طبق قرارداد جدید فدراسیون فوتبال و سازمان صدا و سیما، این مردم و هواداران فوتبال هستند که باید پول حق پخش را بدهند.

داریوش سعیدی/خبرگزاری خبرآنلاین؛ کمتر کسی در ایران پیدا می شود که از قرارداد جدید صدا و سیما و فدراسیون فوتبال برای حل مشکل حق پخش سر در بیاورد. قرار است سیستم iptv آخرین راه حل برای رفع این مشکل باشد، سیستمی که بی شک خیلی از اهالی فوتبال اصلا چیزی درباره اش نشنیده اند.

Iptv چیست؟

سیستم IPTV نوعی سیستم تلویزیون تعاملی است که بر بستر شبکه IP پیاده سازی شده است و برای عملکرد نیاز به اتصال شبکه و اینترنت دارد. از همین تعریف ساده و کوتاه می توان دریافت مشکل حق پخش فوتبال ایران را چه چیز حل می کند؛ جیب طرفداران فوتبال! در واقع صدا و سیما و فدراسیون قصد دارند با راه اندازی این سیستم، تنها فوتبال را برای کسانی پخش کنند که از جیب هزینه کنند و علاوه بر خرید تلویزیون های هوشمند، اینترنتی بازی های فوتبال را تماشا کنند. در این حالت مخاطبان باید برای تماشای فوتبال باید هزینه اینترنت را بدهند که از منبع همین پول، حق پخش تامین می شود.

با استفاده از این فناوری، کاربران با پرداخت هزینه ای برای شارژ، برنامه های دلخواه خود را دریافت می کنند. یعنی این بار مخاطب ها هستند که برنامه ها را انتخاب می کنند نه مسولان صدا و سیما. هر چند این مسئله می تواند به نفع ذائقه مخاطب باشد اما از سویی هزینه ای را برای او در پی خواهد داشت. فدراسیون فوتبال، سازمان صدا و سیما و سازمان لیگ پس از تاسیس یک شرکت مشترک، اقدامات خود را در این زمینه آغاز می کنند تا بتوانند در نهایت به درآمد برسند. مسولان رسانه ملی معتقدند در این حالت هم فوتبال به خواسته خود در زمینه حق پخش می رسد و هم صدا و سیما سود می کند.

چه زمانی بازی ها پولی می شود؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.