کمیته‌ای سه نفره به قصد ایجاد تحول در یکی از کنفدراسیون‌های تحت نظر فیفا به اقدامات جدیدی دست خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک گروه سه نفره به قصد تغییر در ساختار کنفدراسیون کونکاکاف (آمریکای شمالی) و از بین بردن فساد موجود در این سازمان، تصمیماتی اساسی در این نهاد اتخاذ خواهند کرد.

کونکاکاف بیش از همه همتایان خود در جریان رسوایی فیفا، مجرم داشت و عده زیادی از این سازمان دستگیر شدند یا استعفا کردند. به همین دلیل کارگروهی  سه نفره مامور تغییرات کلی در این کنفدراسیون شدند.

از جمله تغییرات ایجاد شده می‌توان به در نظر گرفتن یک بازه زمانی برای همه اعضای یک کنفدراسیون و حتی رئیس برای صدارت در پست‌های مختلف، تنظیم فرآیند و اساسنامه برای جلوگیری از تقلب، جبهه‌گیری و انتخابات از پیش  طراحی شده و ارائه ریز گردش و امور مالی و حتی میزان دستمزد اعضای این کنفدراسیون اشاره کرد که در صورت تصویب در جلسه آخر هفته این سازمان به زودی اجرایی خواهد شد.

استخدام یک مدیر و ناظر برای تمام برنامه‌ها، نشست‌ها و تصمیمات مهم، ایجاد یک کمیته حسابرسی جهت نظم دادن به امور مالی و تصویب یک پیش‌نویس مالی، قبل از گردش حساب در کنفدراسیون از دیگر تصمیمات جدید این سازمان اخیرا ویروسی شده است.

ماموریت تنظیم و اجرایی کردن قوانین بر عهده روسای فدراسیون فوتبال سه کشور بزرگ منطقه شامل سونیل گولاتی، رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا، خولیو کامپن،رئیس فدراسیون مکزیک و همتای کانادایی‌اش، ویکتور مونته‌گالیانی است.

این سازمان ضمن ابراز امیدواری برای بهبود ساختار و پاک شدن امور از فسادهای برجامانده از دوران صدرات جک‌وارنر و جفری وب، دو نایب‌رئیس سابق انتخاب شده از کونکاکاف برای فیفا، این قوانین را راهی برای بهبود اوضاع فوتبال دانست.

طبق اعلام کنفدراسیون کونکاکاف، قوانین جدید باعث نظارت بیشتر بر امور مالی و جزئیات گردش حساب‌‌ها در این سازمان می‌شود و هواداران و همه ارکان موجود را به سلامت فوتبال واقف خواهد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.