کاپیتان سابق تیم ملی و پرسپولیس با اشاره به ‌این‌که در جام ملت‌ها در بهترین شرایط اوت شدیم، گفت: ما یک مربی خوب داریم، اما نباید بگوییم چون مربی خوبی داریم پس در آسیا حرف اول را می‌زنیم.

علی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در حاشیه حضور خود در ششمین جشنواره بازارچه‌های نیکوکاری مؤسسه فیاض‌بخش اظهار داشت: خوشحالم که در خدمت‌تان هستم و خدا را شکر می‌کنم که امسال هم قسمت شد در خدمت این آسایشگاه و بچه‌های این آسایشگاه باشم.

بازیکن پیشین تیم ملی ایران افزود: این کار خیر را طبیعتاً من شروع نکرده‌ام و استارت آن از سوی آسایشگاه فیاض‌بخش خورده است و جای تقدیر از مسئولان این آسایشگاه دارد که هر ساله این مراسم را برای تأمین هزینه‌هایی که این مؤسسه نیاز دارد، برگزار می‌کند. امیدوارم قسمت باشد ما هم همه ساله در این مراسم حضور داشته باشیم.

کریمی در رابطه با نحوه آشنایی خود با این جشنواره گفت: سال گذشته از طریق یکی از دوستان به این بازارچه دعوت شدیم که آن مراسم بسیار دیدنی بود. امیدواریم هر ساله روند برگزاری بازارچه نیکوکاری بهتر شود. طبیعتاً هرکس که مسئول است می‌تواند ببیند که چه مشکلاتی در بازارچه وجود دارد تا بتوان آنها را برطرف کند، اما تاکنون در این بازارچه مشکل خاصی را ندیده‌ام. هم‌اکنون بازارچه و روند طبیعی خود را طی کند.

وی در رابطه با بازی تیم ستارگان جهان و ستارگان ایران بیان کرد: بازی جالبی بود که برای نخستین بار اتفاق افتاد، به خاطر اینکه تیم مقابل ما متشکل از بهترین بازیکنان زمان خود بود، بازیکنانی که هم‌اکنون بازنشسته شده‌اند. باید از زحمات آقای یاریار تشکر ویژه‌ای کنم که این مراسم را برگزار کرد، اما جدا از نتیجه حاصل شده بازی جذابی بود.

بازیکن سابق تیم پرسپولیس گفت: چه آن کسانی که در استادیوم حضور داشته و چه افرادی که از طریق تلویزیون بازی را دنبال می‌کردند فکر می‌کنم از این بازی راضی بودند و انشاءالله از این مدل بازی‌ها در آینده بیشتر داشته باشیم.

کریمی در رابطه با نقش ورزشکاران و هنرمندان در رابطه با کمک به بازارچه‌هایی از این دست چیست، گفت: افرادی هستند که نه تنها معروف نیستند، بلکه  افراد بسیار معمولی هستند، اما به عینه خود من سال گذشته در همین بازارچه دیدم که در مزایده‌هایی که برگزار می‌شد بدون داشتن یک درصد ریا و با عشق هزینه‌ها را پرداخت می‌کردند که باید من و امثال من از این آدم‌ها چیز‌هایی را یاد بگیریم.

وی تصریح کرد: به این سبب که ما همیشه در رسانه‌ها هستیم و درباره ما صحبت می‌شود، اما خیلی افراد هستند که در رسانه‌های نوشتاری نیستند و مورد تشویق هم قرار نمی‌گیرند، اما کارهای بزرگ انجام می‌دهند و من همیشه سعی کرده‌ام که از این افراد چیزهایی را یاد بگیرم و به نوبه خود از این افراد تشکرمی‌کنم.

بازیکن سابق تیم ملی ایران در پاسخ به این پرسش که پیکان قرمزی را که دیروز در مشهد دریافت کرد به عشق همان پیکان قرمز ابتدا حضور خود در پرسپولیس است یا خود آن است،گفت: این پیکان یکی شبیه آن پیکان ابتدای حضورم در پرسپولیس است و  فکر نمی‌کنم هم‌اکنون حتی آهن قراضه‌های آن هم باقی مانده باشد.

کریمی بیان کرد: یکی از دوستان لطف کردند و این پیکان را دیروز با خود آوردند و ما هم تصمیم گرفتیم این پیکان را جهت کمک به کارهای خیریه به مزایده بگذاریم، اما درباره محل و زمان برگزاری این مزایده زیاد در جریان نیستم، چرا که متولی آن مسئولان خیریه فیاض‌بخش هستند، اما به طور قطع به زودی این اتفاق می‌افتد و اگر عمری باشد خودم در مراسم مزایده حضور پیدا می‌کنم.

وی در رابطه با وضعیت فعلی فوتبال خراسان گفت:  فوتبال خراسان در سال گذشته خوب نتیجه گرفت و امسال هم تیم دیگری از این استان به لیگ برتر رسیده است، اما این کافی نیست، چرا که ما تمامی زحمت‌ها را می‌کشیم و تیم را بالا می‌آوریم، ولی بعد از آن با یک مدیریت اشتباه و برنامه‌ریزی نامطلوب تیم به لیگ دسته اول باز می‌گردد.

بازیکن تیم پرسپولیس گفت: اگر اشتباه نکنم تیم پیام ارتباطات بود که یک سال به لیگ برتر آمد و بلافاصله پس از یک سال حضور در لیگ برتر سقوط کرد به لیگ دسته یک؛ به عبارت دیگر در زمانی که یک تیم از لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود می‌کند باید همان روند مدیریتی را داشته باشد.

