رئیس سازمان لیگ فوتبال با اشاره به انتشار مفاد تفاهم‌نامه با صداوسیما در آینده گفت: این تفاهم نامه برای حق پخش تلویزیونی نیست بلکه برای کسب عواید از حقوق IPTV (برنامه‌های دیجیتال تلویزیونی) است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی تاج درباره تفاهم نامه سازمان لیگ فدراسیون فوتبال و صدا و سیما اظهار کرد: این تفاهم نامه ناظر به حق پخش نیست بلکه به عنوان حقوق IPTV است؛ ‌ به این معنا که از مشارکت سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و صداوسیما عوایدی حاصل می‌شود که این سازمان‌ها براساس طرح و تفاهم‌نامه مذکور از عواید آن بهره برداری می‌کنند.

رئیس سازمان لیگ فوتبال با بیان اینکه هنوز تفاهم‌نامه مذکور در مرحله کلیات است، از تشکیل هیأتی برای رسیدگی به این موضوع  و تعیین سهم‌ها و درصدهای هر دستگاه خبر داد.

وی درخصوص صحبت رئیس سازمان صداوسیما مبنی براین‌که صداوسیما چیزی به نام حق پخش نمی‌شناسد، گفت: همان طور که گفتم این تفاهم‌نامه ناظر بر حق پخش نیست؛ ‌ بلکه صرفا مشکل مالی فدراسیون را تا حدودی حل می‌کند.

تاج در پاسخ به پرسشی درباره میزان عواید فدراسیون فوتبال از این تفاهم نامه گفت: مزایده‌ای برای اپراتورها برگزار می شود که پنج اپراتور از پنج شرکت پیشقدم شده‌اند؛ صدا و سیما آن ها را گزینش کرده و به زودی برنده را اعلام میکند و برنده مزایده، مجری این کار خواهد شد.

وی به خبرگزاری خانه ملت گفت: مبلغ دقیق آن مشخص نیست؛ اپراتوری که در این طرح برنده شود مبلغی را بر اساس پیش پرداخت به فدراسیون فوتبال می‌دهد که عواید آن به باشگاه‌ها هم می‌رسد؛ ولی اینکه چند در صد حق پخش باشد و دیگر مفاد این طرح را در روزهای آینده  اعلام می‌کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.