اینیس اونال هافبک ملی‌پوش ترکیه‌ای که جوان‌ترین گلزن دسته برتر فوتبال باشگاهی این کشور هم بود، به تیم منچسترسیتی پیوست.

به گزارش خبرگزاری فارس، باشگاه فوتبال منچسترسیتی انگلیس شب گذشته اعلام کرد که با اینیس اونال هافبک ملی‌پوش تیم بورسا اسپور ترکیه قرارداد بسته است.

مبلغ قرارداد این بازیکن جوان که اکنون ۱۸ سال دارد، اعلام نشده است.

اونال در سال ۲۰۱۳ به بورسا اسپور پیوسته بود و در همان نخستین فصل حضورش (هنگامی‌ که تنها ۱۶ سال داشت) هشت گل به ثمر رساند و بدل به جوان‌ترین گلزن تاریخ مسابقات دسته برتر باشگاه‌های ترکیه شد و در فصل اخیر شش گل برای تیمش به ثمر رساند.

اونال در تیم زیر ۲۱ ساله‌های ترکیه هم حضور دارد.

مدیران جدید منچسترسیتی که از ثروتمندترین خانواده‌های قطری و صاحب چاه نفت در این کشور هستند، سه سال پیش با خرید‌های بسیار کلان و خارج از ترتیب و قاعده برای این تیم انگلیسی، باعث شدند که یوفا تحریم‌هایی را علیه این باشگاه وضع کند. از جمله مواد تحریمی، ممنوعیت خرید بازیکن جدید از سوی‌ سیتی‌ها بود.

هفته پیش تحریم‌هایی که فلج کننده خوانده می‌شدند، از سوی یوفا مرتفع شدند و بدین ترتیب این باشگاه و خواهر‌خوانده‌اش (پاری‌سن‌ژرمن) قادر شدند بازیکنان خارجی جدید را به خدمت بگیرند.

حالا اما به نظر می‌رسد این دو باشگاه می‌خواهند تا حدی مبالغ قراردادی بازیکنان جدید‌شان را پنهان کنند تا دوباره به تحریم‌های سخت برنخورند.

اونال در فصل اخیر با بورسا اسپور رتبه ششم سوپرلیگ ترکیه را به دست آورد؛ لیگی که دربست در اختیار قهرمانی‌های گالاتاسارای و فنرباغچه (هر کدام ۲۰ قهرمانی) است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.