در دومین روز از پانزدهمین دوره لیگ برتر دیدار حساس و جنجالی لیگ چهاردهم بین تراکتور و نفت برگزار می‌شود. ضمن اینکه از پرسپولیس جدید و امیر قلعه نویی که به ملوان رفته است هم رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، روز دوم از هفته نخست پانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور فردا جمعه با برگزاری چهار دیدار دیگر برگزار می شود که در این دیدارها از نایب قهرمان و تیم سوم فصل گذشته و همچنین پرسپولیس رونمایی خواهد شد.

قطعاً حساس ترین و جالب ترین بازی این هفته در تبریز بین دو تیم تراکتور سازی و نفت برگزار می شود. دیداری که تکرار بازی آخر و فینال گونه لیگ چهاردهم است. همچنین در این روز امیر قلعه نویی با تیم جدیدش یعنی ملوان بندرانزلی به میدان می آید و تنها فکرش کسب موفقیت با تیم پرحاشیه ملوان است.

برانکو ایوانکوویچ در فصل نقل و انتقالات لیگ پانزدهم با انتقادات بسیاری پرسپولیس را بست و مهیای حضور در فصل جدید کرد، در این روز و مقابل هواداران در ورزشگاه آزادی باید ثابت کند انتخابش درست بوده تا شروعی بدون حاشیه در این فصل داشته باشد.

در زیر نگاهی به این بازی ها می اندازیم:

تراکتور سازی تبریز – نفت تهران

تکرار فینال پرحاشیه لیگ چهاردهم همین بازی است؛ مسابقه ای که اگر در فصل پیش برنده داشت یکی از همین دو تیم قهرمان می شد اما تساوی سه بر سه در یک بازی پرحاشیه و جنجالی باعث شد جام به خانه سپاهان برود و این دو تیم شایسته در روز پایانی حسرت به دل بمانند.

تراکتورسازی تبریز که در فصل نقل و انتقالات، آندرانیک تیموریان، حامد لک، مهدی کیانی، حبیب گردانی، فرشاد احمدزاده  و از همه مهمتر لوسیانو ادینهو را از دست داد، با جذب ستاره های سربازی از جمله بختیار رحمانی، سروش رفیعی، احمد عبداله زاده و سه خارجی جدید به فکر تکرار موفقیت های فصل گذشته اش در این فصل است. تراکتوری ها که تونی اولیویرا هم حفظ کردند قصد دارند در لیگ پانزدهم به ناکامی های خود بر قهرمان شدن لیگ برتر پایان دهند زیرا آنها در کنار ذوب آهن دیگر تیم مدعی فوتبال ایران هستند که تنها دوبار عنوان نایب قهرمانی را به دست آورده و تا به امروز قهرمان نشده اند.

پیروزی برابر نفت تهران مقابل هواداران می تواند شروع بسیار خوبی برای تبریزی ها در آغاز این راه مهم باشد، اما شاگردان علیرضا منصوریان هم می خواهند با نتیجه ای دلچسب فصل جدید لیگ برتر را آغاز کنند و این نتیجه می تواند کسب پیروزی یا گرفتن امتیاز در خانه یکی از مدعیان لیگ باشد.

نفتی های تهران که امسال باید در چهار جام به میدان بروند در فصل نقل و انتقالات نفراتی همچون ابراهیمی، کامیابی نیا، حاج محمدی، رضایی و پادوانی را از دست داده اند اما با جذب نفرات مطرحی همچون سید جلال حسینی، آلونت نانگ، پیام صادقیان و کارلوس سانتوس به فکر تکرار روزهای خوب خود در دو فصل اخیر در لیگ پانزدهم هستند.

