رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص آخرین وضعیت تیم‌های بدهکار برای حضور در لیگ برتر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن‌زاده درباره بدهی باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: در بحث بدهی باشگاه‌های بدهکار امسال اتفاق خوشایندی رخ داده است و ما با هماهنگی مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ و به خصوص علیرضا اسدی و مهدی تاج، فعالیت متفاوتی را نسبت به سال‌های گذشته انجام داده‌ایم.

وی با طرح این موضوع که در سه سال گذشته حمایت مقامات اجرایی برای اجرای رأی مطالبات وجود داشته است، خاطر نشان کرد: امسال عزم، اراده، حمایت و همچنین قول مستقیم اسدی و تاج باعث شده تا باشگاه‌های بدهکار دقیقاً با روشی که در جلسات مطرح شده است، قبل از اولین مسابقه بخشی از بدهی‌های خود را تسویه کنند.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره ضمانت اجرایی این تصمیم گفت: به دستور رئیس سازمان لیگ تیمی که بدهکار است، اگر نامه بلامانع بودن فعالیتش را از کمیته انضباطی دریافت و ارائه نکند، اجازه حضور در اولین مسابقه را نخواهد داشت. مسلم است تیمی که در مقابل حریفش حاضر نشود، نتیجه آن دیدار توسط داور ۳ بر صفر اعلام خواهد شد. ما یقین داریم این بار با حمایت دبیرکل و رئیس سازمان لیگ برتر، حکم کمیته انضباطی در خصوص باشگاه‌های بدهکار که چند سالی است خاک می‌خورد، اجرا می‌شود.

حسن‌زاده درباره فعالیت باشگاه‌های بدهکار خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تأکیداتی که صورت گرفته، برخی از باشگاه‌ها در لیگ برتر و دیگر لیگ‌ها تلاش لازم را برای تسویه بدهی‌شان انجام داده‌اند. چند باشگاه کاملاً بدهی خود را تسویه کرده و مدارک‌شان را به کمیته انضباطی ارائه داده‌اند، چند باشگاه دیگر هم به تدریج اقدام به اخذ رضایت کرده و مدارک لازم را ارائه می‌دهند. در واقع بلامانع بودن فعالیت باشگاه بدهکار پس از تسویه کامل، با روشی که پیش‌بینی شده، صادر می‌شود. تا به امروز بیش از ۱۰ تیم در اجرای حکم کمیته انضباطی اقدام کرده‌اند.

وی درباره اظهارات برخی از باشگاه‌ها در خصوص میزان بدهی‌شان اظهار داشت: برخی از باشگاه‌ها اگر درباره میزان بدهی خود یا تسویه حساب احتمالی با طلبکاران مدارکی دارند، می‌توانند آن را به کمیته انضباطی ارائه دهند و کمیته انضباطی دقیقاً بدهی‌هایی را که قطعی و لازم الاجرا شده است، محاسبه  و اعلام خواهد کرد. اعلام این مبالغ، مطابق آرای قطعی است. به عنوان مثال باشگاه ذوب‌آهن مدعی بوده که برای این باشگاه بدهکاری وجود ندارد، در حالی که مطابق آرای قطعی، باشگاه مذکور بیش از ۲۰ میلیارد ریال بدهی داشته که هنوز هم گزارشی مبنی بر پرداخت آن به ما ارائه نشده است.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: چنانچه باشگاه‌ها مدارک و مستندات مربوط به مصالحه و تسویه حساب با طلبکاران را ارائه دهند، کمیته انضباطی مراتب را بررسی کرده و از سقف بدهی‌های‌شان خواهد کاست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.