رئیس فدراسیون جهانی فوتبال تأکید کرد در حال حاضر قصد سفر به هیچ کشوری را ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ماه مِی ۲۰۱۵ پس از بر ملا شدن فسادهای اداری و مالی که در فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) صورت گرفته بود، به درخواست مسئولان قضایی آمریکا ۱۴ نفر از مسئولان این نهاد و رابطان آنها توسط پلیس سوئیس دستگیر شدند. این فسادها به قدری بازتاب گسترده‌ای داشت که سپ بلاتر چهار روز پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس فیفا برای پنجمین دوره متوالی، عنوان کرد از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. او در حال حاضر به صورت موقت هدایت این نهاد را بر عهده دارد تا رئیس جدید فیفا انتخاب شود.

بلاتر ۷۹ ساله که هفته گذشته عنوان شد برای تماشای دیدار فینال جام جهانی فوتبال بانوان که قرار است بامداد فردا (دوشنبه) بین دو تیم ژاپن و آمریکا برگزار شود، به کشور کانادا سفر نخواهد کرد، در گفت‌و‌گو با روزنامه «Welt am Sonntag» آلمان گفت: تا زمانی که همه چیز در مورد پرونده فساد فیفا مشخص نشود، ریسک سفر به کشوری دیگر را به جان نمی‌خرم.

کمیته اجرایی فیفا قرار است در تاریخ ۲۰ جولای ۲۰۱۵ (۲۹ تیر) روز دقیق انتخابات ریاست فدراسیون جهانی فوتبال را مشخص کند، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس جدید این نهاد در کنگره فوق‌العاده فیفا که گفته می‌شود در تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۱۵ (۲۵ آذر ۹۴) در زوریخ سوئیس، مقر این نهاد برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.

بلاتر از سال ۱۹۹۸ که به عنوان رئیس فدراسیون جهانی فوتبال انتخاب شد، برای نخستین بار است که از حضور در فینال یک تورنمنت معتبر که زیر نظر فیفا برگزار می‌شود، خودداری می‌کند. او همچنین اعلام کرده که در پایان ماه جاری به روسیه هم سفر نخواهد کرد، جایی که قرار است طی مراسمی قرعه‌کشی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ برگزار شود.

وی در خصوص اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ به روسیه و جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر عنوان کرد: پیش از اینکه روسیه و قطر به عنوان میزبانان دو دوره پیش‌روی جام جهانی مشخص شوند دو مداخله سیاسی صورت گرفت. آقای نیکولاس سارکوزی و کریستین وولف، رئیس جمهوران پیشین کشورهای فرانسه و آلمان سعی داشتند تا روی هیئت نمایندگان انتخاباتی خود تأثیر بگذارند.

بلاتر مدعی شد که کریستین وولف، رئیس جمهوری پیشین آلمان به اتحادیه فوتبال این کشور توصیه کرده که آلمان به خاطر مناسبات اقتصادی این کشور و قطر در رأی‌گیری برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به این کشور آسیایی رأی بدهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.