سرمربی تیم فوتبال نوجوانان از وضعیت شاگردانش ابراز رضایت کرد و گفت که امیدوار است این تیم تا مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا به شرایط ایده‌آل برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، حمید علیدوستی درباره شرایط کلی تیم فوتبال نوجوانان ایران گفت: وضعیت خوبی داریم و کارمان را ادامه می‌دهیم. هر چه به مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا نزدیک‌تر می‌شویم استراحت را کم می‌کنیم تا بتوانیم بازیکنان را در شرایط مسابقه حفظ کنیم.

وی در ادامه درخصوص دیدارهای دوستانه با سوریه عنوان کرد: خوشحالم که این دو بازی را برابر سوریه انجام دادیم، چرا که بچه‌ها بازی با یک تیم عربی را تجربه کردند، به ویژه در دیدار دوم بازیکنان از نزدیک مواردی را که درباره تیم‌های عربی به آنها گفته بودیم، لمس کردند. تجربه‌ای که در این دو  مسابقه کسب کردیم، قطعاً در آینده به ما کمک می‌کند.

سرمربی تیم نوجوانان ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که بازیکنان در این رده سنی بیشتر از احساس خود پیروی می‌کنند. در همین راستا بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی آماده می‌کنیم. در جلساتی که کادر فنی با بازیکنان برگزار می‌کند، علاوه بر مسائل تاکتیکی و تکنیکی از بعد روانشناسی نیز روی آنها کار می‌کنیم. باید تلاش کنیم تا بازیکنان به جای غلبه بر احساس بیشتر روی منطق تمرکز کنند. امیدواریم در فرصت باقیمانده بتوانیم به آمادگی لازم دست پیدا کنیم.

علیدوستی در ادامه درباره برگزاری اردوی تدارکاتی تیم فوتبال نوجوانان ایران در تبریز گفت: اردوی بسیار خوبی به میزبانی باشگاه گسترش فولاد تبریز داشتیم. می‌خواستیم قبل از شروع مسابقات بازیکنان خودشان را به لحاظ شرایط آب و هوایی و محل برگزاری مسابقات بازی وفق دهند. در مدت زمانی که در تبریز بودیم، سه بازی تدارکاتی مقابل تیم‌های جوانان و نوجوانان گسترش فولاد و منتخب نوجوانان در تبریز برگزار کردیم و به اکثر اهداف تعیین شده قبلی‌مان رسیدیم. از وضعیت تیم رضایت دارم و می‌خواهیم تا زمان باقیمانده به شرایط ایده‌آل برسیم.

وی درباره حریفان اظهار داشت: اولین دیدار ما برابر لبنان است. همیشه در این تورنمنت‌ها اولین دیدار مهمترین بازی است. تیم سوریه قبل از آمدن به ایران با لبنان دو بازی تدارکاتی انجام داده بود که بازی اول را ۳ بر ۲ واگذار کرده و مسابقه دوم را با نتیجه ۴ بر یک پیروز شده بود. فیلم این مسابقات را به دست آوردیم. دیدار دوم ما برابر هند است، متأسفانه هنوز فیلم بازی‌های هند را ندیده‌ایم، البته مصاحبه  سرمربی  آلمانی تیم هند را مطالعه کرده‌ و اطلاعاتی راجع به شرایط این تیم جمع‌آوری کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت:  فیلم بازی‌های بحرین را هم دیده‌ایم و به شناخت خوبی از این تیم رسیده‌ایم. البته در رده جوانان و نوجوانان همه تیم‌ها سخت هستند، مخصوصاً تیم‌های عربی که سرمایه‌گذاری هنگفتی در این رابطه کرده‌اند. البته ما هم پتانسیل بالایی داریم و با آمادگی کامل به مصاف حریفان خود می‌رویم.

سرمربی در خصوص حضور هواداران در ورزشگاه گفت: هواداران فوتبال تبریز در ایران سردمدار هستند و از آنان می‌خواهیم که به ورزشگاه بیایند و به تیم نوجوانان انگیزه بدهند. امیدوارم تماشاگران تبریزی که همیشه از تیم‌های شهر خود بهترین حمایت را دارند، تیم نوجوانان را نیز تنها نگذارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.