علی اژدرکش در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود گفت: هدف ما از حضور در فوتبال تبلیغ نیست و اگر به دنبال تبلیغ بودیم، می‌توانستیم این کار با هزینه کمتر انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم فوتبال آکادمی کیا با حمایت برند دنیلی در مسابقات نروژکاپ در دو رده سنی زیر ۱۳ سال و زیر ۱۱ سال شرکت کرد که طی آن توانست در رده سنی زیر ۱۳ سال به‌عنوان نایب قهرمانی و در رده سنی زیر ۱۱ سال به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کند. در همین رابطه امروز علی اژدرکش مدیرعامل هلدینگ دنیلی که به‌عنوان اسپانسر تیم آکادمی کیا در این مسابقات حضور داشت، در نشستی مطبوعاتی در رابطه با فعالیّت‌های این برند صحبت‌های زیر را انجام داد.

اژدرکش در ابتدا ضمن خوشامدگویی به خبرنگاران اعلام کرد: دنیلی برند کیف و کفش ایتالیایی که در سال ۲۰۱۰ فعالیّت‌ خود را در ایران آغاز کرده است. ما باشگاهی با نام دنیلی در شهر آذربایجان شرقی را سال گذشته به‌صورت رسمی ثبت کردیم. این باشگاه در ۱۴-۱۳ رشته در آذربایجان شرقی فعالیّت می‌کند.

شروین اسبقیان مدیرکل ورزش جوانان آذربایجان شرقی در صحبت‌هایی که با من انجام می‌دهد، ابراز امیدواری می‌کند که این تیم بتواند طی ۳-۲ سال آینده به‌عنوان دوست، همسایه و رقیب تراکتورسازی به فعالیّت خود در رشد ورزش استان ادامه دهد.

مدیرعامل هلدینگ دنیلی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: فعالیّت باشگاه دنیلی در سنین پایه و مناطق محروم است، حتی افرادی که از حداقل امکانات برای انجام فعالیّت‌های ورزش برخوردار نبودند در تیم‌های ما حضور پیدا می‌کنند.

وی درمورد اینکه چه شد که این برند تصمیم گرفت با آکادمی کیا همکاری کند، گفت: یک روز مصاحبه مهدوی‌کیا را در رادیو گوش می‌دادم که او درباره فعالیّت تیمش صحبت می‌کرد، پس از آن از مدیرعامل باشگاه خواستم با مهدوی‌کیا تماس بگیرد و با یکدیگر در یک جلسه صحبت کنیم. ما هدف تبلیغ نداشتیم، بلکه دوست داشتیم در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم تا به ورزش کشور کمکی کرده باشیم. ما می‌توانستیم برای تبلیغ با هزینه کم‌تر به‌طور مثال تبلیغات‌مان را در دربی پایتخت انجام دهیم.

اژدرکش تصریح کرد: برای شرکت در مسابقات نروژکاپ ۳ کمپ تمرینی برگزار کردیم و چندین و چند بازی تدارکاتی را پشت سر گذاشتیم که طی آن یکبار تراکتورسازی را با نتیجه ۴ بر ۲ از پیش رو برداشتیم. آخرین کمپ تمرینی ما در تهران بود و سپس عازم مسابقات شدیم.

وی درمورد شرایط مسابقات نروژکاپ خاطرنشان کرد: در این مسابقات بیش از هزار و ۶۰۰ تیم با ۵۲ ملیت مختلف حضور داشتند که بازی‌ها با یک نظم و سازماندهی فوق‌العاده در ۸۰ زمین برگزار می‌شد و حدود بیش از ۲۰ هزار فوتبالی در آن شرکت می‌کردند. ما پیشنهاد کردیم در این مسابقات ۲ تیم فوتبال داشته باشیم و با توجه به بالا بودن کیفیّت فنی بازیکنان تیم اول ما، با وجود اینکه آنها در رده سنی زیر ۱۱ سال بودند، در رده سنی بالاتر زیر ۱۳ سال به میدان رفتند که طی آن به مقام قهرمانی زیر ۱۱ سال و نایب قهرمانی زیر ۱۳ سال رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: در این مسابقات نکات زیادی را یاد گرفتیم. ما هدف‌مان این است که بازیکنان بزرگی را در رده سنی پایه پرورش دهیم و به فوتبال کشور معرفی کنیم. عمده هدف ما فعالیّت در رده سنی پایه است و بازیکنان را در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال پرورش می‌دهیم.

مدیرعامل هلدینگ دنیلی در رابطه با اینکه هدف نهایی آنها از فعالیّت در ورزش چیست، تصریح کرد: هدف ما صرفاً خدمت به ورزش کشور است. خیلی دوست دارم سایر تیم‌ها هم تجربه ما را در فوتبال پشت سر بگذارند. ما با این بازیکنان نه قراردادی داشتیم و نه می‌دانیم همکاری آنها در آکادمی کیا به چه شکلی است. ما باشگاهی هستیم که مثل سایر باشگاه‌ها این طور کار نمی‌کنیم که ۲۰ میلیارد بودجه در نظر بگیریم و ۱۹ میلیارد آن را به رده سنی بزرگسالان و تنها کم‌تر از یک میلیارد را به انجام کارهای پایه‌ای اختصاص دهیم. هدف ما شناسایی استعدادها و پرورش آنها برای آینده کشور است، البته ما می‌خواهیم این تیم‌ها را درآمدزا کنیم نه با این هدف که از درآمد آنها به سود برسیم، بلکه تیم‌های دنیلی بتوانند خودکفا شوند، حتی خیلی دوست داریم مسابقاتی مثل نروژکاپ را در سال‌های آینده در الگوهای کوچک‌تر در ایران برگزار کنیم که حتماً لازم نیست ابعاد بین‌المللی وسیعی داشته باشد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )