سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین با وجود شکست برابر شیلی در فینال کوپا آمه‌ریکا گفت به شاگردانش افتخار می‌کند. او نسل کنونی فوتبال آرژانتین را بهترین نسل تاریخ فوتبال این کشور دانست.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال آرژانتین در فینال رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد. تلاش آلبی‌سلسته برابر شیلی میزبان در وقت‌های قانونی و اضافی گلی در بر نداشت تا کار به ضربات پنالتی کشیده بود و در نهایت این شیلی بود که توانست برابر حریف سرشناس خود به پیروزی برسد تا هواداران آرژانتین برای دومین بار در دو سال اخیر ناامید بشوند.

هر چند آرژانتین در دیدار برابر شیلی ناکام بود با این حال خراردو مارتینو از عملکرد شاگردانش راضی است و نسل کنونی فوتبال آرژانتین را بهترین نسل تاریخ فوتبال این کشور دانست.

مارتینو بعد از بازی گفت: بر این باورم که آرژانتین شایسته بیشتر از این بود اما در نهایت به آن چیزی که دوست داشت، نرسید. ما شایسته بالا بردن جام بودیم اما این شیلی بود که جام را در خانه حفظ کرد. از این که نتوانستیم جام قهرمانی را بالای سر ببریم بسیار ناراحت هستم. وقتی در رختکن به چهره‌های ناراحت بازیکنان نگاه کردم، ناراحتی من دو چندان شد.

او ادامه داد: سال قبل تیم ملی فوتبال آرژانتین توانست به فینال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل راه یابد اما در نهایت برابر آلمان تن به شکست داد تا مردم ناراحت بشوند. الان هم درست همین اتفاق برای ما تکرار شده است. درست است که آرژانتین در دیدار برابر شیلی بازنده از میدان خارج شد اما من از عملکرد شاگردانم راضی و بر این باور هستم که تورنمنت موفقی را پشت سر گذاشتیم.

سرمربی سابق آبی-اناری‌ها در پایان سخنان خود گفت: درست است که آرژانتین در این رقابت‌ها نتوانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد اما معتقدم نسل کنونی فوتبال آرژانتین بهترین نسل تاریخ فوتبال این کشور است. من به این بازیکنان افتخار می‌کنم. بسیار حیف شد که نتوانستیم به قهرمانی دست یابیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.