رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت: دعوت از ۷ بازیکن تیم امید به تیم ملی بزرگسالان نه تنها ناراحتی ندارد بلکه باعث خوشحالی است.

فریدون معینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره اینکه در لیست جدید تیم ملی ۷ بازیکن تیم ملی امید دعوت شده‌اند و این مسئله باعث ناهماهنگی بین دو تیم شده است، اظهار داشت: کارلوس کی‌روش و محمد خاکپور هر کدام صلاح خودشان را می‌خواهند و به نظر من که چنین مسئله‌ای جای نگرانی ندارد چون بازیکنی که به تیم ملی دعوت می‌شود، با ایده‌های جدیدی روبرو خواهد شد و تجربه خوبی کسب می‌کند. پس نه تنها نباید نگران بود بلکه باید از این مسئله خوشحال هم بود. همانطور که انتظار داریم تیم ملی جوان شود و خود پیشکسوتان فوتبال هم همین خواسته را داشتند باید از این جوانگرایی استقبال کنیم.

وی افزود: البته این را هم قبول دارم که بازیکنان تیم امید باید کنار هم تمرین کنند اما در همه جای دنیا وضعیت به همین ترتیب است. وقتی ما مسابقات مقدماتی جام جهانی را داریم و از آن سو اردوی تیم امید در هلند با این رقابت‌ها تداخل پیدا کرده چاره‌ای وجود ندارد. این برنامه‌ریزی فیفا است و آنها هم با مشکلات خاص خود دست به گریبان هستند.

معینی با اشاره به اینکه باید این شرایط را پذیرفت و مثبت فکر کنیم، ادامه داد: تمام راه چاره این است که کیفیت مسابقات خود را بالا ببریم و بازیکنان‌مان را با ایده‌های مربیان ملی آشنا کنیم که این مستلزم این است که بین مربیان لیگ و مربیان ملی هماهنگی ایجاد شود. باید این تفاهم بین کادر فنی تیم‌های ملی، امید و باشگاهی باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که فکر نمی‌کند ناهماهنگی در اعلام اسامی تیم ملی و تیم امید به ضعف فدراسیون بازمی‌گردد، گفت: اصلا این مسئله را ضعف نمی‌دانم. نظر همه محترم است. همه کسانی که در فوتبال هستند آرزویشان این است که به سطح ملی برسند و یک بازیکن هم می‌خواهد که سطح به سطح بالاتر برود. ما باید جنبه مثبت حضور بازیکنان امید در تیم ملی را ببینیم. ما چرا می‌رویم از خارج لژیونر می‌آوریم؟ برای اینکه تیم ملی قوی‌تری داشته باشیم. حالا که این دگرگونی در فوتبال ما در حال اتفاق افتادن است باید به هم کمک کنیم. این تنها مشکل ایران نیست و بهترین راهکار تعامل بین مربیان است.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در این خصوص که پرویز مظلومی سرمربی استقلال اعلام کرده در صورتی بازیکنان تیم امیدش را در اختیار تیم ملی امید می‌دهد که در تاریخ مدنظرش آنها به استقلال بازگردند،‌گفت:‌باشگاه‌ها هم شرایط سخت خود را دارند. همه اینها برنامه‌ریزی‌هایی از قبل بوده و اینطور نبوده که تاریخ برگزاری تیم ملی و اردوی تیم امید تازه داده شده باشد. اصلا احتیاجی به هماهنگی نیست چون اولویت با تیم ملی، تیم امید و جوانان است و رده‌های پایین‌تر باید صبر بیشتری داشته باشند. البته من به تیم استقلال هم حق می‌دهم اما باید تفاهم ایجاد شود.

معینی درباره اینکه این تصور وجود دارد که دعوت ۷ بازیکن تیم امید به بزرگسالان از سوی کی‌روش یک نوع لجبازی است، اظهار داشت: من اصلا چنین فکری نمی‌کنم و احتمال چنین چیزی بسیار بسیار ضعیف است. کی‌روش به قدری شخصیت محکمی دارد که آبرو و موفقیت خودش را دنبال می‌کند.

وی در این باره که آیا تا به حال شده کی‌روش و خاکپور مقابل هم قرار گیرند تا از مشکلات هم باخبر شوند، تاکید کرد: من اطلاعی ندارم که آنها تا به حال جلسه‌ای با هم داشتند یا خیر ولی معتقدم این تفاهم باید ایجاد شود. ما باید فضایی ایجاد کنیم که مربیان ما بیشتر همدیگر را ببینند تا بیشتر با هم آشنا شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.