عصر روز دوشنبه، انتقال آردا توران از ویسنته کالدرون به نوکمپ قطعی شد.

خبرگزاری خبرآنلاین - علی کربلایی/ با اضافه شدن ستاره ترک تبار باشگاه اتلتیکو مادرید به جمع آبی و اناری پوشان بارسلونا، بحثی جدید در دنیای فوتبال شکل گرفته است. این که بارسونا دیگر به ستاره های آکادمی خود اعتمادی ندارد و به جای اضافه کردن بازیکنان مورد نیاز از لاماسیا، ترجیح می‌دهد ستاره های دیگر تیم ها را جذب کند.

به نظر می‌رسد دوران بعد از لاپورتا در بارسلون، دوران خوشی برای مدرسه بازیکن سازی بارسا نبوده است. مدیریت جدید بارسلونا، در اولین اقدام بزرگ خود، نیمار جونیور، ستاره بزرگ، جوان و آینده دار برزیلی را جذب کرد. ساندرو راسل در رقابتی سخت با فلورنیتنو پرز، نیار را با رقمی نا معلوم (از ۷۰ تا ۱۳۰ میلیون یورو) آبی و اناری پوش کرد. انتقالی که هنوز بعد از گذشت سه فصل، گریبان بارسا را رها نکرده است و محرومیت ها و جریمه‌هایی برای این تیم به ارمغان آورده است.

یک فصل بعد از پیوستن نیمار، لویز سوارز اروگوئه‌ای به این تیم اضافه شد.سوارز در حالی قرارداد خود با بارسا را به امضا رساند که دوران محرومیت ۴ ماهه خود از حضور در تمام اماکن ورزشی رسمی را سپری می‌کرد. انتقالی که حدود ۸۰ میلیون یورو برای لیورپولی ها سود به همراه داشت.

همین روز گذشته هم آردا توران، با مبلغی حدود ۴۰ میلیون یورو، از روخی بلانکوس به جمع ستاره های کاتالان پیوست.

نکته قابل تامل برای فوتبال دوستان، سابقه انضباطی این سه بازیکن است. نیمار جونیور تاکنون در دوران فوتبالی کوتاه خود، از سال ۲۰۰۹ تا امروز، حدود ۱۰۱ کارت زرد گرفته است. موضوعی نگران کننده برای یک استعداد ناب ۲۳ ساله. در لالیگا او طی ۲ فصل گذشته، ۱۲ کارت زرد دریافت کرده است.

لوییز سوارز، با گاز گرفتن های معروفش راهی بارسلونا شد. او با محرومیتی سخت که به همراه داشت به این تیم اضافه شد. با شنیدن خبر قطعی انتقال آردا، عکس‌هایی که از او منتشر می‌شد، مربوط به پرتاب لنگه کفش به سمت کمک داور و صحنه اخراج بی دلیل او برابر رئال مادرید در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان بود. آردا علاوه بر خشونتی که در بازی خود دارد، رفتاری نه چندان آرام با بازیکنان و داوران دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.