حال باید دید در این بازی مهم که آغاز گر لیگ پانزدهم با یک فینال است، اولیویرا و مردانش سه امتیاز را در خانه نگه می دارند و یا شاگردان منصوریان با دست پر تبریز را ترک خواهند کرد؟

ملوان بندر انزلی – ذوب آهن اصفهان

مهم ترین اتفاق برای ملوان در فصل نقل و انتقالات آمدن امیر قلعه نویی در راس هرم فنی این تیم بود؛ هرچند این باشگاه همچنان ثبات مالکیتی و مدیریتی را به دست نیاورده و روز گذشته نیز با بیانیه هیات مدیره حکم مالکیت بهشتی لغو شد اما انگیزه امیر قلعه نویی برای موفقیت در یک تیم دیگر شهرستانی می تواند امید بزرگی برای موفقیت این تیم شمالی در لیگ برتر محسوب شود. ملوانی ها که در فصل نقل و انتقالات موتومبای پرحاشیه پاشنکو، پویا نزهتی و شهاب کرمی را جذب کردند قطعاً هدفی جز آغاز لیگ با پیروزی ندارند آن هم میان تیم یک دست و موفق ذوب آهن؛ که نتیجه بسیار خوبی برای انزلی چی های لیگ خواهد بود.

این بازی را هم می توان تقابل مربیان سرخی آبی پایتخت دانست زیرا قلعه نویی یکی از بزرگان مربیگری استقلال است و یحیی گل محمدی هم یک مربی پرسپولیسی موفق در لیگ فوتبال ایران و بردن طرف مقابل یک اتفاق ویژه خواهد بود، خصوصاً این انگیزه برای یحیی بیشتر است زیرا او برای بازگشت به پرسپولیس دورخیز کرده و بردن تیم هایی که مربیان بزرگ استقلالی در آن حضور دارند یک اتفاق ویژه خواهد بود.

ذوب آهن اصفهان که فصل پیش شروع ناموفقی با گل محمدی داشت در میانه های راه متحول شد و با رسیدن به جایگاه چهارمی و قهرمانی جام حذفی سهمیه صعود مستقیم به آسیا را گرفت و حالا می خواهد لیگ پانزدهم را با نتیجه جالب شروع کند تا از همین ابتدای راه خود را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی نشان دهد.

ذوب آهنی ها که تقریبا استخوان بندی خود را حفظ کرده اند و با از دست دادن سه بازیکن، سه بازیکن جدید را به خدمت گرفته اند، با هدف پیروزی به انزلی سفر کردند، اما رسیدن به این اتفاق خوب برای همه تیم های لیگ بسیار سخت است زیرا ملوان در خانه به راحتی امتیاز از دست نمی دهد.

فولاد خوزستان – راه آهن تهران

پایان دوران مدیریت سیف اله دهکردی در فولاد مهم ترین اتفاق فصل نقل و انتقالات لیگ برای این تیم اهوازی بود. تیمی که با حفظ دراگان اسکوچیچ و جذب خانزاده، فشنگچی، دقیقی، ابراهیمی و ایمانی سعی دارد جای خالی ستاره های سرباز و نانگو و قاضی را که از دست داد پر کند.

فولادی ها در گام نخست میزبان راه آهنی هستند که کمتر از ده روز است بقایش در لیگ برتر قطعی شده و به قول فرهاد کاظمی سرمربی این تیم یک هفته تمرین درست و حسابی نداشته است. این اتفاق خوبی برای شاگردان اسکوچیچ است که بتواند لیگ را با پیروزی آغاز کرده و مشکلات خود را به فراموشی بسپارد.

البته نباید راه آهن را دست کم گرفت، تیمی که با هدایت کاظمی و انگیزه بالای بازیکنانش می تواند برای هر حریفی حتی در خانه خطرناک باشد. این تیم که پس از رد شدن رای کمیته استیناف دوباره به جای پیکان به لیگ برتر برگشت خبرسازترین تیم در فصل نقل و انتقالات بود و امیدوار است این خبرسازی را در لیگ پانزدهم و با کسب نتایج خوب ادامه دهد.

تقابل فولاد و راه آهن در اهواز می تواند جذابیت های بسیاری داشته باشد زیرا این دو تیم فوتبال را روی زمین بازی می کنند و قطعا تماشاگران از دیدن این مسابقه لذت خواهند برد.

