هافبک اسپانیایی سابق رئال مادرید گفت:‌ باخت ایران مقابل آرژانتین در جام جهانی برزیل واقعاً حسرت آمیز بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، میشل سالگادو هافبک اسپانیایی سابق رئال مادرید با حضور در استودیوی برنامه ۹۰ اظهار داشت: از فوتبال ایران شناخت دارم و می‌دانم که مربی بزرگی در رئال داشتیم که حالا مربی تیم ملی ایران است.

وی افزود: از فوتبال ایران ستاره‌های دیگری مثل دایی را می‌شناسم و حتی در سفر گذشته‌ام با آو شام هم خورده‌ام.

سالگادو درباره عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی گفت: ایران در جام جهانی درخشید و عملکردش فوق العاده بود و شکست مقابل آرژانتین حسرت آمیز بود.

هافبک اسپانیایی افزود: اولین بار که به ایران آمدم حس مهربانی و هیجان فوتبال را دیدم و از اینکه من را با وجود اینکه فوتبال را کنار گذاشته بودم به خوبی می‌شناختند و این برایم خیلی جالب بود.

وی ادامه داد: تصمیم گرفتم تا کاری کنم برای کشوری مثل ایران تا حس خوبی در وجودم به وجود آید.

سالگادو در رابطه با پیوستن به رئال مادرید گفت: من فوتبال خود را از سلتاویگو شروع کردم در اولین بازی لالیگا برابر رئال مادرید بازی کردم و برای اولین بار بود کنار فرناندو هیه‌رو قرار گرفتم و پس از آن با پیوستن به رئال سال‌های زیادی با او هم بازی بودم.

وی افزود: حدود ۱۰ سال در رئال حضور داشتم و به نوعی بیشترین دوران بازیکنی خود را در رئال سپری کردم.

سالگادو ادامه داد: زمانی که من به رئال مادرید آمدم کارلوس ۲ سال در تیم حضور داشت و سبک بازی ما بسیار شبیه هم بود و همواره با کارلوس جلو می‌رفتیم و فرناندو هیه‌رو از دست ما عصبانی می‌شد و می‌گفت کجا می‌روید؟

سالگادو در واکنش به اینکه در فصلی که کی‌روش سرمربی رئال بود این تیم در مدت یک ماه شکست‌های تلخی را پذیرفت، گفت: این عجیب‌ترین اتفاق در رئال مادرید بود، تیمی که تا ماه مارس و آوریل فوق العاده بود و آماده قهرمانی بودیم، اما شکست مقابل زاراگوزا باعث شد تا ضربه بزرگی به رئال وارد شود و این از شانس بد کی‌روش بود.

هافبک اسپانیایی سابق رئال مادریددرباره جو و فضای ال‌کلاسیکو گفت: مردم در همه جا خیلی ال‌کلاسیکو را دوست دارندو ال‌کلاسیکو بزرگترین بازی جهان است. ما هرجا که برویم از مادرید به ایران و یا مراکش، همه می‌گویند یا طرفدار رئال هستند و یا طرفدار بارسلونا.

سالگادو عنوان کرد: ۲۴ ساعت است در ایران هستیم اما یک دقیقه هم هنوز استراحت نکردیم.

وی در مورد اینکه روی لباس‌هایی که قرار است فردا در بازی به تن کنن، چه چیزی نوشته شده است، گفت: نام تیم‌های ستارگان ایران و جهان روی آن نوشته شده و همه موارد برای بازی امروز آماده است.

سالگادو در مورد اینکه در سال ۲۰۰۲ در ترکیب اسپانیا فیکس بودی اما بعد از آن مصدوم شدی، گفت: این هم بخشی از فوتبال است. دو بار با اسپانیا در جام جهانی تا یک هشتم آمدم در بازی یک چهارم بود که یک پنالتی را مقابل فرانسه از دست دادیم از آنها بهتر بودیم اما نتوانستیم صعود کنیم.

بازیکن سابق رئال مادرید در مورد اینکه آیا در سال ۲۰۰۷ مجبور به جدایی از رئال شدید، یا خیر، گفت: نه من هیچ وقت مجبور نشدم. حتی یک سال دیگر قرارداد داشتم و یکی از کاپیتان‌های تیم بودم. ۳۴ سال داشتم و پیشنهاد ۲ سال بازی در انگلیس برایم آمد و دوست داشتم یک تجربه جدید در خارج از اسپانیا را داشته باشم.

وی در مورد جدای‌اش از رئال و گریه‌اش در نشست خبری افزود: بعد از چندین سال از رئال جدا شدم و لحظات سختی بود این یک خداحافظی نبود و دوست دارم باز هم در این تیم کار کنم.

سالگادو در مورد اینکه بازیکن اتلتیکو مادرید را در زمانی که بازی می‌کرد به شدت مصدوم کرد گفت: در آن زمان ۲۰ سال داشتم و آن صحنه برایم بسیار سخت بود و تاکنون کسی را در دوران بازیگری‌ام مصدوم نکرده‌ام.

وی در مورد اخراج در آخرین بازی‌اش عنوان کرد: بازیکن اوساسونا خودش افتاد و من هیچ خطای انجام ندادم داور هم بی‌رحمانه کارت قرمز نشان داد.

سالگادو در پایان در مورد اینکه از بین رونالدو و مسی کدامیک را انتخاب می‌کنید، گفت:‌ رائول را انتخاب خواهم کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.