سرپرست کمیته پزشکی گفت: همه باشگاه ها در معاینات پیش فصل شرکت کردند.

وی ادامه داد: انجام این تست ها باعث مشخص شدن وضعیت بدنی بازیکنان می شود و از بروز آسیب دیدگی های ناشی از ضعف بدنی جلوگیری خواهد کرد. خوشبختانه با تمهیداتی که امسال در کمیته پزشکی در نظر گرفتیم و با همت باشگاه های لیگ برتری، همه باشگاه ها اقدام به انجام تست های پیش فصل کردند که لازم است از مدیران عامل، سرپرست ها، کادر فنی، کادر پزشکی و بازیکنان همه باشگاه های لیگ برتری و بخصوص پزشکان کمیته پزشکی که نهایت همکاری را در انجام این طرح با کمیته پزشکی داشتند، تشکر کنم. 

خانلری در ادامه بیان کرد: امیدوارم با مصدومیت کمتر بازیکنان در طول فصل جاری، ثمره اینگونه فعالیت های کمیته پزشکی را شاهد باشیم.

سرپرست کمیته پزشکی با اشاره به قانون (Cooling Break) گفت: بر اساس قانون کمیته پزشکی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، در بازی هایی که دمای هوا بیش از ۳۶ درجه سانتیگراد و رطوبت هوایی بالایی وجود داشته باشد به بازیکنان هر دو تیم در دقایق ۳۰ و ۷۵ فرصت استراحت ۳ دقیقه ای داده می شود تا بازیکنان با نوشیدن آب از خستگی مضاعف و از دست رفتن بیش از حد آب بدنشان جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا در کمیته پزشکی تصمیم گرفتیم که با توجه به شرایط آب و هوایی کشورمان و احتمال عبور دمای هوای برخی شهرها از حد استاندارد در زمان برگزاری بازی ها، این قانون را در فصل جاری به اجرا درآوریم تا به این وسیله به هدف نخست کمیته پزشکی که حفظ سلامت بازیکنان است بیش از پیش توجه کرده باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.