کریمی گفت: از تیمی که از دسته یک به لیگ برتر می‌آید فردی انتظار قهرمانی ندارد، اما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که بتواند سال‌های اول در لیگ حضور و سپس خود را در چند سال بعد به بالا بکشد و تا جایی که می‌تواند پیشرفت کند.

وی در رابطه با وضعیت فعلی تیم ملی و با بازی‌های ایران با گوام و هند خاطرنشان کرد: در حال حاضر اردو‌های تیم ملی شروع شده است و طبیعتاً این بازی‌هایی که پیش رو داریم تنها روی کاغذ آسان است. فکر می‌کنم یک نسل جدیدی به تیم ملی دعوت شده است و ما به این نسل جدید احتیاج داریم تا بتوانیم آینده خوبی را برای فوتبال ایران پیش‌رو داشته باشیم.

بازیکن تیم پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا شرایط پرسپولیس هم‌اکنون بحرانی است و روند فعلی پرسپولیس با توجه به پیروزی که این تیم به دست آورده است، گفت: من به هیچ وجه شرایط را بحرانی نمی‌بینم و نمی‌دانم که چرا در این مملکت عده‌ای شرایط یک تیم را بعد از سه بازی به سمت بحرانی بودن می‌برند؟!

کریمی بیان کرد: پرسپولیس توانست و بازی آخر را برد و هم‌اکنون ۲۵، ۲۶ بازی دیگر مانده است و شرایط بحرانی وجود ندارد، اما شما مطبوعاتی‌ها از این شرایط بحرانی سود می‌برید و باید این مسائل را رسانه‌ای کنید والا اتفاق خاصی نمی‌افتد.

وی شرایط پرسپولیس را با منچستریونایتد و ذوب‌آهن مقایسه کرد و گفت: سال گذشته منچستریونایتد با این همه ستاره و مخارج هفتم شد یا ذوب‌آهن در هفت هفته ابتدایی لیگ فصل گذشته جزو تیم‌های پایین جدول بود، اما در آخر جزو چهار تیم برتر لیگ برتر ایستاد و قهرمان جام حذفی شد. هنوز هفته‌های زیادی از لیگ برتر نگذشته و آنقدر وقت وجود دارد که همه تیم‌ها بتوانند خود را به شرایط مطلوب برسانند.

بازیکن سابق تیم ملی در پاسخ به این سؤال که آیا درگیری خداداد و فرهاد مجیدی را در بین دو نیمه بازی ستارگان ایران و جهان را تأیید می‌کنید یا تکذیب، گفت: تیم فوتبال مثل یک خانواده است و مثلاً بین پدر با مادر حرف و حدیث اتفاق می‌افتد، ولی متأسفانه در فوتبال مملکت به جای آنکه این مسائل در همان خانواده حل شود، سریعاً رسانه‌ای می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: آنقدر بازیکنان ما با خبرنگاران آنلاین در ارتباط هستند که هنوز ما به خانه نرسیده بودیم این مطلب رسانه‌ای شده بود! این چیزی بوده که در این خانواده اتفاق افتاده و همه جا این مسئله اتفاق می‌افتد. این مشکل جدیدی نیست که بخواهیم خیلی آن را بزرگ کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «در یکی از رسانه‌ها مطلبی بیان شده که قرار است علی کریمی در کسوت مربیگری در پرسپولیس حضور یابد چنین چیزی صحت دارد یا خیر؟»، گفت: گمانه‌زنی که همیشه زیاد است، اما به صراحت می‌گویم که هیچ قصدی برای مربیگری ندارم و با شرایط فعلی که دارم به هیچ عنوان به من نمی‌خورد که بخواهم کار کنم و وارد عرصه مربیگری شوم، چرا که نیازی نیست.

بازیکن سابق تیم پرسپولیس گفت: مگر قرار است که هر بازیکنی و در هر عرصه‌ای همچون فوتبال ، بسکتبال و... بازی خود را کنار می‌گذارد سریعاً مربی شود؟ متأسفانه برخی فکر می‌کنند که هر فردی بازی را کنار گذاشت باید بیاید و مربی شود. بازی کردن و مربیگری دو مقوله جدا از هم هستند که هر کدام نیاز به تجربه خاص خود دارند و باید در امر مربیگری دوره‌های خاصی را گذراند.

کریمی در رابطه با عملکرد کارلوس کی‌روش در تیم ملی گفت: زمانی که مربی می‌ماند به این معنی است که عملکرد خوبی داشته و مردم ما هم که راضی بودند که وی بماند؛ بحث من بحث دیگری است. بحث بر سر این است که اگر ما یک مربی خوب داریم همه چیز درست است و ما می‌توانیم موفق شویم کما اینکه در جام ملت‌ها در بهترین شرایط اوت شدیم ولی به این معنی نیست که بگوییم به این سبب که یک مربی خوب داریم حرف اول را در آسیا می‌زنیم. خیر از این خبرها نیست.

وی تصریح کرد: یک مربی برای موفقیت نیاز به فاکتورهایی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد و تنها به این معنی نیست که این امکاناتی است که تنها مربی تیم ملی نیاز دارد بلکه تمامی مربیان به این فاکتورها نیاز دارند و باید همه و بیشتر فدراسیون فوتبال امکاناتی را که یک مربی برای موفقیت نیاز دارد، فراهم کند.

گفت‌وگو از مهدی صبوری نیک

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.