سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دوست دارد با حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، برای چهارمین بار این افتخار را تجربه کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران قصد دارد که به هر شکل ممکن ایران را مثل جام جهانی ۲۰۱۴ به روسیه ببرد تا مردان آریایی نیز در جام جهانی ۲۰۱۸ یکی از تیم‌های حاضر در آن مسابقات باشد.

کارلوس کی‌روش معتقد است که برای حضور جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بسیار با انگیزه است و در این زمینه می‌گوید: علاقمندم که تجربه حضور با ۴ تیم را در ۴ جام جهانی داشته باشیم. این کار را در دنیای مربیگری تا کنون فقط یک یا دو مربی انجام داده‌اند و اگر به چنین موفقیتی برسم برایم مطلوب خواهد بود.

وی ادامه می‌دهد: برای رسیدن به جام جهانی از میان سهمیه های آسیایی سه تیم بنام ‌های استرالیا، ژاپن و کره جنوبی این کارت اعتباری را دارند و در اولویت اول قرار دارند، بنابراین از میان تیم‌های های ملی ایران، عربستان، امارات، قطر، چین، کره شمالی و ازبکستان، یک تیم از میان این هفت تیم شانس بعدی را دارد. از میان این ۷ کشور ایران باید برای رسیدن به جام جهانی تلاش کند، با این تفاوت که آنها از امکانات خوبی برخودار هستند و هزینه های زیادی هم می کنند.

کی‌روش رقابت با این کشورها را با توجه به شرایط مالی و امکانات برابر نمی داند و می گوید: ایرانی ها شور و شوق فراوانی برای فوتبال دارند و به همین دلیل نیاز ندارند که کسی بخواهد این شور را در آنها به وجود آورد و همین موضوع فرصت بزرگی برای ایران محسوب می شود، اما واقعیت یک چیز است؛ چند بار می توان در این فوتبال معجزه کرد؟ در شرایط فعلی فوتبال دنیا پول حرف اول را می‌زند و ما برای ایجاد ساختار و امکانات نیازمند منابع هستیم. برای آمادگی بهتر تیم ملی ایران نیازمند بازی های دوستانه است، اما اگر این دیدارهای تدارکاتی انجام نشوند، چگونه می توان در عرصه‌های بین المللی کسب تجربه کرد؟! روش موجود یک بازی موش و گربه است و کنار آمدن به چنین شرایطی واقعا کار دشواری است.

سرمربی تیم ملی ایران به نحوه صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۱۴ اشاره می کند و می افزاید: ما برای رسیدن به برزیل و حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ فشارهای متعددی را تحمل کردیم،برای سفر به برزیل نه تنها با تیم های ملی قدرتمند بازی نکردیم، بلکه حریف ما در آن مسیر رویارویی با چند تیم دسته اولی از آفریقای جنوبی بود.امیدوارم برای دوستان‌مان که با آنها بازی کردیم این حرف من  سوءتفاهم نشود،‌چون آنها برای ما عالی بودند و ما سپاسگزار آنها هستیم، اما واقعیت این است که بازی با تیم های دسته اولی برای ما کافی نبودند. بازیکنان زیادی برای حضور در جام جهانی بازیکنان زیادی بلوغ یافته اند اما هنوز هم به تجارب بیشتری نیاز داریم. ما می خواهیم با رقابت های بیشتری به جام جهانی برویم و پیروز شویم،‌در این راه به بازیکنان خوب و با تجربه ای نیاز داریم.

سرمربی پرتغالی از عملکرد تیمش در جام جهانی ۲۰۱۴ ابراز رضایت می کند و می گوید: به نظرم عملکرد ما در برزیل عالی بود و تیم ملی ایران و بازیکنانم جایگاه زیادی به دست آوردند و بدون شک برای کشورشان کسب افتخار کردند؛ مخصوصا مقابل تیم ملی آرژانتین. ما در آن مسابقه به جادوی مسی باختیم و اگر داور پنالتی روی اشکان دژاگه را می گرفت، حتی می توانستیم تیم پیروز میدان باشیم. در آن دیدار اطمینان داشتم که آرژانتین قادر به گلزنی نیست، اما مسی برای آنها جادو کرد. آرژانتین در تیمش همه چیز داشت، از جمله لیونل مسی.

مسی می توانست ایرانی باشد، اما خدا خواست که او در آرژانتین متولد شد.علاوه مسی، آنها داور را هم داشتند که حواسش پرت شد و پنالتی ایران را نگرفت، در واقع یک پنالتی جنجالی را نگرفت. در جام جهانی ۲۰۱۴ خیلی سخت تلاش کردیم و جنگیدیم، اما ۵۰ درصد از خواسته ما برآورده شد.

کی روش در مورد شرایط کنونی تیم ملی ایران می گوید: بیش از ۵۰ درصد از نفرات تیم ملی جوان شده‌اند و اکنون تیم تازه ای در اختیار داریم. در بازی قبلی مان مقابل ترکمنستان آنها به ما گل زدند و با همین گل شرایط مسابقه کمی برای ما پیچیده شد،‌اما جای هیج بهانه ای نیست.باید ترکمنستان را تحسین کنیم چون برای کسب نتیجه خیلی خوب تلاش کردند و جنگیدند. در آن دیدار تجربه کافی برای کسب ۳ امتیاز را نداشتیم، اما هنوز برای صعود به مرحله بعدی مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا وضعیت خوبی داریم.

 سرمربی تیم ملی ایران درباره دیدار حساس تیمش که قرار است پنج شنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی و مقابل تیم ملی گوام برگزار شود، می گوید: گوام بازیکنانی را در اختیار دارد که آنها در لیگ آمریکا حضور دارند و من از نتایج قبلی این تیم غافلگیر نشده ام چون می دانم که برخی از بازیکنان گوام جنبه های رقابتی را در آمریکا آموخته‌اند. با توجه به فیلم هایی که از این تیم دیده‌ام، می‌دانم حریف سخت کوش، منظم و سازمان یافته ای هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.