برخی باشگاه‌ها ضمن آنکه پول بازیکن را در طول فصل نمی‌دهند، وی را در انتهای فصل از لیست هم خارج می‌کنند تا بازیکن بماند و بدهی مالیاتی و تهدیدها برای برخورد با باشگاه‌ها که اجرایی هم نمی‌شود!

به گزارش خبرنگار مهر، برخی قوانین آنقدر عجیب هستند که هرگز اجرا نمی شوند. یکی از آن قوانین، قانون سقف قراردادها بود که چون با نفس فوتبال حرفه ای و رقابت بین باشگاه‌ها منافات داشت هرگز اجرا نشد.

با این وجود اما به نظر می رسد برخی تصمیم‌سازان هستند که همچنان می خواهند چنین رویه ای را پیش بگیرند و قوانینی را اعلام کنند که خودشان هم می‌دانند اجرایی نخواهد شد.

به عنوان مثال اعلام کردند که باشگاه‌های بدهکار حق شرکت در مسابقات لیگ برتر فوتبال را ندارند، در واقع این اعلام کاملا تکراری بود و هر سال چنین شعارهایی داده می‌شود اما هرگز اجرایی نمی‌شود.

حق خوری از بازیکنان

در واقع حق‌خوری برخی باشگاه‌ها کاملا عیان و واضح شده آنها بازیکنان را با ارقام و قیمت بالا به خدمت می‌گیرند، بعد در طول فصل پول آن بازیکن را نمی‌دهند و در ادامه با وعده و وعید و قول‌های دروغ او را به پایان فصل می‌کشانند و در نهایت به دلیل بدهی که خودشان به آن بازیکن دارند، وی را از لیست خود برای سال بعد کنار می گذارند چون بازیکن ابتدا حق و حقوق فصل قبل خود را طلب می‌کند و بعد پای میز مذاکره برای فصل آتی می‌نشیند.

نمونه این بازیکنان زیاد هستند، این اتفاق درحالی برای بازیکنان رخ می دهد که اداره مالیات هم هر سال مالیات را برحسب رقمی که نوشته شده محاسبه و درخواست می‌‌کند نه برحسب پولی که بازیکن گرفته است. به این ترتیب بازیکن همه جوره متقبل خسارت می‌شود و حتی از لیست باشگاه خود هم خارج می‌شود.

البته که باشگاه‌ها تنها حلقه‌های زنجیری هستند که انتهای آن به حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی بازمی‌گردد که سهم باشگاه‌ها را نمی‌دهند اما نهایتا این بازیکنان هستند که متضرر می‌شوند و مالباخته.

برای این موضوع باید فکری کرد، این نمی‌شود که بازیکنان و باشگاه هر دو قراردادی ببندند که خودشان هم می‌دانند انجام نمی‌شود و شاید خمس قرارداد هم در نهایت به بازیکن نرسد.

این اتفاق خوبی نیست و باید جلوی این بی‌اخلاقی مفرط گرفته شود، به هر حال بسیاری از جوان‌ها این فوتبال را با دقت در جزئیات آن تعقیب می‌کنند و با خواندن این اخبار و اعتراض‌های بازیکنان راه‌های پرداخت نکردن حق دیگران را می‌آموزند و قبح عمل برایشان از بین می‌رود.  در واقع فوتبال با این رویه بی‌اخلاقی را رایج می‌کند و با پرداخت نکردن حق مردم آن را اشاعه می‌دهد.

راهکار

باشگاه‌ها هم باید بدانند که این کارشان بی‌عقوبت نمی‌ماند اما با این وجود تهدید به خارج کردن یازده باشگاه از لیگ برتر، تهدیدی بی‌مزه قلمداد می‌شود، این درحالی است که همین هفته قبل تیم لچه توسط فدراسیون فوتبال اسپانیا و با حکم دادگاه به دلیل بدهی زیاد به دسته پایین‌تر تبعید شد.

در هر صورت تهدید یازده باشگاه با هم شاید درست نباشد اما می‌توان بدهی‌های این باشگاه‌ها را از محل درآمد آنها در سازمان لیگ یا فدراسیون پرداخت کرد و یک سال از این محل پولی به باشگاه‌ها پرداخت نکرد تا از حجم بدهی هایی که از نظر فنی تقصیر باشگاه‌ها نیست، کاسته شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.