رئیس باشگاه بورسیا دورتموند معتقد است سرمربی پیشین این تیم گزینه بسیار خوبی برای نشستن روی نیمکت مربیگری بایرن‌مونیخ است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از مطرح شدن شایعه جدایی پپ گواردیولا در پایان فصل ۱۶-۲۰۱۵ از بایرن مونیخ و پیوستن احتمالی او به منچسترسیتی، رئیس باشگاه بورسیا دورتموند، سرمربی پیشین این تیم را گزینه خوبی برای هدایت بایرنی‌ها می‌داند.

یورگن کلوپ در مدت حضور هفت ساله‌اش در دورتموند، این تیم را تبدیل به حریفی سرسخت برای بایرن مونیخ کرد و حالا گزینه جدی سرمربیگری باواریایی‌ها در فصل آینده است. این مربی ۴۸ ساله در این مدت دو قهرمانی بوندس‌لیگا، یک قهرمانی جام حذفی آلمان و دو قهرمانی سوپرجام آلمان برای زردپوشان وستفالن به ارمغان آورد.

هانس یواخیم واتسکه در گفت‌و‌گو با روزنامه «Rheinische Post» آلمان گفت: کلوپ کاندیدای مربیگری در هر تیم سطح بالایی است. یورگن و بایرن ۱۰۰ درصد گزینه مناسبی برای یکدیگر هستند. در بایرن نباید خطای زیادی مرتکب شد و آنها هر اتفاقی که رخ دهد به دنبال فتح بوندس‌لیگا هستند. به هر حال اگر کلوپ سرمربی بایرن شود، به رفاقت ما لطمه‌ای نخواهد خورد.

کلوپ در زمان مربیگری‌اش در دورتموند انتقادهایی از بایرن‌ داشت مبنی بر اینکه سرخپوشان مونیخی با جذب بازیکنانی همچون روبرت لواندوفسکی و ماریو گوتسه از این تیم در سال‌های اخیر، اقدام به تضعیف زردپوشان وستفالن می‌کنند. واتسکه هم در زمان ریاست اولی هوینس در باشگاه بایرن مونیخ سیاست‌های این باشگاه را به خصوص پس از ابراز علاقه باواریایی‌ها برای جذب سومین بازیکن کلیدی این تیم یعنی مارکو رویس، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

وی در خصوص رئیس پیشین باشگاه بایرن مونیخ که حالا به خاطر فرار از پرداخت مالیات در زندان به سر می‌برد، اظهار داشت: در کل من و اولی هوینس رابطه خوبی در برخورد با یکدیگر داشتیم. شاید بحث‌هایی که بین ما صورت می‌گرفت برای خیلی‌ها سرگرم‌کننده بود، ولی زمانی که ما با هم ملاقات می‌کردیم، همیشه درک و احترام متقابلی از هم داشتیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.