سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز گفت: وقتی تیمی که ۱۰ روز است تشکیل شده خارج از خانه یک امتیاز می‌گیرد این مسئله بسیار خوب و تعجب‌آور است.

سیاوش بختیاری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ درابتدای صحبت‌های خود ضمن تشکر از اهالی رسانه گفت: از همه دوستان قلم‌ به دست و زحمت‌کشان عرصه رسانه عذرخواهی می‌کنم. با توجه به فرصت کم ۱۰ روزه ما برای بستن تیم تلفن همراهم را خاموش کرده بودم و نمی‌توانستم با دوستان رسانه‌ای صحبت کنم تا تیم قوی را ببندیم. بنده خودم به نحوی از اهالی رسانه هستم و سال‌هاست که به عنوان کارشناس در رسانه‌های مختلف فعالیت می‌کنم.

وی در مورد اینکه استقلال اهواز پس از اینکه تیمش را در فاصله ۱۰ روز بست توانست یک امتیاز مهم در خارج از خانه مقابل صبای قم به دست بیاورد عنوان کرد: خیلی‌ها از این مسئله تعجب کردند که چرا من پس از تساوی مقابل صبا از این نتیجه خوشحال بودم. شادی من دلیل دارد. ما تیممان را در فاصله ۱۰ روز بستیم و ۱۱ بازیکن اصلی تیم در ۳ روز آخر باقی مانده تا مسابقه کنار یکدیگر جمع شدند. باید تیم را از لحاظ روحی روانی با توجه به اینکه به دسته دوم صعود کرده بود تا لیگ برتر بالا می‌آوردیم. استقلال اهواز پس از ۶، ۷ سال به لیگ برتر برگشته بود و صد در صد نفرات آن طی ۱۰ روز کنار هم جمع شدند.

سرمربی استقلال اهواز تاکید کرد: من گفته بودم تیمی را به مسابقات می‌فرستم که همه از دیدن آ‌ن تعجب کنند. بعد از بازی نوشتند که تیم بختیاری‌زاده تعجب نداشت و یک تیم معمولی بود اما اینکه تیمی بتواند پس از ۱۰ روز به طور کامل تغییر کند و در اولین بازی لیگ برتر مقابل تیم پرمهره صبای قم به تساوی برسد نتیجه بسیار خوبی کسب کرده و تعجب هم دارد. سرمربی صبا علی دایی بود که چندین و چند سال است که در لیگ برتر فعالیت دارد و سابقه حضور در تیم ملی هم در کارنامه‌اش موجود است. از طرف دیگر من اولین تجربه‌ لیگ برتری‌ام را پشت سر گذاشتم و از نتیجه‌ای که به دست آمد، لذت بردم. شاید اگر ما کمی هماهنگ‌تر بودیم و می‌توانستیم ضربه آخر را بهتر بزنیم سه امتیاز این بازی را کسب می‌کردیم.

بختیاری‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی در روز دوم مسابقات نمایش سایر تیم‌ها را دیدم به این نتیجه رسیدم که تیم‌هایی که سه ماه قبل کارشان را آغاز کردند و اردو و بازی دوستانه خارجی داشتند تفاوت چندانی با تیم ما ندارد. این مسئله من را خیلی خوشحال کرد و با توجه به اینکه در فوتبال ایران سال‌هاست کارشناسی می‌کنم این اعتقاد را دارم که بین تیم‌ها فاصله زیادی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از تیمی که جمع کرده رضایت دارد، گفت: فکر می‌کنم با و جود فرصت کمی که داشتیم توانستیم تیم خوبی را ببندیم. اگر واقع‌بین باشیم می‌بینیم که در فرصت کم موجود و با توجه به اینکه بسیاری از بازیکنان جذب تیم‌های دیگر شده بودند توانستیم بازیکنان خوبی بگیریم. به قول معروف ما کت و شلوارمان را بعد از عید پوشیدیم. در این مدت سعی کردیم جوانان خوبی را جذب کنیم و تیم خوبی را کنار یکدیگر جمع کنیم. در کل شاید در چند پست با کمبودهایی روبرو هستیم اما در فرصتی که داشتیم بازیکنان مدنظر را گرفتیم.

سرمربی استقلال اهواز در رابطه با انتقاداتی که به او در مورد جذب مبین میردورقی شده و خیلی‌ها این انتقال را شائبه‌برانگیز می‌دانند تصریح کرد: اگر با دید انسانیت به مسائل مختلف نگاه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که ترور شخصیتی یک فرد کار درستی نیست. این بازیکن خانواده دارد و در جامعه با اهداف مختلف تعامل می‌کند نباید آن رفتارها با او صورت می‌گرفت و امسال این هجمه علیه من وارد می‌شد. قبل از بازی پسرم به من اعلام کرد اینکه تصمیم دارم میردورقی را در ترکیب سابق بگذارم ممکن است با تبعاتی همراه باشد اما به او گفتم می‌خواهم از این بازیکن در ترکیب اصلی استفاده کنم تا مردم ببینند که آیا او فوتبالیست خوبی است یا نه؟

وی افزود: نمی‌دانم چه اتفاقاتی در زمان حضور میردورقی در پرسپولیس افتاد و واقعا متاسفم که چنین برخوردهایی صورت گرفت اما از هواداران و خودم که به این بازیکن فرصت دادند تا بتوانند توانش را نشان دهد ممنونم. میردورقی تا ۱۳ سالگی در اهواز حضور داشته و بازیکن جوان و بسیار خوبی است. من نه به خاطر بازی بلکه به خاطر شخصیت این بازیکن به او احترام کردم و حالا می‌گویم عادل فردوسی‌پور و سایر دوستان شرایط این بازیکن را ببینند البته از مبین ۶۰- ۷۰ دقیقه استفاده کردیم که دلیل آن هم شرایط بدنی بازیکن و اینکه ما نتوانستیم بدنسازی کنیم بود.

سرمربی استقلال اهواز در مورد هدف‌گذاری این تیم در پانزدهمین دوره لیگ برتر گفت: هر کسی فوتبالی باشد به این نتیجه می‌رسد که تیمی با شرایط ما هدف‌گذاری‌اش در فصل اول بازگشت به لیگ برتر تثبیت جایگاه در لیگ برتر است. در نیم‌فصل دوم با جایگزین کردن جوانان غیور پدیده‌های خوبی را برای فوتبال ایران مطرح خواهیم کرد. همانطور که اکنون به بازیکنانی مثل حمزه خذیراوی فرصت می‌دهیم که توانشان را نشان دهند.

بختیاری‌زاده در پایان در مورد دیدار هفته دوم تیمش مقابل سیاه‌جامگان تصریح کرد: سیاه‌جامگان هم مثل ما اولین دوره حضور خود در لیگ برتر را پشت سر می‌گذارند. آنها هرچند مقابل استقلال شکست خوردند اما عملکرد بسیار خوبی داشتند و نتیجه را به تیم مدعی قهرمانی واگذار کردند. این تیم فوتبال باطراوتی را در هفته اول به نمایش گذاشت. از سوی دیگر پس از ۶، ۷ سال اولین بازی استقلال اهواز در لیگ برتر را می‌بینیم. استقلال اهواز پایتخت آبی‌ها در اهواز است و بعد از استقلال و پرسپولیس با احترام به تراکتورسازی ما پرهوادارترین تیم شهرستانی هستیم. ما قدمت بسیار زیادی داریم و همین مسائل بار مسئولیتمان را بالا می‌برد. امیدواریم سه امتیاز این بازی را در خانه به دست بیاوریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.