مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز گفت: سازمان لیگ به خاطر اینکه خودش به ما بدهکار است و هنوز پول تبلیغات دور زمین را نداده ما را محروم کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، تراکتورسازی پس از اینکه در ۲۰ دقیقه پایانی لیگ چهاردهم قهرمانی را به شکلی دراماتیک از دست داد عزم خود را جذب کرده تا در لیگ پانزدهم اولین قهرمانی این تیم در مسابقات باشگاهی ایران و لیگ برتر را به دست بیاورد.

سعید عباسی در فصل جاری با جذب بازیکنان داخلی و خارجی با کیفیت تیم قوی را برای تراکتورسازی بسته و خیلی‌ها به موفقیت این تیم در فصل آینده امید زیادی دارند.

عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد مسائل مختلف صحبت کرد.

فارس: هواداران تراکتورسازی به موفقیت این تیم در لیگ پانزدهم خیلی امیدوار هستند؟

خدا را شکر عملکرد خوبی داشتیم و توانستیم رضایت هواداران را به دست بیاوریم امیدوارم این عملکرد به کسب نتیجه هم بیانجامد و هواداران را شاد کند.

فارس: مثل اینکه هنوز هم از دست علیرضا فغانی داور دیدار پایانی تراکتورسازی و نفت تهران ناراحت هستید.

نمی‌دانم چرا صحبت های من به این شکل منتشر می‌شود. بنده به هیچ وجه نگفتم فغانی حق ندارد تا یک سال به تبریز بیاید بلکه اعلام کردم با شرایطی که در فصل قبل به وجود آمد مسئولان کمیته داوران بعید است که برای قضاوت‌های دیدارهای خانگی تراکتورسازی فغانی را اعلام کنند. از این صحبت من برداشت اشتباه شده است.

فارس: آیا هنوز هم از عدم تعلق گرفتن چند جایزه به تراکتورسازی در مراسم برترین‌ها ناراضی هستید؟

برای برگزاری مراسم برترین‌ها دوستان سازمان لیگ زحمت زیادی کشیدند و مراسمی با شکل و شمایل بسیار خوب برگزار کردند. نباید این مسئله را فراموش کنیم. البته بنده پیشنهاد می‌دهم سال بعد برای انتخاب برترین‌ها مدیران عامل و افراد صاحب رای را در یک سالن جمع کنند و برای انتخاب‌ها رای‌گیری شود. آن وقت به هیچ وجه چنین حرف و حدیث‌هایی مطرح نخواهد شد. ما اعتقاد داشتیم آندرانیک تیموریان باید به عنوان بهترین بازیکن انتخاب می‌شد و ادینهو با ۲۰ گل زده به عنوان بهترین مهاجم انتخاب می‌شد. وقتی یک مهاجم ۲۰ گل زده نشان می‌دهد بهترین عملکرد را در بین سایر مهاجمان داشته است.

فارس: بحث عدم حضور تیم‌های بدهکار در لیگ برتر مطرح شده و اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی امروز اعلام کرده در دیدارهایی که تیم‌های بدهکار از هفته اول به میدان می‌روند بازی سه بر صفر به سود حریفانشان می‌شود.

خدا کند همه تیم‌ها و کلا لیگ را منحل کنیم. مگر سازمان لیگ به ما بدهکار نیست چرا این فشار روی آنها گذاشته نمی‌شود؟ سازمان لیگ هنوز پول تبلیغات کنار زمین را به ما نداده و به باشگاه بدهکار است. اول خودشان را سه بر صفر کنند و بعد به سراغ باشگاه‌های لیگ برتری بیایند. نمی‌دانم آیا با این شرایط اصلا باشگاه لیگ برتری بدون بدهی داریم یا نه؟ همانطور که می‌گویند خطا و اشتباه داوری جزوی از فوتبال است. با شرایطی که فوتبال ایران دارد بدهی هم جزوی از آن است. شما اکنون لیگ به لیگ نگاه کنید چند باشگاه هستند که دست افراد مختلف همینطور دست به دست می‌شود. چند نفر حاضرند با این شرایط به بخش خصوصی فوتبال بیایند.

همه می‌گویند یک سال فوتبال را تعطیل کنید تا شرایط بهبود پیدا کند. نمی‌دانم آیا با توجه به تاثیرات اجتماعی و امنیتی که فوتبال دارد آیا این کار شدنی هست یا نه. ما از ۴ سال قبل بدهی‌هایی داریم و حالا می گویند باید به یکباره آن را پرداخت کنیم. نمی‌دانم واقعا این چه نوع برنامه‌ریزی است.

فارس: مطمئنا وقتی باشگاه‌ها حق طبیعی خود مثل حق پخش تلویزیونی را دریافت نمی‌کنند دچار مشکلات مالی می‌شوند.

واقعا ما اساسا کار را نمی‌دانیم چیست. نباید به هر قیمتی باشگاه‌داری کرد. با این وضعیت بازیکن از باشگاه و باشگاه از بازیکن ناراحت می‌شود. یک شبه نمی‌توانند جلسه بگذارند و بگویند این باشگاه‌ها در لیگ شرکت نکنند. برای این کار باید یک برنامه‌ریزی خوب انجام دهند تا باشگاه‌ها کم کم از فشار مشکلات مالی خارج شوند. در مورد این بدهی‌ها جلسه‌ای گذاشتم و صحبت‌هایی مطرح شد. شما وضعیت لیگ را نگاه کنید هر سال که مسابقات به اتمام می‌رسد بدهی‌های انباشته افزایش پیدا می‌کند. اکنون در درآمدهایی که تعلق می‌گیرد وضعیت تیم نایب‌قهرمان و تیمی که سهمیه آسیایی دارد هیچ فرقی با تیمی که سقوط می‌کند ندارد. ما باید درآمدهایمان را از کجا تامین کنیم. باشگاه‌ها که چاه نفت ندارند. امیدوارم این مشکلات حل شود و شما مطمئن باشید که هیچ کس دوست ندارد بدهی داشته باشد.

فارس: گفته می‌شود تراکتورسازی در بحث جذب آگوستوسزار باید حق رشد این بازیکن را پرداخت کند. آیا این مسئله درست است؟

هنگام عقد قرارداد این مسئله را از وکلای فعال در فیفا سوال کردیم و قرارداد را برای آنها فرستادیم. آنها گفتند این حق رشد به باشگاه ما تعلق نمی‌گیرد. آنها معتقد بودند براساس قوانین این حق رشد به اولین باشگاه حرفه‌ای که این بازیکن را جذب می‌کند تعلق می‌گیرد و ما چون بازیکن را به صورت قرضی گرفتیم مالک او محسوب نمی‌شویم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.