مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول گفت: برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول به اندازه تیم‌های حاضر در لالیگای اسپانیا و سری آ ایتالیا بازی می‌کنند.

فریبرز محمودزاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد قرعه‌کشی جام حذفی، گفت: ما به باشگاه‌های لیگ دسته اول توصیه کردیم با توجه به تعداد بازی‌های زیاد مسابقات از حضور در جام حذفی انصراف بدهند. تاکنون یازده باشگاه پاس همدان، فجرسپاسی، نفت آبادان، ماشین سازی تبریز، خونه به خونه بابل، گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان، شهرداری اردبیل، پارسه تهران، گیتی پسند اصفهان و آلومینیوم هرمزگان با ارسال نامه به سازمان لیگ به طور رسمی از حضور در این مسابقات انصراف دادند.

وی ادامه داد: سایر باشگاه‌ها نیز در حال مذاکره هستند و احتمال دارد بر تعداد باشگاه‌های لیگ دسته اولی که از حضور در جام حذفی انصراف بدهند اضافه شوند. البته تمام ۹ باشگاه باقیمانده شاید انصراف ندهند ولی اکثر آنها این کار را خواهند کرد.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول با تشریح فشردگی رقابت‌ها در لیگ دسته اول در فصل آینده گفت: فصل آینده رقابت‌ها قرار است در یک گروه ۲۰ تیمی برگزار شود و به این ترتیب تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول برای اولین مرتبه در تاریخ فوتبال ایران در یک فصل از مسابقات ۳۸ بازی خواهند داشت. دقیقا به اندازه بازی تیم‌ها در سری آ ایتالیا و لالیگای اسپانیا. به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول از حضور در رقابت‌ها انصراف بدهند تا با شرایط بهتری در رقابت‌ها شرکت کنند.

محمودزاده تصریح کرد: یک تیم لیگ برتری اگر به فینال جام حذفی برسد حداکثر ۳۶ بازی در یک فصل انجام خواهد داد اما در لیگ دسته اول بدون حضور در جام حذفی ۳۸ بازی برگزار خواهد شد. به همین دلیل برای تیم‌های لیگ دسته اولی که از حضور در جام حذفی انصراف بدهند هیچ جریمه‌ای در نظر گرفته نخواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.