دبیر کل فدراسیون فوتبال اعلام کرد نماینده اردنی فیفا از پیشرفت‌های فوتبال کشورمان ابراز رضایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، علیرضا اسدی، در مورد نشست عصر روز سه‌شنبه خود با نماینده فیفا، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در نشست روز گذشته، بحث ارزیابی توسعه فوتبال ایران را که در جلسه‌ای پیش از این با حضور محصص، معینی و احسانی برگزار شده بود، پیگیری کردیم. در این نشست برنامه‌ها، نقاط ضعف و قوت در پیشرفت فوتبال ایران را برای نیهاد صوقر (نماینده اردنی فیفا) در دو محور شرح دادیم.

وی افزود: مهمترین عناصری که در پیشرفت فوتبال ما وجود دارد، به چند مورد تقسیم می‌شود که از جمله آن می‌توان به منابع مالی و کشور ثروتمند ما از لحاظ مختلف، شرایط آب و هوایی با توجه به ۴ فصل بودن ایران که می‌ توانیم اردوهای مختلفی را برگزار کنیم، نیروی انسانی بسیار وسیع، میزان اساتید تحصیلکرده و حاذق در فوتبال و وجود زیر ساختها در کشورمان، اشاره کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه بیان کرد: به طور کلی علاقمندی که در حوزه فوتبال در ایران وجود دارد، در کمتر کشوری قابل مشاهده است. به عنوان مثال برای یک بازی فوتبال حدود ۱۰۰ هزار علاقمند به ورزشگاه می‌روند که این موضوع هم یکی دیگر از مهمترین عوامل پیشرفت فوتبال در هر کشور و مخصوصا در ایران است.

وی همچنین یادآور شد: برنامه‌های متنوعی را در پیش گرفته‌ایم، به‌طوری‌که کشور را به ۹ منطقه جهت استعدادیابی تقسیم کرده‌ایم و هیات‌های فوتبال این ۹ منطقه به شدت مشغول کار هستند. همچنین آئین‌نامه مدارس فوتبال که تحت نظر آکادمی ملی فوتبال است و برگزاری جشنواره مدارس باعث می‌شود تا استعدادهای بسیاری از اقصی نقاط کشور ابتدا وارد مرحله آماتور و سپس با معرفی به باشگاه‌ها، پله‌های ترقی و حرفه‌ای را طی کنند. همچنین در این نشست مقرر شد تا از تجربیات ناظران و مدرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا که به ایران می‌آیند، استفاده کنیم.

اسدی در خصوص نظر صوقر درباره مطالب و شرایط فوتبال ایران تاکید کرد: پس از ارائه برنامه پیشرفت فوتبال در ایران، نماینده فیفا شگفت زده شد. وی در واقع از برنامه مدون ما و طرز تفکری که در پیشرفت فوتبال ایران وجود دارد، بسیار راضی بود. با توجه به اطلاعاتی که نماینده اردنی فیفا از ساختار فوتبال ایران و بخصوص تاریخچه ورزشی کشورمان داشت اما با این حال نسبت به پیشرفت‌هایی که داشته‌ایم، بسیار احساس خوشحالی و رضایت کرد.

وی ادامه داد: در این نشست به نماینده فیفا اعلام کردم یکی از دلایلی که باعث شده تا به سطح بالاتری در پیشرفت فوتبال در سطح جهان نرسیم، معضلات و مشکلات منطقه‌ای و تحریم‌های ۳۰ ساله است که باعث شده به اهداف بالای خود نرسیم. البته این رویه در حال تغییر است و بسیار امیدوار هستیم تا با کمک هرچه بیشتر فیفا طی یک یا دو دوره ۴ ساله، نه تنها در فوتبال آسیا که اول هستیم، بلکه در سطح جهانی هم جزء یکی از مدعیان اصلی باشیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پایان گفت: نماینده فیفا اعلام کرد از حضور در ایران بسیار خوشحال است. همچنین تاکید کرد در این مدت که در ایران بوده با زیر ساخت فوتبال ایران بیش از پیش آشنا شده و حتما گزارش کاملی از پیشرفت‌های خوب و برنامه‌های آتی فدراسیون فوتبال کشورمان به فیفا ارائه خواهد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.