پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال روز پنج‌شنبه و با تهدید باشگاه‌های بدهکار از سوی رئیس کمیته انضباطی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال از روز پنجشنبه آغاز می‌شود. لیگی که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با قاطعیت اعلام کرده باشگاه‌های بدهکار اجازه حضور در میدان را نخواهد داد و آنها در هفته اول لیگ برتر ۳ بر صفر بازنده خواهند شد. اگر این اخطار عملی شود در آنصورت استقلال و پرسپولیس بازی‌ها را با شکست آغاز خواهند کرد زیرا این دو باشگاه پرهوادار جز بدهکارترین‌ها هستند.

اکنون همه منتظرند ببیند که فدراسیون فوتبال می‌تواند روی این حرف بزرگش بایستد و مانع بازی تیم‌های بدهکار می‌شود یا پیش بینی اکثریت اهالی فوتبال درست از آب در می‌آید و پرسپولیس و استقلال مثل تیم‌های بدهکار دیگر به میدان می‌روند و مسابقه‌ها بدون مشکل برگزار می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های این لیگ حضور سه استقلال در آن است. استقلال تهران، استقلال اهواز و استقلال خوزستان!

نگاهی به ۸ مسابقه هفته اول لیگ برتر می‌اندازیم:

سیاه‌جامگان- استقلال؛ افتتاحیه غیررسمی با کاپیتانی رحمتی

سیاه‌جامگان اولین بازی‌اش را در لیگ برتر مقابل آبی‌پوشان تهرانی برگزار می‌کند. رسول خطیبی مربی جوانی است که به دنبال اثبات توانایی‌هایش در این لیگ است و این بازی می‌تواند شروع خوبی برای او و شاگردانش باشد تا دیده شوند. پرویز مظلومی هم که جانشین امیر قلعه‌نویی شده باید در این بازی پیروز شود تا بتواند خودش را  نزد هواداران استقلال بیشتر محبوب‌ کند استقلال چند بازیکن سرشناس خود مثل بیک‌زاده و صادقی را در این فصل ندارد و همه منتظر رونمایی از استقلال مدل ۹۴ با کاپیتانی سیدمهدی رحمتی هستند.این مسابقه افتتاحیه لیگ است اما مسئولان سازمان لیگ اعلام کردند افتتاحیه واقعی لیگ در اصفهان و جایی که تیم سپاهان قهرمان فصل گذشته به میدان می‌رود و برگزار می‌شود و به دلیل مشکلات نور ورزشگاه این بازی زودتر از سایر دیدارها آغاز می‌شود.

سپاهان- استقلال خوزستان؛ بازی آسان قهرمان

سپاهان قهرمان فصل گذشته در اولین دیدارش در لیگ پانزدهم میزبان تیمی است که در پلی‌آف در مسابقات لیگ برتر ماندگار شد. روی کاغذ شانس پیروزی سپاهان بسیار بیشتر از تیم استقلال خوزستان است. استقلالی که همچنان با عبدالله ویسی به کارش ادامه می‌دهد. تیم‌های این مربی جوان بسیار پرنوسان هستند و اگر آبی‌های اهواز در شرایط خوبی باشند ممکن است قطب زرد فوتبال و شاگردان حسین فرکی روز سختی را پیش رو داشته باشند اما اگر استقلال خوزستان در شرایط مناسب نباشد شاید سپاهان لیگ را با یک برد پرگل آغاز کند.

صبای قم- استقلال اهواز؛ شاگردان دایی مقابل یک تیم جدید

صبای قم با علی دایی را می‌توان یک تیم خاص در لیگ دانست تیمی که کمتر از یک ماه قبل از شروع لیگ تمریناتش را آغاز کرده و خیلی دوران آماده سازی مناسبی نداشته است با این حال حضور دایی، صادقی، بیک‌زاده و محمد قاضی باعث می‌شود هواداران فوتبال نگاه ویژه‌ای به این تیم داشته باشند. استقلال اهواز هم امتیاز تیم فولاد نوین را خرید تا یک تیم قرمز تبدیل به یک تیم آبی در لیگ برتر شود. استقلال اهواز تیمی ناشناخته است که اولین دیدارش را در لیگ برتر برگزار می‌کند.

سایپا - گسترش فولاد تبریز؛ بی‌حاشیه و کم تماشاگر!

نارنجی‌پوشان با جذب جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال و چند بازیکن باتجربه دیگر مثل غلامرضا رضایی و رضا نوروزی تلاش کرده‌اند در قواره یک تیم مدعی وارد لیگ شوند.

سایپا که در این فصل از کرج به تهران آمده است قبل از شروع لیگ هفت هفته تمرین کرده و شرایط مناسبی دارد. گسترش فولاد تبریز هم با فراز کمالوند به دور از حاشیه تمرین کرده است رقابت این دو تیم می‌تواند در هفته اول از نظر فوتبالی جذاب باشد هرچند که هر دو تیم را می‌توان جز کم‌تمشاگرترین تیم‌های لیگ برتر محسوب کرد.

