سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تا چند وقت قبل من هم نگران بودم ولی کم کم تیم خوبی جمع شد و الان با جذب سه، چهار بازیکن دیگر، تیم کاملی خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، محمود خوردبین درباره عملکرد پرسپولیس در نقل و انتقالات اظهار کرد: شاید تا چند وقت پیش نگران شرایط تیم برای این فصل بودم اما با گذشت چند روز این نگرانی‌ها کمتر شد و حالا فکر می‌کنم با جذب سه، چهار نفر دیگر، تیم خیلی خوبی خواهیم داشت که می‌تواند فصل آینده به بسیاری از خواسته‌های هواداران جامه عمل بپوشاند و الان تنها نگرانی من نوع برخورد با این تیم است، چون بسیار اهمیت دارد که هواداران فشار را از روی این بچه‌ها بردارند و با مسائلی که مطرح می‌شود نکات مثبت به بچه‌ها القا شود.

وی ادامه داد: ما روز اول برای شروع تمرینات با ۱۶ بازیکن فصل قبل تماس گرفتیم که در تمرینات حاضر باشند. از آن جمع ۱۳ بازیکن در حال حاضر در تمرینات حضور دارند و محمد نوری، حمیدرضا علی عسگری و افشین اسماعیل‌زاده تیم را همراهی نمی‌کنند. البته از جمع این سه نفر، فقط قرار است محمد نوری به تیم ملحق شود و با توجه به فعالیت‌های باشگاه در بازار نقل و انتقالات و با تصمیم سرمربی، حضور علی عسگری و اسماعیل‌زاده منتفی شد. البته هر دو بازیکن نفرات شایسته‌ای هستند و به طور قطع با تلاشی که می‌کنند به هر تیمی ملحق شوند، موفق خواهند بود ولی به هر حال در فوتبال گاهی چنین اتفاقاتی اجتناب‌ناپذیر است و عدم حضور آنها در جمع ما به هیچوجه به معنای نقض توانمندی‌های آنها نیست.

او درباره این موضوع که در روزهای اخیر بعضی بازیکنان از روی ناراحتی اختیارات برانکو در بسته شدن تیم را زیر سوال برده‌اند خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم در این ارتباط نیاز به توضیح باشد. در تیم فوتبال پرسپولیس برای انتخاب و گزینش نفرات، حرف آخر را برانکو ایوانکوویچ می‌زند. او اجازه دخالت نمی‌دهد ولی اینطور نیست که هیچ نظر، حرف و مشورتی را نشنود. جدای از این امر، مدیریت باشگاه نیز بر این مساله تاکید دارد که همه چیز طبق ساختاری که وجود دارد پیش برود و اختیارات فنی کاملا در اختیار آقای برانکو قرار دارد. در مورد حمیدرضا علی عسگری هم باید بگویم در ابتدا، وی جزو نفراتی بود که قرار بر حضور او در فصل آینده بود اما علی عسگری خودش نیامد که به نظر من اشتباه بود. البته به طور کلی کار او تخلف نبود. هر بازیکنی حق دارد ابتدا خواستار روشن شدن وضعیت قراردادش باشد ولی به نظر خودم اینطور است که اگر می‌آمد، این جایگاه که آقای برانکو برای او قائل شده بود را می‌گرفت و شاید سرمربی در اصلاح فهرست خود او را حفظ می‌کرد. البته این نظر شخصی من است و امیدوارم علی عسگری هر جا که می‌رود موفق باشد.

خوردبین درباره شرایط تیم تصریح کرد: برخلاف مطالبی که مطرح می‌شود، تیم خوبی در حال شکل گرفتن است. باشگاه الان با محمد نوری هم توافق کرده است. البته خود او اعلام کرد باید برود مشکل خود را با تیم قطری حل کند که امیدوارم این اتفاق روی بدهد. با آمدن نوری با توجه به نفراتی که جذب کردیم در خط هافبک مشکلی نخواهیم داشت و به این ترتیب هافبک بازیساز هم داریم. غیر از این با توجه به اینکه قرار شد مایکل اومانا هم برگردد و در صورتی که ماریچ هم در تست پزشکی مشکل نداشته باشد، در دفاع آخر هم شرایط خوبی پیدا می‌کنیم. به این ترتیب با جذب سه بازیکن در سه پست دفاع چپ، خط حمله و دروازه‌بان کار ما در نقل و انتقالات نهایی شده و تیم کامل خواهد شد. در حال حاضر برای دفاع چپ یک گزینه خارجی، یک گزینه لیگ برتری و یک بازیکن زیر ۲۳ سال مد نظر هستند که احتمالا دو نفر آنها جذب خواهند شد. برای خط حمله هم چند گزینه خارجی مطرح هستند که آقای ایوانکوویچ یکی را تائید و باشگاه نسبت به جذب وی اقدام خواهد کرد. در خط دروازه هم دنبال یک دروازه‌بان دوم هستیم.

