دفاع راست برزیلی تیم فوتبال بارسلونا ادعا کرد که سرمربی پیشین وی به مربیگری در تیم ملی برزیل راغب بوده است، اما به او برای انجام این کار اعتماد نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دنی آلوز می‌گوید شایعاتی که سال ۲۰۱۲ درباره تمایل پپ گواردیولا برای جانشینی مانو منزس شکل گرفت، حقیقت داشته اما به سرمربی پیشین بارسلونا (۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲) اجازه این کار داده نشده است تا لوئیز فیلیپه اسکولاری هدایت سلسائو را برعهده بگیرد.

آلوز در این خصوص به سایت بولا ده‌وز گفت: قبل از جام جهانی پپ می‌خواست تیم ملی برزیل را هدایت کند، اما مسئولان کنفدراسیون برزیل به استخدام او راغب نبودند. پپ گفت که می‌خواهد ما را به بهترین تیم دنیا تبدیل کند و برای این کار یک استراتژی داشت، اما آنها او را نمی‌خواستند.

آلوز ادامه داد: مسئولان کنفدراسیون برزیل می‌گفتند که نمی‌دانند که آیا پپ برای مردم برزیل گزینه مقبولی خواهد بود یا نه. وقتی بهترین مربی دنیا، کسی که می‌تواند به ارتقای سطح بازی ما کمک کند را نمی‌پذیرید، معنای‌اش این است که به سلسائو اهمیت نمی‌دهید.

دفاع راست بارسلونا که به تازگی قراردادش را با این تیم تمدید کرده است، افزود: از زمانی که من بازی برای تیم ملی برزیل را شروع کرده‌ام، پپ در ذهنش برای ساختن یک تیم در برزیل برنامه‌ریزی می‌کرد. او بهترین مربی دنیاست. او کسی است که انقلابی در فوتبال به پا کرد. ما این فرصت را داشتیم که او را بدون اینکه هزینه زیادی انجام دهیم، در اختیار داشته باشیم. برنامه او این بود که فقط زمانی پول بگیرد که نتیجه بگیرد. چطور می‌شود که فرصتی این چنینی را از دست داد؟

پس از منزس، اسکولاری روی کار آمد. او سال ۲۰۱۳ سلسائو را قهرمان جام کنفدراسیون‌ها کرد، اما یک سال بعد مسبب رسوایی بزرگی در تاریخ تیم ملی برزیل شد، وقتی که تیمش در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ هفت بر یک به آلمان و پس از آن در دیدار رده‌بندی ۳ بر صفر به هلند باخت. به دنبال این ناکامی‌ها اسکولاری جای خود را به کارلوس دونگا داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.