یکی از خریداران سهام باشگاه ملوان با تاکید بر اینکه برنامه گسترده‌ای دارد تا این تیم را از وضعیت فعلی نجات دهد، گفت: آقایان برای حفظ جایگاه خود، کارشکنی کرده و نمی‌خواهند سهام باشگاه به من واگذار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها صحبت از واگذاری قطعی سهام باشگاه ملوان بندرانزلی به شخصی به نام داریوش بهشتی مطرح شده اما این فرد هنوز وثیقه چهار میلیاردی‌اش را برای قطعی شدن این واگذاری، ارائه نکرده است. آنهم درحالیکه طبق اعلام مسئولان، این وثیقه می‌بایست تا ساعت ۱۸ روز شنبه به حساب باشگاه ملوان واریز می‌شد.

همچنین در کنار بهشتی، خریداران دیگری از جمله شهبازی نیز برای در اختیار گرفتن سهام باشگاه ملوان درخواست‌های خود را ارائه کرده‌اند اما دچار برخی کارشکنی‌ها شده است. این فرد که مورد حمایت پیشکسوتان باشگاه ملوان قرار دارد معتقد است برخی آقایان برای از دست نرفتن منافع خودشان، اجازه نمی‌دهند وی بتواند سهام این باشگاه را در اختیار بگیرد.

جواد شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص ارائه تقاضای خود برای خرید سهام این باشگاه، اینگونه توضیح داد: من پیشکسوت فوتبال بوده و فردی ورزشی و اقتصادی هستم که بعد از درخواست برخی از پیشکسوتان و علاقه‌مندی خودم به این بحث وارد شدم. ابتدا با مالک قبلی باشگاه ملوان و سپس جمعی از پیشکسوتان مشورت و در نهایت درخواست رسمی خود را ارائه کردم.

وی ادامه داد: بنده در این مدت تقاضای رسمی خود را به مسئولان شهر، فرماندار، شهردار، مدیر اداره کل ورزش و جوانان، هیات فوتبال و ... ارائه دادم و تنها شخصی هستم که این تقاضا را به تمام ارگان‌های شهر تحویل داده‌ام. اما بعد از دو هفته به من گفتند که تقاضایی نداده‌اید.

این خریدار سهام باشگاه ملوان بندرانزلی افزود: پس از این اتفاق، بنده دوباره تقاضایم را مطرح کردم و اجباراً در فهرست خریداران باشگاه قرار گرفتم. در نهایت در نشستی با حضور مسئولان شهر، نماینده نیروی دریایی و افراد دیگری حضور یافتم تا به سئوالات جواب دهم. آنهم درحالی که با اسناد و مدارک به تمام پرسش‌های مطرح شده پاسخ دادم.

وی اضافه کرد: این اتفاق در حالی رخ داد که دیگر متقاضی خرید سهام باشگاه یک روز قبل از من با این آقایان جلسه داشت، در حالی‌که اسناد و مدارکش را ارائه نکرده بود. من حتی در این جلسه گفتم ۱۰ میلیارد پول نقد به اضافه پرداخت ۱۵ درصد از قرارداد کادر فنی و بازیکنان را به حساب باشگاه می‌ریزم که در صورت انتقال امتیاز به بنده، قابل برداشت خواهد بود. اما دیگر خریدار باشگاه هنوز نتوانسته وثیقه چهار میلیاردی را تحویل دهد.

شهبازی در ادامه به موضوع جالبی اشاره کرد: بنده اعتقاد دارم سیاسیون باید در کنار باشگاه ملوان قرار بگیرند و لزومی ندارد آنها ملوان را سکوی پرتابی برای خود جهت رسیدن به پست‌های مختلف قرار دهند؛ به همین دلیل فکر می‌کنم با حضور من مخالفت می‌شود. همچنین عقیده دارم باید هیات مدیره باشگاه ملوان از یک تیم قدرتمند اقتصادی و فوتبالی تشکیل شود.

