دبیر طرح آسیا ویژن فدراسیون فوتبال کشور گفت: تیم‌های لیگ برتری استان‌ها به باشگاه تبدیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه اردبیل، ناصر عاقلی در کارگاه آموزشی ویژن فاز دو و سه اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل یکی از استان‌های برتر در بحث ویژن کشور است، گفت: این استان از نظر استعدادها و امکانات ورزشی در رده مطلوبی قرار دارد و از این امکانات به نحو مناسب استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه فاز اول طرح ویژن در استان اردبیل به طور کامل اجرا شده است، افزود: اجرای فاز دوم نیز آغاز شده و در این فاز در لیگ برتر ارتباطی با تیم نداریم و شخصیت حقیقی نمی‌تواند در فوتبال تاثیر داشته باشد.

عاقلی با بیان اینکه در بحث ویژن استان‌ها باید دارای کمیته و دپارتمان باشند، تصریح کرد: تیم‌های لیگ برتری استان‌ها نیز باید به باشگاه تبدیل شوند و در صورتی که تیم نتواند به باشگاه تبدیل شود، به پایین ترین رتبه نزول پیدا می کند.

دبیر طرح آسیا ویژن فدراسیون فوتبال کشور تاکید کرد: باشگاه‌های لیگ برتری استان‌ها با هیات فوتبال همکاری بیشتری داشته باشند، چراکه در صورت عدم همکاری اجرای فاز دوم و اتمام آن با مشکل مواجه می شود.

وی اضافه کرد: در صورت همکاری باشگاه‌ها، ما سریعا آمادگی اجرای فاز سوم و آموزش‌های رایگان را داریم، تا فوتبال سنتی و اداره فوتبال سنتی هر چه زودتر تمام شود.

عاقلی با بیان اینکه یکی از مشکلات مشهود در اکثر استان‌ها، نبود اسپانسر است، گفت: باید به دنبال حامی مالی و اسپانسر باشیم، ولی متاسفانه این کار اندکی کند است و هدف اصلی ما پیشرفت و توسعه فوتبال استان‌ها است.

مهران شیرازی نماینده فدراسیون فوتبال نیز با بیان اینکه برای پیشرفت فوتبال نیاز به بازیکنان، باشگاه‌ها و مسابقات خوب در تمامی سطوح داریم، گفت: پیمودن مسیر توسعه با در نظر گرفتن سن بازیکنان، مربی‌گری حرفه‌ای، ایجاد رقابت در مدارس و باشگاه‌ها، احترام به قوانین مسابقه، داوران و بازی جوانمردانه باید حائز اهمیت ویژه باشد.

وی با بیان اینکه باشگاه‌ها قلب فوتبال بوده و باید دارای رده‌های مختلف باشند، افزود: باشگاه‌ها باید دارای درآمد اقتصادی و ثبات مالی باشند.

شیرازی داوران را مدافع قوانین مسابقات دانست و تصریح کرد: ویژن آسیا برنامه‌های گسترده را برای داوران و مدرسین داوری دارد.

نماینده فدراسیون فوتبال با بیان اینکه طب ورزشی باید از فوتبال علیه دوپینگ دفاع کند، تصریح کرد: ویژن آسیا اساس کارشناسان خبره در طب ورزشی، تغذیه، آمادگی جسمانی و فیزیوتراپی را افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه اگر باشگاه‌ها ثبت رسمی شوند، نمی توانند در هفته‌های پایانی مسابقات کنار بکشند، گفت: برای اجرایی کردن فاز سوم این طرح که همان فوتبال پایه و جوانان است، در حال آماده شدن هستیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.