مدیر تیم ملی فوتبال گفت: دیگر هیچ جلسه‌ای با مسئولان تیم امید نمی‌گذاریم و دوستان هر صحبتی دارند می‌توانند به تمرین تیم ملی بزرگسالان آمده و آن را مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، افشین پیروانی در حاشیه تمرین ملی‌پوشان در جمع خبرنگاران با تشکر از اصحاب رسانه گفت: بحث امروز ما این است که تیم ملی نیاز به حمایت بیشتری در راه صعود به جام جهانی دارد. اگر تفکر جهانی داریم و هدفمان رفتن به جام جهانی و کسب مقام خوب در این رقابت‌هاست باید حرفه‌ای فکر کرده و عمل کنیم؛ همانند رقبایمان که هر روز با برنامه‌ریزی بهتر در حال پیشرفت هستند. ما هنوز فکر می‌کنیم ایران هستیم و قدرت برتر آسیا.

مدیر  تیم ملی خاطرنشان کرد: اگرچه ما در رنکینگ فیفا تیم اول آسیا هستیم اما باید این را در نظر گرفت که رقبای ما با برنامه‌ریزی دقیق هر روز در حال پیشرفت هستند. قطر از بازیکنان با ملیت برزیلی استفاده می‌کنند. ما هنوز فکر می‌کنیم کشورهایی مانند امارات، ازبکستان، عراق و چین از رقبای اصلی ما به حساب می‌آیند. همه این تیم‌ها می‌خواهند مثل ما به جام جهانی بروند. حالا بُعد تبلیغاتی به کنار، در صورت صعود به جام جهانی ۱۰ میلیون دلار به حساب فدراسیون کشورمان واریز می‌شود و با این پول خیلی از مشکلات حل خواهد شد. در همه این کشورها اولویت اصلی تیم ملی است. حریفان ما هر روز یک گام به جلو برمی‌دارند اما ما یک روز مشکل لباس داریم و روز دیگر مشکل اردو و زمین تمرین.

وی تاکید کرد: همه در فدراسیون زحمت می‌کشند تا اردوها به بهترین شکل برگزار شود. از بیرون این طور به نظر می‌آید که همه چیز برای فوتبالیست‌ها خوب است و آنها پول‌های میلیاردی می‌گیرند و ماشین‌های آنچنانی سوار می‌شوند، اما واقعیت این است که مشکلات زیاد است و ما عادت کرده‌ایم که همیشه در بدترین شرایط کارهایمان را پیش ببریم.

پیروانی در واکنش به این موضوع که به نظر می‌آید تیم امید از حمایت بیشتری نسبت به تیم ملی بزرگسالان برخوردار است و بین این دو تیم اختلاف ایجاد شده است، گفت: انشاءالله که تیم امید قهرمان المپیک شود، اما اگر این اتفاق بیفتد و ایران نتواند به جام جهانی صعود کند، مردم ناراحت نخواهند شد. مطمئنا اولویت برای اهالی فوتبال تیم ملی بزرگسالان است و آنها آرزو دارند تیم ملی کشورشان را در جام جهانی ببینند،

وی گفت: بین دو تیم بزرگسالان و امید فاصله افتاده که اصلا اتفاق خوبی نیست. از ابتدا قرار بود مسئولان دو تیم در رسانه‌ها حرف‌هایشان را نزنند اما دوستان در تیم امید از چند روز پیش شروع به مصاحبه کرده و با حرف‌های خود این فاصله بین تیم امید و بزرگسالان را زیاد کردند. من به عنوان مدیر تیم ملی با اختیار تام می‌گویم که دیگر هیچ جلسه‌ای با مسئولان تیم امید نمی‌گذاریم و دوستان هر صحبتی دارند می‌توانند به تمرین تیم ملی بزرگسالان آمده و آن را مطرح کنند.

مدیر  تیم ملی با تاکید بر اینکه همه بازیکنان جوان آرزو دارند به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا کنند، گفت: من خودم بازیکن تیم امید بودم و همیشه این عشق و علاقه را داشتم که راهی تیم بزرگسالان شوم. اگر تیم ملی قرار است جوانگرایی کند باید بازیکنان جوان به تیم ملی دعوت شوند اما دوستان این مسئله را قبول ندارند و خودشان را تافته جدابافته می‌دانند، متاسفانه آنها هر روز علیه تیم ملی مصاحبه می‌کنند.

پیروانی تصریح کرد: اگر بازیکنی سن و سال دار به تیم ملی دعوت شود می‌گویند چرا جوانگرایی نمی‌کنید و حالا که جوان دعوت می‌کنیم می‌گویند چرا بازیکن تیم امید به تیم بزرگسالان دعوت شده است. مطمئن باشید اگر تیم امید به المپیک صعود کند من خودم قول می‌دهم برای تشویق این تیم به ورزشگاه بروم اما مخالف این هستم که آقایان هر روز مصاحبه و  بین تیم امید و بزرگسالان فاصله ایجاد کنند. در همه جای دنیا تیم ملی بزرگسالان در اولویت است.

وی در واکنش به این موضوع که مشکل بازیکنان سرباز در تیم امید حل می‌شود اما در تیم ملی بزرگسالان این اتفاق رخ نمی‌دهد، گفت: اکنون بازیکنان تیم بزرگسالان مشکل مالیاتی و سربازی دارند اما به مشکلات آنها رسیدگی نمی‌شود. واقعا از مسئولان اجرایی که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند، می‌خواهم در این شرایط که تیم ملی تنهاست تیم را مورد حمایت قرار دهند. تیم ملی پیشانی فدراسیون است و اولویت باید این تیم باشد. مطمئنا مسئولان در تیم المپیک خود را آماده می‌کنند تا جواب ما را بدهند، اما آنها باید بدانند اولویت در همه جا با تیم ملی است. ما بازیکن جوان به تیم دعوت کردیم تا زیر نظر مربی بزرگی مثل کی‌روش کار کند و یاد بگیرد اما آقایان فکر می‌کنند که بازیکنان برای تفریح به تیم ملی می‌آیند. از خود بازیکنان بپرسید که دوست دارند به تیم ملی بزرگسالان دعوت شوند یا تیم المپیک.

پیروانی در پاسخ به این سوال که آیا به نظرش این اختلاف ایجاد شده بین تیم امید و تیم بزرگسالان و کری شدید بین آنها به خاطر ضعف فدراسیون است یا مسائل دیگر، گفت: قرار شد ما حرف‌هایمان را در رسانه‌ها نزنیم، من حبیب کاشانی را به تمرینات تیم ملی دعوت کردم اما الان می‌بینند که چه جبهه‌گیری‌ها علیه تیم ملی شروع شده است. ما دیگر با آنها جلسه‌ای نخواهیم گذاشت. من برای تیم امید آرزوی موفقیت می‌کنم اما فرهنگ فوتبالی ما اینگونه نیست  که هر روز مصاحبه کنیم. من هم می‌توانم هر روز به تمرین تیم ملی آمده و علیه این و آن مصاحبه کنم.

مدیر  تیم ملی خاطرنشان کرد: افتخار من این است سال‌ها در فوتبال بوده‌ام و ما اهالی فوتبال زبان یکدیگر را بهتر می‌فهمیم. چرا باید کسی از بیرون فوتبال آمده و اظهار نظر کند و این قشنگ نیست. این راهی که ما در پیش گرفته‌ایم پیامد بدی برای فوتبال کشورمان دارد.  در هر صورت قرار نبود این اتفاقات رخ دهد و باز تاکید می‌کنم که هیچ جلسه‌ای با مسئولان تیم امید نخواهیم داشت.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )