی لیگ مرتکب اشتباهات تاثیرگذاری شدند اما این اشتباهات خیلی مورد توجه قرار گرفت و بیش از حد بزرگ شد و به اشتباهات پرداخته شد. البته خوشبختانه در هفته پنجم اشتباهات داوری کمتر شد و اگر این آرامش ادامه داشته باشد قطعاً شاهد قضاوت‌های بهتری از داوران در لیگ برتر خواهیم بود.

وی ادامه داد: اشتباه داوری همیشه در دنیای فوتبال وجود دارد و هیچ‌گاه به صفر نمی‌رسد. خوشبختانه با حمایتی که مسعود عنایت، فریدون اصفهانیان، روسای دپارتمان و کمیته داوران از داوران می‌کنند و حمایت دکتر اسدی دبیر فدراسیون فوتبال می‌توان به قضاوت‌های بهتر داوران در ادامه لیگ بسیار امیدوار بود و اشتباه‌ داوران کم و کمتر خواهد شد.

بنیادی‌فر در مورد اینکه در لیگ برتر این فصل کمتر قضاوت کرده، گفت: من در هفته اول بازی فولاد و راه آهن را سوت زدم و در هفته چهارم هم بازی پدیده و تراکتورسازی را قضاوت کردم. البته در  شهریور و مهرماه نیز در دو مسابقه داور بین‌المللی هستم. در شهریور در کشور چین داور چهارم فغانی در لیگ قهرمانان آسیا هستم و در مهرماه نیز داور چهارم محسن ترکی در AFC CUP  هستم.

وی ادامه داد: در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی نیز روز ۱۶ مهرماه بازی قرقیزستان و تاجیکستان را سوت خواهم زد که این اولین قضاوت من در این سری از رقابت‌هاست.

بنیادی‌فر با اشاره به اینکه داوران لیگ برتر ست‌های رادیویی در اختیار ندارند، گفت: در حال حاضر در لیگ برتر ایران فقط علیرضا فغانی از این ست‌های رادیویی در اختیار دارد و اگر ۱۰ ست رادیویی که قرار است برای داوران تهیه شود زودتر در اختیار آنها قرار بگیرد داوران در لیگ برتر می‌توانند قضاوت‌های بهتری را در لیگ ارایه کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.