چهار دیداری که از روز نخست فصل پانزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور برگزار شد نشان داد تیم‌ها فوتبال اقتصادی را فراموش کرده‌اند و بیشتر برای جلب رضایت تماشاگران بازی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز اول از هفته اول لیگ برتر پانزدهم چند پیغام برای لیگ داشت که اولین آن این بود که فوتبال تنها مسابقاتی برای نتیجه گرفتن و بردن نیست و باید علاوه بر این نکته و صعود در جداول رده‌بندی باید نمایش زیبا هم اجرا شود.

دیدار استقلال با سیاه جامگان در مشهد مقدس چنین بود، همچنین دیدار سپاهان با استقلال اهواز. در این دو دیدار هر چهار تیم نمایش درستی از مبارزه در فوتبال را نشان دادند و شور و شوق بسیار خوبی را در لیگ استارت زدند.

استقلال با پرویز مظلومی خوبی بود، شاید یک مدعی شاید هم نه، اما این را می‌دانیم که در اولین شروع مظلومی و تیمش هواداران فوتبال را امیدوار کردند و البته در این امیدواری قطعا رسول خطیبی و شاگردانش هم موثر بودند.

استقلال فوتبال بازی کرد نه فوتبالی از جنس اقتصادی و به طمع سه امتیاز محض بلکه فوتبالی که در آن نمایش بازی زیبا، و تاکتیک های فراوان به چشم می‌خورد.

کارهای ترکیبی زیاد، پاس به عقب از گوشه هجده قدم، سانتر از جناحین، شوت، حمایت از بازیکن هم تیمی و ... همه چیز در اولین دیدار استقلال به چشم آمد، در مقابل سیاه جامگان هم بالاتر از توقع خودش نشان داد و آن کرد که خیلی‌ها توقعش را نداشتند. این تیم هم بسیار خوب بازی‌ها را آغاز کرد و نمایش جنگجویی فوق العاده‌ای داشت.

در آنسوی ایران بازی بسیار جذاب دیگری هم رقم خورد و آن دیدار سپاهان بود و یک استقلال دیگر از جنوب ایران به نام استقلال خوزستان.

اگر آن دیدار را هم دیده باشید تاکید می کنید که شاگردان فرکی و ویسی عالی کار کردند و بازی این دو تیم هم شبیه به بسکتبال شده بود. اتفاقا سهم استقلال خوزستان کمتر از سپاهان نبود تا جاییکه فرکی در پایان اعلام کرد این برد را به گردان و عملکرد خوب دروازه بانمان مدیون هستیم.

البته دو دیدار دیگر هم در لیگ برگزار شد که با وجود تلاش هر چهار تیم آن دیدارها به تساوی کشیده شد. در واقع باید تاکید کرد که شجاعت در بین چهار تیم استقلال، سیاه جامگان، استقلال خوزستان و البته سپاهان از چهار تیم دیگر بیشتر بود و بازی ها به مراتب جذاب تر.

تکرار این دیدارها می تواند سکوها را پرکند و دوباره فوتبال را در ایران به جایگاه خودش برساند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.