عضو پیشین کمیته داوران فدراسیون فوتبال معتقد است تعداد داوران لیگ برتر زیاد بوده و باید این تعداد کمتر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مرادی درباره وضعیت داوری لیگ برتر فوتبال ایران با بیان مطلب فوق، اظهار کرد: در حال حاضر یک تعداد خاص از داوران مسابقات پخش مستقیم را قضاوت می‌کنند. ما داوران جوان و تحصیلکرده دیگری هم داریم که پیشنهاد من این است که از این داوران هم در مسابقات پخش مستقیم استفاده کنیم.

وی افزود: وقتی شما یک جراح متخصص در داوری دارید، چطور او نمی‌تواند در مسابقات پخش مستقیم قضاوت کند، در حالی که توانایی‌های چنین فردی پیش از این اثبات شده است.

عضو پیشین کمیته داوران خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد داوران لیگ برتر زیاد هستند و به نظرم باید تعداد آنها کم شود، این یکی از درخواست‌های من بوده است، چرا که کمیت و کیفیت با هم در ارتباط است و وقتی کمیت زیاد شود، کیفیت پایین می‌آید.

وی درباره انتقاداتی که به تناسب اندام بعضی از داوران می شود، یادآور شد: بعضی از داوران ما باتجربه هستند و از این تجربه استفاده می‌کنند، ولی آنها باید بدانند تجربه تنها بخشی از کار است که می‌تواند به آنها کمک کند. ظاهر و تناسب اندام داور در پذیرش تصمیم از سوی بازیکنان خیلی موثر است.

مرادی درباره حمایتش از علیرضا فغانی بعد از بازی پرسپولیس با ذوب‌آهن با وجود اشتباهات زیاد فغانی، خاطرنشان کرد: من نه در حمایت و نه در عدم حمایت از فغانی حرف زدم، چون ناظر داوری یک مسابقه حق ندارد اظهارنظر کند، ولی فغانی سرمایه داوری ما است و اگر بخواهیم روی یک داور دیگر به جای او کار کنیم، زمان زیادی می‌برد.

وی در ادامه تاکید کرد: من کورکورانه از داوران دفاع نمی‌کنم چون معتقدم تعصب و دفاع کورکورانه باعث نابودی داور می‌شود، ولی باید بدانیم که تخریب داور هم صحیح نیست.

عضو پیشین کمیته داوران که در برنامه ورزش و مردم امروز جمعه حاضر شده بود، در خصوص مشکلات جامعه داوری تصریح کرد: کشوری مثل عراق برای داورانش پیش از شروع مسابقات لیگ آن کشور کلاس‌هایی را خارج از این کشور برگزار می‌کند، ولی ما برای برگزاری یک کلاس پیش از فصل به مشکل می‌خوریم و حتی نمی‌توانیم داورانمان را تا جزیره کیش ببریم.

وی از افشاگری دادکان علیه یک داور بی‌اطلاعی کرد و گفت: اگر دلایلی هست که خود آقای دادکان آن را اعلام می‌کند.

مرادی خطاب به جامعه داوری یادآور شد: من از داوران خواهش می‌کنم خودشان حرمت‌ خودشان را حفظ کنند و پشت‌سر یکدیگر حرف نزنند، چون این چیزها فایده‌ای ندارد. میزهای ریاست هم می‌آیند و می‌روند، ولی داوران باید حرمت خودشان را حفظ کنند.

وی درباره حضور مسعود عنایت و فریدون اصفهانیان در دپارتمان و کمیته داوران هم گفت: من دو سال در کمیته داوران بودم و امسال ترجیح دادم استراحت کنم زیرا خسته شدم؛ هر چند که جایگاهی در داوری ندارم!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.