معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش ابراز امیدواری کرد تیم ملی والیبال در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو بهترین عملکرد را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نصرالله سجادی که برای دیدن بازی دو تیم والیبال ایران و کره جنوبی در مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا به سالن ۱۲ هزار نفری آزادی رفته است، اظهار داشت: رشته والیبال پیشرفت خوبی داشته است و اساس آن به ۱۴،۱۵ سال پیش بازمی‌گردد که پایه‌های خوبی در این تیم پیدا شد و روبه رشد بوده است.

وی افزود: یک کار علمی در والیبال اتفاق افتاده و ادامه نیز خواهد داشت. در ۴،۵ سال گذشته این مسئله تقویت شده و پایه‌های خوبی پیدا کرده است. والیبال ما در سطح ملی از پشتوانه خوبی برخوردار است و در تیم امید، جوانان، نوجوانان و حتی آکادمی والیبال نیز کارهای خوبی انجام شده است.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش تصریح کرد: این کار تولیدی است که ادامه دارد و در اینجا نیز تیم دوم والیبال شرکت کرده که چیزی کمتر از تیم اول ندارد و خوب هم ظاهر شده است. آنها می‌توانند امروز خوب محک بخورند و همان طور که فدراسیون والیبال پیش‌بینی کرده است، برد و باخت مهم نیست چون در انتخابی المپیک حضور خواهیم داشت. این فرصت در اختیار کسانی قرار داده شده که کمتر به آنها بازی رسیده است.

سجادی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای قهرمانی رشته‌های ورزشی انجام شده است، گفت: قسمتی که من در آن حضور دارم، قهرمانی است. والیبال جایگاهش را پیدا کرده است و این نوید را می‌دهیم که در رشته‌های هندبال و بسکتبال نیز بتوانند به این جایگاه نزدیک شوند. رشته‌های انفرادی مانند تکواندو و کاراته نیز مطرح هستند اما در رشته‌های تیمی، خوشبختانه والیبال توانسته گام‌های خوبی را بردارد.

وی ادامه داد: والیبال در مسیر صعودی است و بهتر از این نیز خواهد شد. امیدوارم در انتخابی المپیک ریو نیز موفق باشد و ریو بتواند نقطه عطف والیبال باشد.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش خاطرنشان کرد: برای رشته‌ها دسته‌بندی کرده‌ایم و اساس را برای کسانی گذاشتیم که می‌توانند سهمیه کسب کنند و مدال بگیرند. دسته دوم، کسانی هستند که می‌توانند سهمیه بگیرند ولی شانس گرفتن مدال‌شان کم است. دسته سوم کسانی هستند که تلاش می‌‌کنند سهمیه کسب کنند. این دستور راهبردی است و باتوجه به منابعی که در اختیار داریم، نمی‌توانیم همه ۲۸ رشته در المپیک شرکت کنند. طبیعی است که ۳ رشته مدال‌های زیادی کسب می‌‌کنند و باید بیشتر از آنها حمایت کنیم و این کار را از سال گذشته آغاز کردیم.

سجادی تصریح کرد: در گذشته در در رشته دوومیدانی دو دسته A و B برای کسب سهمیه وجود داشت اما اکنون تنها سهمیه A دیده می‌شود. این بدان معنا است که کسب سهمیه کمتر شده و رقابت فشرده‌تر. با همه محدودیت‌ها کارهای زیادی شده و در درجه اول باید بتوانیم سهمیه‌های خوبی کسب کنیم. یادمان باشد که کسب تعداد زیاد سهمیه نمی‌تواند جالب باشد. البته خوب است که به عنوان مثال ۶۰ سهمیه بگیریم ولی باید سهمیه‌ای داشته باشیم که شانس کسب مدال داشته باشد. یک‌شنبه هفته آینده می‌خواهیم مروری بر والیبال داشته باشیم تا ببینیم برای مسابقات انتخابی چه کمکی می‌توانیم انجام دهیم.

وی با اشاره به کشف استعدادهای ورزشی عنوان کرد: ۲۱ ماه پیش که کارمان را آغاز کردیم، ۳۳ فدراسیون کار استعدادیابی را آغاز کردند و هفتم یا هشتم مهرماه از طرح استعدایابی این فدراسیون‌ها رونمایی می‌شود. سایر فدراسیون‌ها نیز اقدامات خوبی را انجام داده‌اند. فوتبال هم این شرایط را باید داشته باشد و تیم‌های لیگ برتری را مکلف کرده‌ایم که استعدادیابی داشته باشند. اگر در پایه‌ها کار شود، می‌توان گفت می‌توانیم سهمیه‌های بیشتری بگیریم و رونق پیدا کند. ضمن اینکه کارگاه‌های آموزشی نیز خواهیم داشت.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش در خصوص ارتباط وزارت ورزش و آموزش و پرورش گفت: این تعامل را خوشبختانه داریم و از سال گذشته گسترده‌تر شده است. در گذشته طرح‌‌های استعدادیابی به این شکل نبود که فدراسیون ها بخواهند فعال باشند. هر چقدر به باشگاه‌ها اهمیت بدهیم نتیجه بهتری خواهیم داشت. در حال حاضر امکانات داریم که با محدودیت‌هایی روبرو هستیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.