سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تأکید کرد، تیمش یکی از شانس‌های قهرمانی در لیگ برتر است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، برانکو ایوانکوویچ در خصوص بازی فردای تیمش مقابل پدیده خراسان در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار داشت: قبل از هر چیز لازم می‌دانم که خدمت شما خبرنگاران سلام و خسته نباشید عرض کنم. خوشحالم که این تعداد خبرنگار امروز در سالن کنفرانس حضور دارند و این بدان معناست که لیگ شروع شده و زمان آغاز بازی‌هاست.

وی در ادامه افزود: همه شما خبرنگاران، بازیکنان تمام تلاش‌تان این است که لیگ خوبی داشته باشیم و هواداران فوتبال در طول فصل از بازی‌ها راضی باشند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: طبیعی است که پیش از بازی اول‌مان در لیگ هیجان‌زده باشیم، اما باید بگویم بازی اول بسیار خطرناک است، مخصوصا وقتی تیم شما شانس قهرمانی داشته باشد و مدعی قهرمانی باشد. البته با وجود اینکه در دیداری خانگی به میدان برویم باید منتظر مسائل غیرمنتظره باشیم. من با تمام احترامی که برای پدیده قائل هستم، اما طبیعی است که ما شانس قهرمانی باشیم و در هر بازی برای پیروزی تلاش کنیم.

برانکو تصریح کرد: هواداران پرسپولیس بهترین هواداران دنیا هستند و طبیعی است که ما از آنها انتظار کمک بزرگی داشته باشیم. وقتی می‌گویم ما شانس اول قهرمانی هستیم به خاطر همین مسائل است. البته فردا تعداد قابل توجهی از بازیکنان ما در تیم نیستند، اما مسئله‌ای که باعث خوشحالی من می‌شود حضور تعداد قابل توجهی جوان در پرسپولیس است که آینده بزرگ و کیفیت بالایی دارند. جوان‌های ما کار بسیار بزرگی می‌کنند و تلاش دارند تا تمام ظرفیت‌شان را برای کمک به پرسپولیس و فوتبال ایران به کار ببرند.

وی خاطر نشان کرد: مطمئنم که پدیده در بازی فردا می‌خواهند ما را غافلگیر کنند. آنها مربی و بازیکنان جدیدی دارند و می‌دانم که در این فصل برای رده‌های بالای جدول می‌جنگند نه تلاش برای بقا.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه چه انتظاری از جری بنگستون، مهاجم جدید و هندوراسی این تیم دارد، خاطر نشان کرد: بنگستون بازیکنی است که ۴۰ بازی ملی دارد و دو بار در جام جهانی بازی کرده. طبیعی است ما از چنین بازیکنی توقع داریم بین ۱۵ تا ۲۰ گل در طول فصل برای پرسپولیس بزند. البته طبیعی است که بنگستون کمی با تیم هماهنگ نباشد، اما ما در طول لیگ زمان زیادی را پیش رو داریم و او می‌تواند به تیم کمک کند.

برانکو در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا قرار است برای پست بازی‌ساز از یک بازیکن زیر ۲۳ سال آسیایی استفاده شود، عنوان کرد: البته بازیکنان زیادی در این پست به ما پیشنهاد شدند و ما هم گزینه‌های خوبی در تیم برای پست بازی‌ساز داریم، اما همان‌طور که می‌دانید در کل پیدا کردن بازیکن بازی‌ساز در تمام دنیا کار دشواری است. در مجموع عجله‌ای برای این پست نداریم و تا زمانی که راه‌حل مناسبی پیدا نکنیم بازیکن جدیدی را جذب نخواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جوان بودن بیش از حد پرسپولیس در ابتدای لیگ برای این تیم مشکل‌ساز نخواهد بود، اظهار داشت: از سؤالی که پرسیدید تشکر می‌کنم. طبیعی است که ما در ابتدای لیگ کمی مشکل داشته باشیم، مخصوصاً اینکه تعداد قابل توجهی از بازیکنان در زمان‌های مختلف به تیم اضافه شدند و با هم تمرین را شروع نکردیم. به همین دلیل سطح  آمادگی بازیکنان یکسان نیست. هر چند این مشکل با تمرینات سخت و محکم جبران می‌شود. بازیکنان ما در بازی‌های تدارکاتی اردوی ترکیه توانایی، انسجام و قدرت هجومی خود را نشان دادند، اما مسلما بازی‌های دوستانه با بازی‌های رسمی متفاوت است.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: از ۱۸ بازیکن ما برای فردا ۱۰ بازیکن بین ۱۸ تا ۲۴ سال سن دارند، ضمن اینکه عالشیاه، طارمی، نوراللهی و فاطمی را هم به علت محرومیت و مصدومیت در اختیار نداریم.

برانکو در پاسخ به این سؤال که شنیده می‌شود جذب محسن مسلمان به دستور طاهری بوده نه او، گفت: این سؤالی است که فکر می‌کنم ۱۵ بار از من پرسیده شده است. ما در کادرمان ۲۴ بازیکن داریم که هر کدام‌شان استحقاق بازی کردن در ترکیب پرسپولیس را دارند و بخشی از پرسپولیس هستند و بازیکنانی مانند مسلمان، حیدری و فاطمی جزو این بازیکنان هستند. خوشبختانه بازیکنان بالانس شده‌ای داریم. تأکید می‌کنم که بازیکنان پرسپولیس نه برای من هستند و نه برای مدیرعامل و نه شخص دیگر، بلکه بازیکنانی هستند که با کیفیت‌شان می‌توانند در پرسپولیس بازی کنند.

وی خصوص اینکه وضع تیم امسال پرسپولیس نسبت به فصل گذشته چقدر تغییر داشته است، خاطر نشان کرد: ما تعداد قابل توجهی از بازیکنان فصل گذشته را نخواستیم و به نوعی عذر آنها را خواستیم و این مسئله نشان‌دهنده آن است که به کیفیت بازیکنان فعلی اعتماد داریم. طبیعی است که امسال کادر جوان و آینده‌داری داریم و می‌خواهیم نتیجه خیلی بهتری نسبت به فصل گذشته بگیریم. شما مطمئن باشید که ما فقط برای قهرمانی بازی می‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چه نقشه‌ای برای این دارد که تیمش در فصل جدید نوسان نداشته باشد، گفت: من کاملاً درک می‌کنم که هواداران از نتیجه فصل گذشته ناراضی بودند و می‌دانم که عشقی که هواداران نسبت به پرسپولیس دارند بسیاری زیاد است، چون پرسپولیس تیمی است که همیشه باید برای قهرمانی بجنگد و با تلاشی که انجام می‌دهیم نباید هواداران را ناامید کنیم. البته می‌دانیم که کارمان دشوار است، اما می‌خواهیم هواداران را خوشحال کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.