ادگار داویدز ستاره سرشناس هلندی فوتبال دنیا در گفت و گویی اختصاصی با خبرآنلاین از بازی برابر تیم ستارگان ایران ، علاقه به ایران و زبان فارسی سخن گفت.

مهدی یکتا -خبرگزاری خبرآنلاین:ادگار داویدز ؛ همه آنهاییکه فوتبال دنیا را پیگیری می کردند بیش از دو دهه با بازی های بی نظیرش شوکه میشدند. ادگار یکی از ستاره هایی بود که همراه با تیم ستارگان به تهران آمد. بازیکن قدرتیتیم یوونتوس و البته بارسا. کسی که به پیت بول معروف بود یا به ماهی گوشتخوار. کسیکه هیچ حریفی را در زمین ، یارای رقابتش نبود. خیلی خونگرم نیست و برای گفت و گوبا خبرآنلاین هم حسابی شاکی بود. می گفت اصلا مصاحبه نمی کند اما نشست و چند دقیقهای همکلام شدیم. از ایران گفت. از زبان فارسی که دوستش دارد و باقی چیزها. از اینکهشیفته ایران شده و دوست دارد با خانواده اش به ایران برگردد تا بتواند به همدانبرود. این گفت و گوی کوتاه با کمک دوست خوب مان ناتان قبادی و همراهی شرکت چای گوزل انجام شده است. اصرار داویدز برای اینکه سئوالی درباره سالهای فوتبالش پرسیده نشود و تنها درباره بازی ستاره ها باشد ، در آن زمان کوتاه گفت و گو چاره ای نمی گذاشت غیر از پرسیدن انچه او تمایل داشت پاسخ بدهد.

* از لحاظ آمادگي بدني،شرايط خيلي خوبي داري. آيا تمرينات مستمر و سنگيني را هر روز ا نجام مي‌دهي؟

(خيلي خونسرد) نه! اينكه هرروز بخواهم تمرين كنم، اين‌طور نيست اما هر از گاهي تمرين مي‌كنم و وزنه مي‌زنم.در واقع به صورت نرمال ورزش مي‌كنم و نه براي قهرماني و به صورت حرفه‌اي. البتهموافقم كه من خيلي خوبم! 

* تعدادی از بازيكنان تیم ستارگانايران مي‌گفتند با ديدن بدن‌هاي آماده و عضلاني بازيكنان بازنشسته ستارگانجهان،‌ خجالت كشيديم!

اتفاقاً وقتي بازي شروع شد،خيلي سورپرايز شدم. شماره ۸ و شماره ۶ تيم ايران مرا سورپرايز كردند و خيلي خوبتوپ مي‌زدند. شماره ۷ هم سريع و تند و تيز بود. در مجموع بر و بچه‌هاي تيم ايرانخوب بودند.

* برسیم به بازی از اینکه چطور به ایران آمدید؟

زماني كه از من پرسيده شدكه مي‌خواهم در ايران بازي كنم يا نه؟ بلافاصله OK دادم و خوشحال شدم.

* چرا؟

اولين بار بود كه به ايرانمي‌آمدم. تصويري از قديم درباره ايران در ذهن داشتم و به نظرم زبان فارسي هم زبانزيبايي است. البته عكس‌هايي هم از شهرهاي ايران ديده بودم و همين باعث شد بهكشورتان بيايم. الان هم احساس خيلي خوبي دارم و بسيار خوشحالم. (به‌ يك‌باره چيزييادش مي‌آيد) حتماً بنويسيد ايران تاريخي غني دارد و علاقه داشتم شهرهاي شما را ازنزديك ببينم.

* بخشيد سؤالات ما كميپراكنده است اما مي‌خواهيم بپرسيم كدام‌يك از بازيكنان ايراني را از قبل مي‌شناختي؟

هيچ كدام را نمي‌شناختم!

* حتي عليرضا جهانبخشبازيكن ايراني شاغل در ليگ هلند را؟!

(با تعجب) در كدام تيم توپمي‌زند؟!

* آلكمار، ‌البته قبل از آندر اف‌سي نايمخن بازي مي‌كرد و بهترين بازيكن ليگ دسته دوم هلند شد. سپس به آلكماررفت و...

AZ آلكمار.خيلي خوب است كه بازيكنان ايراني اول به هلند بروند و سپس به ساير ليگ‌هاي اروپاييبپيوندند. راستي اين فوتباليست ايراني شما چند ساله است؟

* ۲۲ ساله است و بسيارجوان!

چه جالب! بايد بازيكن خوبيباشد كه AZ آلكمارخواهان او شده است. به نظرم ليگ هلند براي جوانان مستعد بسيار مناسب است و آنها مي‌توانندچيزهاي زيادي ياد بگيرند. فوتبال هلند الفباي اين رشته را خوب ياد مي‌دهد و بهنوعي مدرسه فوتبال اروپاست.

* حاضري پيشكسوتان تيمملي هلند،‌ آژاكس آمستردام يا يوونتوس ايتاليا را به خود به ايران بياوري؟

اين كار در توان من نيست.نياز به برنامه‌ريزي و حمايت اسپانسرها دارد و افرادي هستند كه مي‌توانند در اينزمينه كمك كنند. من نمي‌توانم اين كار را انجام بدهم.

* در يوونتوس بسيارجنگنده بودي و ببخشيد در تورين به گاو ميدان معروف شدي. اين جنگندگي و ميل به مبارزهرا از كجا آموختي؟

جنگندگي كه آموختني نيست.ضمن آن كه در فوتبال ايران بايد جنگيد، البته من اين جنگندگي را در تمام بازيكنانشما ديدم.

* جداً؟

بله،‌ بازيكنان تيم ستارگانايران خيلي خوب مي‌دويدند و مي‌جنگيدند البته به نظرم از لحاظ تكنيكي فوتبال شماضعف دارد.

* ولي ايران به برزيلآسيا معروف است.

بحث من چيز ديگري است. شمااگر مي‌خواهيد موفق‌تر شويد، بايد قدم‌هاي تكنيكي به فوتبال ايران افزوده شود. بايداز رده‌هاي پايه‌اي و نوجوانان و جوانان شروع كنيد.

* قهرمان كودكي ادگارداويدز چه كسي بوده است؟

(با بي‌ميلي به ساعت خوداشاره مي‌كند) ديگر دارد وقت ما به اتمام مي‌رسد.

قهرمان كودكي من الان نيستو اين يك راز است! راضي شديد؟!

* یکی از اتفاقاتی که چهره داویدز را در یادها ماندگارتر کرد ، عینک طبی ویژه ای بود که در سال های پایانی فوتبال تان به چشم زدید. چیزی که قبل از این رواج نداشت

نه این عینک کمکی به ماندگارتر شدن چهره ام نداشت. من به ناچار از این عینک استفاده کردم.

* ولي اولين بازيكني درزمين فوتبال بوديد كه با عينك بازي ‌كرديد.

من مشكلي با عينك براي بازي نداشتم. يك مشكل چشمي باعث شد از عينك استفادهكنم و باز هم تأكيد مي‌كنم ربطي به معروف شدن من نداشت.بیایید درباره ایران حرف بزنیم .بنويسيد از حضور در ايرانلذت بردم و قصد دارم به شهر زيباي همدان سفر كنم.

۴۱۴۱

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.