تیم فوتبال دانشجویان ایران در سومین دیدار خود در مسابقات یونیورسیاد مقابل برزیل شکست سنگینی خورد تا با قبول سه باخت در مرحله گروهی، از صعود باز بماند و برای کسب عنوان نهم تا شانزدهم به کارش ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از کره جنوبی، تیم فوتبال دانشجویان ایران در سومین و آخرین دیدار مرحله مقدماتی بیست و هشتمین دوره یونیورسیاد از ساعت ۱۱ صبح امروز سه شنبه در «پابیک استادیوم» شهر کوچانگ به مصاف تیم برزیل رفت که این بازی در نهایت با نتیجه ۵ بر ۲ به اتمام رسید.

سید علی فاطمی در دقیقه ۳۰ برای ایران گلزنی کرد. گل‌های برزیل هم توسط «پدرو آراخو» (سه بار) و «لوییز روبیریو» و «خوزه والورد»به ثمر رسید.

در نیمه اول دو تیم بازی همسطحی را به نمایش گذاشتند و به خاطر بارندگی و لغزندگی زمین، کار برای بازیکنان ایران و برزیل تا حدودی سخت شده بود. ایران که محمد زارع خورمیزی را به خاطر محرومیت در اختیار نداشت، در این نیمه دو فرصت خوب به دست آورد ولی مهاجمان در زدن ضربات آخر کم دقت عمل کردند.

با این حال در دقیقه ۳۰ و زمانی که دروازه‌بان برزیل از دروازه خود خارج شده بود، سید علی فاطمی توانست با یک ضربه زیبا از پشت محوطه جریمه گل اول را به ثمر برساند.

 تلاش برزیل برای به تساوی کشاندن بازی ثمری نداشت و بازی در نیمه اول با همان یک گل به اتمام رسید.

در نیمه دوم برزیل به بازی برگشت. این تیم «پدرو آخرو» را به جای «فریرا» وارد زمین کرد وهمین بازیکن تعویضی موفق شد در دقایق ۵۱ و ۶۲ برای برزیل گلزنی کند. همچنین «لوییز روبیرو» در دقیقه ۶۳ گل سوم را به ثمر رساند تا بازی با نتیجه ۳ بر یک پیگیری شود.

تلاش بازیکنان ایران برای جبران نتیجه بعد از گل سوم ادامه داشت و تا محمد اوسانی توانست در دقیقه ۶۴ گل دوم ایران را به ثمر برساند.

استفاده برزیل از ضد حملات باعث شد تا شادی گل تیم ایران دوام زیادی نداشته باشد و پدرو آخرو گل سوم خود و گل چهارم برزیل را وارد دروازه ایران کرد.

در ادامه خلیل هلالی هم به خاطر انجام خطا روی بازیکن برزیل با کارت مستقیم قرمز داور از زمین مسابقه اخراج شد تا ایران ۱۵ دقیقه آخر ۱۰ نفره بازی کند.

گلزنی‌های برزیل به همینجا ختم نشد و «خوزه والورد» هم توانست دروازه ایران را باز کند.

ایران با قبول سه شکست در مرحله مقدماتی برابر مالزی، ژاپن و برزیل بدون امتیاز در قعر جدول گروه سوم قرار گرفت تا برای دست یافتن به یک مقام بین نهم تا شانزدهم سه بازی دیگر انجام بدهد. از این گروه ژاپن و برزیل صعود کردند.

ترکیب تیم فوتبال ایران در این مسابقه به این شرح بود: فرزین گروسیان، علی ظهیری (محمد اوسانی)، خلیل هلالی (کارت قرمز مستقیم – ۷۵)، هادی احمدی، معین میرابی، سید علی فاطمی، محمد کرمی (سامان آقازمانی)، علیرضاعسگری (حسین داوودی)، عباس سبحانی و محمد حسین پور (وحید نصرتی).

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.