تراکتورسازی تبریز - نفت تهران؛ تکرار بازی جنجالی

آخرین بازی جنجالی لیگ چهاردهم در هفته اول لیگ پانزدهم تکرار می‌شود. این مسابقه برای هواداران تراکتورسازی یادآور بازی تلخی است که قهرمانی را از دست دادند. علیرضا منصوریان و تونی اولیویرا از نظر فوتبالی شناخت کاملی از یکدیگر دارند و در آن بازی جنجالی دو تیم به تساوی ۳ بر ۳ رضایت دادند تا قهرمانی از مشت هر دو تیم بیرون بیاید و به سپاهان برسد. این بازی حساسیت فینال لیگ گذشته را ندارد اما نتیجه‌اش برای هواداران تراکتورسازی مهم است. علیرضا فغانی داور آن بازی هم قطعا دیگر این بازی را سوت نخواهد زد!

ملوان- ذوب آهن؛ دربی قرمز و آبی در انزلی

ملوان با جذب امیر قلعه‌نویی و چند بازیکن سرباز می‌تواند تیم شگفتی‌ساز لیگ باشد هرچند تمرینات این تیم دیرتر از سایر تیم‌ها آغاز شده ولی تجربه قلعه‌نویی در لیگ برتر می‌تواند برگ برنده این تیم قدیمی و ریشه‌دار باشد. حریف این تیم هم ذوب آهن اصفهان است باشگاهی که قهرمان جام حذفی شد و یحیی گل‌محمدی را در اختیار دارد. تقابل سرمربیان اسبق استقلال و پرسپولیس حساسیت این بازی را دوچندان کرده است و هواداران دو تیم سرخابی هم منتظرند ببیند برنده این دوئل مربیان قرمز و آبی چه کسی خواهد بود. ذوب آهن تیمی است که فوتبال را زیبا و منظم و با برنامه بازی می‌کند اما تیم‌های قلعه‌نویی هم جنگنده و هجومی هستند و این می‌تواند نوید یک بازی زیبا را بدهد.

پرسپولیس- پدیده؛  رونمایی از چهره جدید سرخپوشان

هواداران پرسپولیس بی‌صبرانه منتظرند تا چهره جدید تیم‌شان را ببینند. این تیم فصل گذشته با وجود حضور در لیگ قهرمانان آسیا در لیگ برتر یک ناکام بزرگ بود و حاشیه‌های فراوانی داشت. از حاشیه‌های مدیریتی گرفته تا تعویض‌های مکرر سرمربی و اکنون هواداران امیدوارند در این فصل حداقل تیم‌شان بی‌حاشیه و مقتدر در میدان حاضر شود. پدیده هم تیمی است که سرمربی فصل گذشته‌اش را در اختیار ندارد و رضا مهاجری جاشین علیرضا مرزبان شده است. هواداران از پرسپولیس برد می‌خواهند و اگر سرخپوشان در اولین گام موفق عمل کنند می‌توانند با هواداران‌شان آشتی کنند. قرعه پرسپولیس در شروع لیگ خیلی بد به نظر نمی‌رسد.

فولاد - راه آهن؛ بازی راحت شاگردان اسکوچیچ

فولاد خوزستان به ترکیب کادرفنی فصل گذشته خود دست نزده و اسکوچیچ همچنان سرمربی قرمزپوشان اهوازی است. راه آهن هم بعد از کش و قوس فراوان در لیگ برتر ماندگار شده است و شاگردان فرهاد کاظمی کار بسیار دشواری در گرمای اهواز و مقابل تیم منظم و با برنامه فولاد خواهند داشت. به نظر می‌رسد که فولاد برنده این بازی باشد مگر اینکه راه آهن در هفته اول شگفتی خلق کند.

برنامه هفته اول لیگ برتر

پنج شنبه۸ مرداد ۹۴ 

 سپاهان-استقلال خوزستان -  صنعتی خوزستان  ورزشگاه فولاد شهر  ساعت ۱۹ و ۳۵ دقیقه

صبای قم - استقلال اهواز -  ورزشگاه یادگار امام(ره) قم        ساعت ۱۹ و ۳۵ دقیقه                        

سایپا - گسترش فولاد تبریز-  ورزشگاه پاس قوامین ساعت ۱۹ و ۳۵ دقیقه

سیاه جامگان مشهد - استقلال تهران -  ورزشگاه ثامن مشهد ساعت ۱۸

جمعه ۹ مرداد ۹۴  

ملوان بندر انزلی - ذوب آهن -  ورزشگاه تختی انزلی ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه

تراکتورسازی تبریز - نفت تهران -  ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز ساعت ۱۸

پرسپولیس - پدیده مشهد-  ورزشگاه آزادی تهران ساعت ۱۹ و ۳۵ دقیقه

فولاد خوزستان - راه آهن  -  ورزشگاه غدیر اهواز ساعت ۱۹ و ۳۵ دقیقه

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.