رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: کمیته داوران مرا به‌عنوان رئیس دپارتمان داوری پیشنهاد نکرده و احتمالاً اسدی مرا انتخاب کرده است.

مسعود عنایت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط فعلی داوری فوتبال ایران گفت: وضعیت داوری فوتبال ایران بد نبوده و معتقدم سطح داوری از سطح فوتبال ما عقب‌تر نیست. نمی‌گویم داوری ما عالی و بی‌نقص است اما از سطح فوتبال ما پایین‌تر نیست.

وی در مورد گلایه‌مندی داوران از پایین بودن دستمزدهایشان نسبت به سایر ارکان فوتبال کشور اظهار داشت: در حال حاضر نمی‌دانم مبلغ حق الزحمه برای قضاوت در لیگ برتر چقدر است اما فکر می‌کنم در شرایط فعلی مبلغ یک میلیون تومان برای قضاوت هر بازی لیگ برتر مناسب باشد. در مجموع حق الزحمه‌ای که داوران می‌گیرند متناسب با زحمات آنها نیست ضمن اینکه تا جایی که می‌دانم داوران لیگ‌های پایین‌تر از نظر حق‌الزحمه و دریافت به‌موقع همان رقم ناچیز، شرایط خوبی ندارند.

رئیس دپارتمان داوری در خصوص اولویت کاری فعلی خود تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به نزدیک بودن رقابت‌های لیگ برتر برگزاری کلاس توجیهی این رقابت‌ها برای داوران در اولویت کاری ما قرار دارد.

عنایت در مورد حکم محرومیت موقت علیرضا فغانی برای قضاوت در فوتبال ایران تاکید کرد: سعی می‌کنیم با کمک دبیرکل فدراسیون فوتبال موضوعی که برای فغانی رخ داده را ختم به خیر کنیم. فغانی در قضاوت دیدار تیم‌های نفت تهران و تراکتورسازی در هفته پایانی لیگ چهاردهم اشتباه عمدی نداشته و اشتباهات او فنی بوده است. این موضوع باید در دپارتمان داوری مورد بررسی قرار گیرد و مطابق آیین‌نامه با او رفتار شود. قضیه فغانی نباید به کمیته حقیقت‌یاب دیدار تیم‌های نفت و تراکتورسازی واگذار می‌شد. 

وی افزود: فغانی قطعا جزو کاندیداهای قضاوت در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است و این محرومیت روی کار او اثر می‌گذارد. تمام سعی‌ خودم را می‌کنم تا مشکل فغانی دوستانه حل شود و نمی‌خواهیم در این خصوص جنجال به پا کنیم.

رئیس دپارتمان داوری در مورد پایان یافتن دوران محرومیت محسن قهرمانی و رایزنی او با کفاشیان و اصفهانیان برای بازگشت به داوری عنوان کرد: بازگشت قهرمانی در اختیار خودش است و هر زمان بخواهد به دنیای حرفه‌ای داوری برگردد، مانعی پیش پای او نمی‌گذاریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با انتخاب شما به عنوان رئیس دپارتمان داوری شاهد موازی کاری که در گذشته بین دپارتمان و کمیته داوران وجود داشت خواهیم بود، گفت: مطمئن باشید موازی کاری بین دپارتمان و کمیته داوران به وجود نخواهد آمد چون من با اصفهانیان هماهنگ خواهم شد. ما مشکلی با یکدیگر نداریم.

عنایت در مورد اینکه گفته می‌شود توسط دبیرکل فدراسیون فوتبال به عنوان رئیس دپارتمان داوری انتخاب شدید و اعضای کمیته روی شما نظر ندارند به تسنیم گفت: کمیته داوران مرا به عنوان رئیس دپارتمان داوری پیشنهاد نداده‌ و احتمالاً اسدی مرا انتخاب کرده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.