همه ساله در تابستان و فصل نقل و انتقالات، چهره هایی جوان مطرح می شوند که قیمت هایی چندین برابر هم سالان خود دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از میان این عده، برخی راهی تیم های بزرگ اروپا می شوند. اما این بازیکن ها کجا بازی می کنند و چه مساله ای پیش می‌ آید که به یک باره در کانون توجه قرار می گیرند؟

برای آن دسته از بازیکنان که در کشورهای صاحب فوتبال بازی نمی کنند، بهترین یا شاید بگوییم تنها راه شناخته شدن، حضور در تیم ملی است. ماجرای مارتین اودگارد نروژی را همه می دانند. جوانی ۱۶ ساله که بعد از چند بازی ملی، مورد توجه تمام تیم های مطرح اروپایی قرار گرفت. او با تمام تیم ها سر میز مذاکره رفت و در نهایت با رئال مادرید به توافق رسید. اخیرا و در رقابت های یورو زیر ۲۱ سال، تعدادی جوانی برتر معرفی شدند که پتانسیل بالایی برای ستاره شدن دارند.

در کشور های صاحب فوتبال، مساله قدری متفاوت است. کشورهایی که ۵ لیگ برتر اروپا را به خود اختصاص داده اند، با آکادمی های قوی و استعداد یاب های برتری که در اختیار دارند، ستاره ها را راحت تر معرفی می کنند. پائول پوگبا، جوان فرانسوی، خیلی زود مطرح شد و به تیم منچستر یونایتد رفت. شیاطین سرخ او را نخواستند و خیلی راحت راهی یوونتوس شد. حالا تمام باشگاه ها به دنبال خرید پوگبا از یوونتوس هستند. استعداد هایی مانند کاسیاس و رائول، اینیستا و ژاوی در مدارس فوتبال بزرگ اسپانیا پرورش یافتند. اگرآن ها در تیم هایی صاجب ثروت بازی نمی کردند، در زمان خود بمب هایی بزرگ در نقل و انتقالات می شدند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.