دبیر کل فدراسیون فوتبال معتقد است که تحریم‌های ۳۰ ساله و مشکلات منطقه‌ای باعث شده در فوتبال به سطوح بالای جهان نرسیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال،‌ علیرضا اسدی که روز گذشته (سه‌شنبه) نشستی با نماینده فیفا داشت در این خصوص گفت: در این نشست بحث ارزیابی توسعه فوتبال ایران را که در جلسه‌ای پیش از این با حضور محصص، معینی و احسانی برگزار شده بود، پیگیری کردیم. ما همچنین برنامه‌ها و نقاط ضعف و قوت در پیشرفت فوتبال ایران را برای نیهاد صوقر، نماینده اردنی فیفا در دو محور شرح دادیم.

وی افزود: مهمترین عناصری که در پیشرفت فوتبال ما وجود دارد، به چند مورد تقسیم می‌شود که از جمله آن می‌توان به منابع مالی و کشور ثروتمند ما از لحاظ مختلف و شرایط آب‌وهوایی اشاره کرد که با توجه به چهار فصل بودن ایران می‌توانیم اردوهای مختلفی را برگزار کنیم. در این خصوص می‌توانیم به نیروی انسانی بسیار وسیع، میزان اساتید تحصیلکرده و حاذق در فوتبال و وجود زیرساخت‌ها در کشورمان، اشاره کنیم.

«علاقه‌مندی موجود به فوتبال در ایران در کمتر کشوری قابل مشاهده است»، دبیرکل فدراسیون فوتبال با بیان این جمله خاطرنشان کرد: به عنوان مثال برای یک بازی فوتبال حدود ۱۰۰ هزار علاقه‌مند به ورزشگاه می‌روند که این موضوع هم یکی دیگر از مهمترین عوامل پیشرفت فوتبال در هر کشور و مخصوصاً در ایران است.

اسدی اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی را در پیش گرفته‌ایم، به طوری که کشور را به ۹ منطقه جهت استعدادیابی تقسیم کرده‌ایم و هیئت‌های فوتبال این ۹ منطقه به شدت مشغول کار هستند. همچنین آیین‌نامه مدارس فوتبال تحت نظر آکادمی ملی فوتبال است و برگزاری جشنواره مدارس باعث می‌شود تا استعدادهای بسیاری از اقصی نقاط کشور ابتدا وارد مرحله آماتور شوند و سپس با معرفی به باشگاه‌ها، پله‌های ترقی و حرفه‌ای را طی کنند. در این نشست مقرر شد تا از تجربیات ناظران و مدرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا که به ایران می‌آیند، استفاده کنیم.

وی در خصوص نظر صوقر درباره شرایط فوتبال ایران گفت: پس از ارائه برنامه پیشرفت فوتبال در ایران، نماینده فیفا شگفت‌زده شد. وی در واقع از برنامه مدون ما و طرز تفکری که در پیشرفت فوتبال ایران وجود دارد، بسیار راضی بود. نماینده اردنی فیفا از ساختار فوتبال ایران و به خصوص تاریخچه ورزشی کشورمان اطلاعاتی داشت، اما با این حال نسبت به پیشرفت‌هایی که داشته‌ایم، ابراز خوشحالی و رضایت کرد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: به او تأکید کردم یکی از دلایلی که باعث شده تا به سطح بالاتری در پیشرفت فوتبال در سطح جهان نرسیم، معضلات و مشکلات منطقه‌ای و تحریم‌های ۳۰ ساله است که باعث شده به اهداف بالای خود نرسیم. البته این رویه در حال تغییر است و بسیار امیدوار هستیم تا با کمک هرچه بیشتر فیفا طی یک یا دو دوره چهار ساله، نه تنها در فوتبال آسیا که اول هستیم، بلکه در سطح جهانی هم از مدعیان اصلی باشیم.

اسدی گفت: نماینده فیفا اعلام کرد از حضور در ایران بسیار خوشحال است. او تأکید کرد در این مدت که در ایران بوده با زیر ساخت فوتبال کشورمان بیش از پیش آشنا شده و حتماً گزارش کاملی از پیشرفت‌های بسیار خوب ما و برنامه‌های آتی فدراسیون فوتبال ایران را به فیفا ارائه خواهد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.