در حالی که مشکل لئوناردو پادوانی سلین و لوسیانو پریرا مندز دو بازیکن سپاهان که در این فصل به آن‌ها مجوز بازی داده نشده است، تا حدودی مشخص است اما مسئولان سپاهان از ارائه هر گونه توضیحی در این زمینه خودداری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در حالی که دو بازیکن برزیلی جذب شده در باشگاه سپاهان اصفهان در این فصل با مشکل حضور در رقابت‌های پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر مواجه هستند، مسئولان باشگاه سپاهان از ارائه توضیحات واقعی خودداری کرده و علت اصلی مشکل به وجود آمده را بیان نمی‌کنند.

* اما مشکل پریرا و پادوانی چیست؟

پریرا و پادوانی دو بازیکنی هستند که به صورت قرضی از باشگاه‌های برزیلی به فوتبال ایران آمده‌اند و در حالی که هر دوی آن‌ها فصل گذشته در فوتبال ایران به میدان رفته‌اند اما در این فصل مجوز حضور در رقابت‌های لیگ برتر را ندارند.

پادوانی به صورت قرضی از باشگاه برزیلی به باشگاه نفت تهران آمده بود. زمانی که یک بازیکن قرضی می‌خواهد به یک باشگاه دیگر برود، امکان افزایش مدت حضور او وجود ندارد و باید ITC به باشگاه اصلی ارجاع شده و مجددا ITC جدید که مجوز جدید را صادر می‌کند، ارائه شود و این در حالی است که باید ITC توسط باشگاه اصلی که بازیکن به آن تعلق دارد صادر شود.

اما پریرا در حالی که دو فصل قبل در فولاد خوزستان و فصل گذشته در سپاهان اصفهان به میدان رفته بود این فصل مجوز حضور در رقابت‌های لیگ برتر را ندارد. پریرا نیز از یک باشگاه برزیلی به صورت قرضی به فوتبال ایران آمده است و این در حالی بود که فصل گذشته به این دلیل مجوز حضور در باشگاه سپاهان را اخذ کرده بود که ITC اش به برزیل بازگشت داده شده و پس از آن باشگاه اصلی موافقت کرده بود که این بازیکن یک سال دیگر به صورت قرضی به فعالیت خود در ایران ادامه دهد و توافق کرده بود که بتواند به باشگاه دیگری برود.

اما این در حالی است که گویا برای رقابت‌های این فصل ITC او بازگشت نخورده و به همین دلیل پریرا و پادوانی دچار مشکل مشابهی شده‌اند که منشاء اصلی آن نیز بی اطلاعی مسوولان باشگاه سپاهان بوده است چرا که سپاهان اگر می‌خواست از این دو بازیکن به صورت صحیح استفاده کند باید ITC آن‌ها را به برزیل بازگشت می‌داد و درخواست ITC جدید برای افزایش طول مدت حضور قرضی این دو بازیکن در فوتبال ایران می‌کرد.

حال چه اتفاقی افتاده که مسئولان باشگاه سپاهان چنین درخواستی را به باشگاه‌های برزیلی ارسال نکرده‌اند. البته باقریان در گفت‌وگویی که اخیرا با ایسنا انجام داده گفته که این مساله به خاطر قانون جدید فیفا بوده و آنها از این قانون بی اطلاع بوده‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.