در گذشته بازیکنانی از جمله منصوریان و فراز فاظمی در لیگ یونان بازی کردند.

آریا صالحی/خبرگزاری خبرآنلاین؛ فراز فاطمی مهاجم سابق استقلال، پرسپولیس و تیم ملی که سابقه بازی در تیم یونانی egaleo (اگالئو) را دارد، معتقد است کریم انصاری فرد تصمیم خوبی گرفته است. او ابتدا درباره تیم یانیونیوس می گوید: «این تیم را به خوبی می شناسم و مقابل آن بازی کرده ام. یکی از پر طرفدارترین تیم های یونان است. زمانی که من در آنجا بودم، این تیم پیراهنی شبیه به یونتوس به تن می کرد. این تیم معمولا بین تیم هایی است که در نیمه بالای جدول قرار داشت.» او توضیح می دهد: «سطح فوتبال یونان بالاست. جزو لیگ های درجه یک اروپا نیست ولی به عنوان لیگ درجه دو، سطح خوبی دارد و حتی می بینیم که بازیکنان خارجی زیادی در آنجا بازی می کنند.» فاطمی درباره امکانات فوتبال یونان می گوید: «می توانم به جرات بگویم امکاناتش به اندازه لیگ های درجه یک است. باشگاه از نظر سخت افزاری چیزی کم ندارند. همه ورزشگاه و چند زمین تمرینی دارند. یونانی ها عاشق فوتبال هستند.» 

مهاجم سابق تیم ملی درباره سبک فوتبال در یونان می گوید: «فوتبال شان قدرتی است. کریم انصاری فرد هم قدرت بدنی بالایی دارد. به نظر من که انتخاب خوبی کرده است. شک نکنید از لیگ دو اسپانیا بسیار بهتر و بالاتر است. یونان یک ویژگی دارد. چون بازیکنان مستعد و ارزان در آنجا زیاد هستند، به خوبی زیر ذره بین مربیان و باشگاههای خوب قرار دارند. کریم شک نکند که زیر ذره بین خواهد بود. او می تواند با درخشش در آنجا به باشگاههای مطرح برود.»

فاطمی در پایان درباره زبان و تغذیه ایرانی ها در یونان می گوید: «اول از همه بگویم که از نظر فرهنگی فوق العاده کشور نزدیکی به ما هستند. زبان سختی دارند ولی اگر علاقمند باشید یکساله یاد می گیرید. از نظر غذایی هم واقعا مشکلی وجود ندارد.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.