عضو هیات رئیسه سازمان لیگ گفت: فوتبال ورشکسته نباشد بهتر است زیرا فقط باعث بدهی انباشته خواهد شد.

امیر عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ گفت: چند تصمیم قاطع در این جلسه گرفتیم و از کفاشیان هم دعوت کردیم تا در جلسه حضور پیدا کند تا این تصمیمات وتو نشود. اولین تصمیم ما این بود که لیگ دسته اول در یک گروه ۲۰تیمی برگزار شود و دو تیم هم در حال حاضر شرایط حضور در لیگ یک را ندارند. نام آن‌ها را اعلام نمی‌کنیم اما به آن‌ها فرصت داده‌ایم تا وضعیت خود را سامان بدهند وگرنه تعداد تیم‌های لیگ دسته اول ۱۸ تیم خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر بیش از دو تیم شرایط حضور در لیگ یک را نداشتند در آن صورت از تیم‌های سقوط کرده وضعیت مناسبی دارند به لیگ یک اضافه می‌کنیم تا حداقل لیگ دسته اول در یک گروه ۱۸ تیمی برگزار شود.

عابدینی با اشاره به حذف پلی‌آف در لیگ برتر گفت: سه تیم به طور مستقیم از لیگ برتر سقوط می‌کنند و سه تیم هم مستقیما به لیگ برتر می‌آیند و دیدار پلی آف برای لیگ برتر وجود نخواهد داشت اما دیدار پلی‌آف لیگ دسته دوم برگزار می‌شود.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ با اشاره به مصوبه دیگر جلسه امروز گفت: شرکت تبلیغاتی ایران نوین ادعای خسارت ۲۰ میلیاردی دارد که ما این ادعا را قبول نداریم قرار است کمیسیون سه نفره جلسه‌ای با مدیران ایران نوین برگزار کنند که یا به راه‌حل قطعی برای ادامه همکاری برسیم و یا قطع همکاری کنیم. یکی از ادعاهای آن‌ها را قبول داریم اینکه قرار بود به جای دو تابلوی تبلیغاتی در اطراف زمین سه ردیف تابلوی تبلیغاتی کار گذاشته شود که این اتفاق نیفتاده است.

عابدینی با اشاره به بحث حق پخش تلویزیونی گفت: مهمترین موضوع جلسه در مورد حق پخش تلویزیونی بود ما به هیچ عنوان از سازمان صدا و سیما نمی‌خواهیم که از پول خود به فوتبال پول بدهد بلکه ما می‌گوییم درآمد فوتبال را به فوتبال اختصاص بدهند. همان طور که صدا و سیما برای ساخت برنامه به تهیه کنندگان پول می‌دهد باید خدمات فوتبال که تولید برنامه به صورت مستقیم و غیرمسقیم است هم هزینه‌هایش پرداخت شود.

وی افزود: صدا و سیما روی خوش نشان نمی‌دهد تا حتی جلسه‌ای برگزار کنیم با این حال ما از شورای تشخیص مصلحت نظام،‌مجلس شورای اسلامی و دولت در این مسئله کمک می‌گیریم تا با حکمیت اختلاف فوتبال و صدا و سیما را حل کند اگر این اختلاف امسال حل نشود و فوتبال تبدیل به ورزشی ورشکسته شود بهتر است که فوتبال ورشکسته نداشته باشیم. زیرا مدیران باشگاه‌ها باید از این بازپرسی به آن بازپرسی برای بدهی‌هایی که انباشته می‌شود بروند فوتبال باید بتواند حق خودش را بگیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.