وی اضافه کرد: البته اعضایی که باید از نیروی دریایی و مسئولین شهر در هیات مدیره باشند، را قبول می‌کنم اما اعلام کردم سایر نفرات را خودم انتخاب خواهم کرد که در این شرایط چندین نفر از مسئولان شهر از هیات مدیره بیرون می‌مانند، به همین دلیل نمی‌خواهند سهام ملوان به من واگذار شود.

این خریدار سهام باشگاه ملوان بندرانزلی با تاکید بر اینکه پیش از هر اقدامی ابتدا باید بدهی‌های سال گذشته تسویه شود، یادآور شد: اگر مشکل مالی بازیکنان حل نشود، آنها با دل و جان تمرینات را شروع نمی‌کنند. البته اعضای هیات مدیره فعلی می‌گویند ما بازیکنان را با محبت راضی می‌کنند که در تمرینات حضور یابند اما واقعا این کار اصولی نیست. کادر فنی و بازیکنان باید حق و حقوق خود را دریافت کنند تا بدون هیچ مشکلی در تمرینات حضور یابند.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: متاسفانه در این روزها شایعاتی از زبان من یا دوستانم مطرح می‌شود که هیچ‌گونه صحت ندارد. آقایان برای اینکه من را کنار بزنند و گزینه مد نظرشان سر کار آید، اتهام‌هایی از جمله بدهکار بانکی و قاچاقچی سیگار بودن را به من زدند. بهتر است آقایان این موارد را از وزارت نفت، وزارت بازرگانی، وزارت اطلاعات، بانک مرکزی و ارگان‌های رسمی استعلام کنند نه اینکه از یکسری دوستان خودشان این مسائل مهم را استعلام و بعد مطرح کنند.

شهبازی همچنین افزود: من برنامه گسترده‌ای برای ملوان دارم و این تیم مریض که در سال‌های گذشته با تزریق داروی غلط به این روز افتاده، را نجات دهم. به خاطر تجربیات ورزشی و اقتصادی که دارم، می‌توانم این باشگاه را از لحاظ مالی و فنی به شرایطی برگردانم که همه هواداران می‌خواهند.

وی با تاکید بر اینکه قطعاً در هیات مدیره‌اش از افراد توانمند ورزشی و مدیران اقتصادی استفاده می‌کند، تصریح کرد: باید ملوان را از نظر زیرساختی و کارهای پایه‌ای بازسازی کرد و با حل مشکلات اقتصادی و فنی، به روزهای اوجش در فوتبال برگرداند.

این خریدار سهام باشگاه ملوان بندرانزلی با تاکید مجدد بر اینکه با شایعه و دروغ می‌خواهند او را از گردونه خارج کنند، خاطر نشان کرد: من برنامه دارم و با اینکه زمان زیادی از دست رفته است، با مربی و بازیکنان خوبی که جذب خواهم کرد، سعی می‌کنم ملوان با قدرت در لیگ شرکت کند.

وی افزود: سخن من با مردم انزلی است و به آنها می‌گویم که قصدم ساختن یک ملوان حرفه‌ای است و همچون گذشته از افرادی در هیات مدیره استفاده نخواهم کرد که هیچ کاری انجام نداده، ماهیانه حقوق‌های میلیونی بگیرند و در نهایت تیم را نابود کنند. البته امیدوارم سهامدار آینده باشگاه ملوان تنها به فکر موفقیت این تیم باشد نه مسائل دیگر، هرچند یکی از این خریداران هنوز وثیقه چهار میلیاردی خود را پرداخت نکرده و سهام باشگاه را دریافت نکرده است، آنوقت با یک مربی بزرگ مذاکره کرده و رقم بالایی را برای حضورش در ملوان به او پیشنهاد کرده است.

شهبازی در پایان گفت: در این مدت برخی از فوتبال‌ دوستان و پیشکسوتانی همچون بهمن صالح‌نیا، غفور جهانی، پدر مرحوم سیروس قایقران و ... از من خواسته‌اند عقب نشینی نکنم و با تمام توان این موضوع را پیگیری کنم تا ضمن خرید سهام باشگاه ملوان بتوانیم این تیم را از وضعیت فعلی نجات داده و به تیم قدرتمند تبدیل کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.