مدیریت بخش بین‌الملل و معاونت فدراسیون فوتبال ایتالیا گفت:حضور شما در جام جهانی ۲۰۱۴ نشان می‌داد که فوتبال صاحب سَبکی دارید.

به گزارش خبرگزاری فارس، ماریو گالاووتی در نشست مطبوعاتی امروز خود در سازمان لیگ گفت: ما از تجربه بالایی بهره می‌بریم. حضور شما در جام جهانی ۲۰۱۴ نشان می‌داد که فوتبال صاحب سَبکی دارید.

وی افزود: فوتبال ایران اول از هر چیزی نیاز به آموزش دارد تا سطح حرفه‌ای بودن خودش را افزایش بدهد و باشگاه‌ها خصوصی شوند.

معاون فدراسیون ایتالیا در ادامه خاطرنشان کرد: مسئله این نیست که فقط ۳ رنگ پرچم ایران و ایتالیا یکی است بلکه تمدن کشور ما و ایران هم یکی است. از معدود کشورهای که شبیه به هم در زمینه تمدن هستیم. از صمیم قلب اینجا هستم به خاطر اینکه تجربیاتمان را در اختیار هم قرار دهیم.

گالاووتی در مورد حق پخش تلوزیون در ایتالیا،‌ تاکید کرد:‌ در سال ۱۹۹۰ قانون حق پخش را در ایتالیا گذاشتیم. این کار کمک کرد که یک میلیارد و دویست میلیون یورو پول به دست بیاوریم. این پول بین ۲۰ باشگاه به طور مساوی و سپس بر اساس رده در جدول تقسیم می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله مهم دیگر تاریخچه و هواداران باشگاه هستند. اولین کشوری بودیم که در این راستا قدم برداشتیم.  تلویزیون به جامعه ورزش وصل است. تلویزیون به دو قسمت تقسیم می شود. یک قسمت با هزینه هست که هزینه ها را از تبلیغات به دست می‌آورد و قسمت دوم بدون هزینه است که به صورت عضویتی است. تلویزیون به فوتبال و فوتبال به تلویزیون مثل زنجیر وصل است.

عضو هیئت ایتالیایی آموزش مدیریت فوتبال در ایران، خاطرنشان کرد: طبیعی است که اگر فوتبال بی ارزش باشد مردم از تبلیغات دوری می‌کنند. هرچه فوتبال بالا برود تبلیغات و تلوزیون ارزش پیدا می‌کنند.

وی افزود: مسئله‌ای که به آن رسیدیم این است که تحولی در فوتبال ایران به وجود آمده که به همراه آن سرمایه‌گذاری آمده است. این اتفاق تحول بزرگی به وجود آورد.

گالاووتی در مورد اینکه آیا باشگاه‌های بدهکار می‌توانند در لیگ ایتالیا حاضر شوند، اظهار داشت: مشکل باشگاه پارما بزرگ بود. در قوانین سدی داشتیم که اجرای آن را سخت می کرد. فدراسیون فوتبال ایتالیا برای مدیریت باشگاه‌ها گواهی در نظر می‌گیرد که باشگاه‌ها باید آن را به دست بیاورند. اگر باشگاهی می‌خواهد در لیگ دسته اول وارد شود فقط این نیست که پول گذشته را پرداخت کند بلکه باید سرمایه‌ای به عنوان پشتوانه باشگاه داشته باشد. اگر این شرایط را نداشته باشد آنها را بلاک می‌کنیم و در این شرایط نه می‌توانند بازیکن بگیرند و نه در لیگ وارد شوند.

وی تصریح کرد: فیفا همه کشورها را مجبور به این کار می‌کند. لیگ با باشگاه در درآمدزایی، تبلیغات، مدیریت و هزینه خودکفا هستند.

معاون فدراسیون ایتالیا  در ادامه تصریح کرد: ۱۲۰ میلیون یورو درآمد داریم که ۱۰ درصد درآمد را به لیگ آماتور و باشگاه‌های آن اختصاص می‌دهیم.۱۰ درصد درآمد مستقیم به باشگاه‌ها تعلق می‌گیرد.

گالاووتی در مورد اینکه آیا در لیگ ایتالیا باشگاه دولتی حضور دارد، خاطرنشان کرد: قانونی در لیگ ایتالیا وجود دارد که طی آن فقط باید باشگاه‌های خصوصی در آن وارد شوند. ما به باشگاه‌ها کمک می‌کنیم که به بورس بروند.

خبرنگار زن ایتالیایی که عضو مهمترین روزنامه این کشور است در پاسخ به این سوال که آیا این تعاملات منجر به حضور بازیکن ایرانی در لیگ ایتالیا می‌شود، گفت: ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ نشان داد سبک خاصی دارد. موضوع مهم این است که ایران در بخش بین‌المللی فعالیت خوبی نداشته است. ما اینجا هستیم که در این راستا به فوتبال ایران کمک کنیم. در اخر ماه اکتبر تیم مدیران ایرانی به ایتالیا می‌روند. این اتفاق به باز شدن بازار انتقالات ایران و ایتالیا کمک می‌کند. می‌توانم قول بدهم که این تعاملات باعث می‌شود فصل بعد بازیکنی از ایران در ایتالیا داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که یوونتوس به سطح اول فوتبال بازگشت و آیا می‌توانیم بار دیگر فوتبال این کشور را در سطح یک ایتالیا ببینیم، گفت: تحولات بزرگی در فوتبال ایتالیا صورت گرفته است. یوونتوس هم هزینه‌ زیادی کرده و توانسته بار دیگر به سطح اول فوتبال باز گردد. برنامه ریزی خوبی کردیم تا باز هم به شرایط سابق باز گردیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.