معاون توسعه منابع مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که پول‌های بلوکه شده فدراسیون فوتبال مبلغ قابل توجهی نبوده و بین یک میلیون تا ۳-۴ میلیون دلار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمناف هاشمی در خصوص بودجه در نظر گرفته شده برای فدراسیون‌های ورزشی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در ۳-۴ ماه گذشته توفیق آنچنانی برای بودجه نداشتیم ولی ۲۵ درصد به فدراسیون‌ها پرداخت داشتیم و به توافقات خود در قبال آنها عمل کردیم. همچنین قرار است این مبلغ را به ۴۰ درصد برسانیم.

وی اضافه کرد: فدراسیون‌هایی که کسب سهمیه کرده‌اند یا برای سهمیه المپیک، اردوهای جدی دارند، مانند بوکس، تیراندازی، تیر و کمان، دوومیدانی، تکواندو، دوچرخه‌سواری، فوتبال، کشتی، قایقرانی، والیبال، وزنه‌برداری و بسکتبال از آن جمله هستند که تحت هیچ شرایطی هیچ یک از اردوهای آنها بدون حمایت مالی نخواهد ماند.

معاون توسعه منابع مالی و پشتیبانی وزارت ورزش در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: هفته گذشته ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت به فدراسیون‌ها داشتیم و این هفته بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان دیگر به آنها پرداخت خواهیم کرد تا اردوهای خود را در راه کسب سهمیه المپیک با جدیت بیشتری پی بگیرند.

هاشمی با بیان اینکه فقط منابع دولتی برای اجرای برنامه فدراسیون‌ها کافی نیست، تصریح کرد: باید سایر منابع در نظر گرفته شود که روز گذشته نیز در جلسه مشترک فدراسیون‌ها با مقام عالی وزارت بر این موضوع و بکار گرفتن اسپانسر تاکید فراوان شد. امروز نیز با هماهنگی نصرالله سجادی، پرداختی خوبی برای هر ۴۸ فدراسیون خواهیم داشت. با این حال فدراسیون‌‌های المپیکی در اولویت هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف پول‌های بلوکه شده فدراسیون فوتبال چه شده است؟، یادآور شد: به ما دو آمار اعلام شده اما هنوز آمار دقیقی نداریم و دوستان ما در بخش مالی در حال حسابرسی هستند تا مبلغ دقیق این پول مشخص شود. البته باید بگویم مبلغ قابل توجهی نیست و بین یک میلیون تا ۳-۴ میلیون دلار است؛ ضمن اینکه بخشی از این پول‌ها قبلاً دریافت شده بود.

معاون توسعه منابع مالی و پشتیبانی وزارت ورزش درباره اختصاص یک درصد منابع مالی سایر دستگاه‌ها به ورزش، گفت: این موضوع در یک آئین‌نامه که پیش‌نویس آن انجام گرفته، پیش‌بینی شده بود که قرار است به تصویب هیات دولت رسیده و به ما ابلاغ شود. در همین حال برخی استانداران نظیر بوشهر و مازندران پیش‌قدم شده‌اند. ما امیدواریم این اتفاق رخ بدهد تا رقم قابل توجهی به بخش ورزش کشور تزریق شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.