سرمربی تیم قهرمان جام کونکاکاف به جرم کتک‌زدن یک خبرنگار اخراج شد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، میگل هررا، سرمربی مکزیک به‌دلیل مشت زدن به گردن یک خبرنگار پس از قهرمانی تیمش در دوره اخیر جام‌ملت‌های آمریکای‌شمالی از سمتش برکنار شد.

کم ‌تر از ۲۴ ساعت پس از برتری یک بر صفر سبزها مقابل جامائیکا در فینال گلد کاپ، هررا در فرودگاه بین‌المللی فیلادلفیا، کریستین مورتنولی، خبرنگار شبکه «آزتکا» را از ناحیه گردن با ضربه مشت خود روبه‌رو کرد.

اندکی پس از این اتفاق، «دسیو دی‌ماریا» رئیس فدراسیون فوتبال مکزیک به‌دلیل آنچه رفتار زشت نامید، نظر و دلایل اعضای سازمان تحت هدایتش را پرسید و با اکثریت آرا و با وجود موفقیت اخیر، سرمربی جنجالی را اخراج کرد.

او در این باره گفت: تصمیم دشوار اما درستی بود. حرکت هررا برای همیشه در حافظه رسانه‌ها ما باقی خواهد ماند؛ هر شخصی نظر خاص خودش را دارد اما به عقیده من رفتار سرمربی در فرودگاه با هیچ دلیل و منطقی پذیرفتنی نیست. سرمربی تیم‌ ملی باید به وظیفه حساس خود آگاه بود و یک الگو باشد.

تصاویر ضبط شده در فرودگاه نشان داد هررا به‌دلیل عصبانیت، ضربه مشتی به گردن خبرنگار زد و رسانه فرد مضروب هم با ارسال بیانیه‌ای خواهان حمایت بیشتر از خبرنگاران مکزیکی شد.

مورتنولی هم در واگویی‌هایش از اتفاق، ضربه شدید وارد شده به گردن خود را عاملی برای یک درد سراسری درسمت راست بدنش دانست و ادعا کرد لوئیس گارسیا، بازیکن تیم هم به او ضربه زده اما حالا ماجرا را تکذیب می‌کند!

در این شرایط، هررا که پس از صعود مکزیک به جام‌جهانی ۲۰۱۴ از سرمربی موقت به سرمربی دائم تبدیل شد، روز ۹ اکتبر در بازی با آمریکا روی نیمکت نخواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.