پرسپولیس تهران- پدیده مشهد

رونمایی از سرخپوشان پایتخت در خانه یک اتفاق ویژه برای هواداران خواهد بود، زیرا آنها پس از یک فصل پرحاشیه دوست دارند شاهد آغاز شیرین تیمشان در لیگ پانزدهم باشند.

پرسپولیس که در فصل نقل و انتقالات با جذب رامین رضائیان، کمال کامیابی‌نیا، ایمان صادقی، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، مارکو ماریچ، وحید حیدریه و محمد انصاری نتوانست انتظارات هواداران را به طور کامل جلب کند، نفراتی همچون محمد نوری، پیام صادقیان، گابریل و چند چهره دیگرش را از دست داد تا دگرگونی محسوسی در این تیم صورت بگیرد، هر چند حفظ مهدی طارمی، امید عالیشاه و... اتفاق خوبی برای این تیم بود.

برانکو ایوانکوویچ که در فصل نقل و انتقالات با انتقادات بسیاری روبرو شد و خیلی ها این تیم را در جذب بازیکن خصوصا زمانی که سیدجلال حسینی را از دست داد، ناموفق دانستند، حالا زمان آن فرارسیده که با عملکرد تیمش به انتقادات پاسخ دهد. مطمئنا خط دروازه پاشنه آشیل پرسپولیس ها در این فصل خواهد بود و اگر سوشا و ایمان صادقی نتوانند به خوبی از دروازه این تیم حراست کنند، برانکو و پرسپولیس در کسب نتیجه ناکام و اسیر حواشی بسیاری خواهند شد.

سرخ‌پوشان در اولین بازی لیگ و در غیاب سوشا مکانی، مهدی طارمی و... باید در نخستین گام مقابل تیم پدیده به میدان بروند، هر چند حریف سرخ‌پوشان آنچنان قدرتمند و تراز اول نیست، ولی برانکو بخاطر نداشتن چند چهره مطرح شاید در اعلام ترکیب از سوی تیمش با مشکل مواجه شود. پیروزی در این بازی یک شروع خوب برای پرسپولیس خواهد بود، اما اگر سرخ‌پوشان مقابل پدیده امتیازی از دست بدهند، قطعا این تیم در همین آغاز لیگ روزهای سختی را سپری خواهد کرد و کار سخت تری برای جبران این نتیجه در بازی های پیش رو خواهد داشت.

پدیده هم که این فصل را با از دست دادن علیرضا مرزبان سرمربی اش و جذب رضا مهاجری که توسط سیاه‌جامگان را به لیگ برتر برساند، شروع خواهد کرد، ۱۰ بازیکن جدید که شاخص‌ترین آنها حسین بادامکی است را به خدمت گرفته و ۷ بازیکن از جمله رضا حقیقی را از دست داده است و با تغییرات گسترده نسبت به فصل قبل لیگ پانزدهم را آغاز خواهد کرد.

شاگردان مهاجری در حالی به تهران سفر می کنند که امیدوارند مانند نامشان پدیده لیگ پانزدهم شوند و برای رسیدن به این اتفاق از همین روز نخست باید نتایج خوبی کسب کنند. بردن پرسپولیس در ورزشگاه آزادی یک اتفاق جذاب برای این تیم خواهد بود، اما گرفتن امتیاز از پرسپولیس در خانه اش نیز ارزشی همانند پیروزی برای این تیم مشهدی خواهد داشت.

ادامه برنامه هفته نخست از پانزدهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

جمعه ۹ مردادماه:

* تراکتورسازی تبریز - نفت تهران، ساعت ۱۸، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز

* ملوان بندرانزلی - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۸:۵۰، ورزشگاه تختی انزلی

* پرسپولیس تهران - پدیده مشهد، ساعت ۱۹:۳۵، ورزشگاه آزادی تهران

* فولاد خوزستان - راه‌آهن تهران، ساعت ۱۹:۳۵، ورزشگاه غدیر اهواز

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.