پیشکسوت پرسپولیس درباره نظرات و دیدگاه‌های مختلفی که این روزها درباره نقل و انتقالات پرسپولیس مطرح می‌شود، گفت: عقاید مختلف است. هر کس باور و تفکر خودش را دارد. غیر ممکن است که بتوانید تعدادی از نظرات را هم تامین کنید، چه رسد به اینکه رضایت همه جلب شود. یک مربی می‌تواند با یک بازیکن کار کند و با یک بازیکن دیگر نمی‌تواند. ملاک یک مربی برای انتخاب نفرات، متفاوت با نفرات دیگری است که نظر می‌دهند. حرف اول و آخر در انتخاب نفرات را هم برانکو می‌زند. وقتی او می‌گوید برنامه‌اش این است که شاکله تیم حفظ شود و با ۲۰ بازیکن تیم را راه می‌اندازد، نمی‌توانید مرتب بگویی، این بازیکن و آن بازیکن را بگیرد. بالاخره این هم یک واقعیت است که در سال‌های اخیر، اتفاقا مواقعی که در فصل نقل و انتقالات خیلی بازیکن گرفته‌ایم کمتر به نتیجه رسیده‌ایم. شاید به این دلیل که تغییرات زیاد بود. حالا برانکو می‌گوید نمی‌خواهد همین تجربه را تکرار کند. بر این اساس همین الان شاید هم تغییرات زیاد باشد در حالی که اگر قرار باشد تمام نظرات تامین شود باید تغییرات از این هم بیشتر شود.

وی ادامه داد: البته عقاید و نظرات هواداران قابل احترام است. در پرسپولیس نمی‌شود به حرف هوادار بی‌توجه بود ولی به طور کلی حرف مشترک هواداران موفقیت تیم است و وقتی برانکو را برای این کار قبول کرده‌ایم طبعا باید کار را طبق نظرات وی پیش ببریم. بعضی هواداران از من توقع دارند که مرتب این بازیکن و آن بازیکن را به برانکو توصیه کنم. من هم یک بار می‌توانم بگویم. بیش از این عمل کنیم، شرایط خوبی پیش نمی‌آید. به عنوان مثال من شخصا عاشق بازی گابریل بودم. به بازی سید جلال حسینی هم اعتقاد دارم ولی این سرمربی است که به سیستم و تفکرات خود و بازی بازیکنان دیگر نگاه می‌کند و تصمیم می‌گیرد. او مسائل مختلفی را می‌بیند و به عنوان کسی که پاسخگو است، اختیارات هم می‌خواهد.

او همچنین گفت: مثال دیگر به پیام صادقیان مربوط می‌شود. برایم جالب است که کسی زنگ می‌زند و به من می‌گوید شما نخواستی پیام صادقیان در پرسپولیس باشد، این در حالی است که من فوتبال او را خیلی دوست داشتم. به اعتقاد من او یکی از بهترین‌هاست ولی هر چه شد، کار خودش بود. من خیلی دوست داشتم او را نجات بدهم ولی نشد. در نهایت برانکو دیگر او را نخواست و همین حالا هم آرزو می‌کنم شرایط او در فصل آینده تغییر کند و باز همان پیام صادقیان دو فصل قبل را ببینیم.

خوردبین در پایان درباره اینکه بعضی کارشناسان نگران هستند که مسائل این روزها با شروع فصل به سکوها انتقال پیدا کند، خاطرنشان کرد: نباید اینگونه شود. به بعضی که چه جلوی باشگاه و چه در ورزشگاه‌ها فحاشی و توهین می‌کنند، به من، کاشانی و امسال ما توهین می‌کنند تا حرمت پرسپولیس را بشکنند و به این ترتیب به دیگران هم یاد و اجازه می‌دهند که حرمت پرسپولیس را نگه ندارند، کاری ندارم اما بسیاری، هواداران واقعی هستند. اگر ابراز نگرانی می‌کنند واقعا از سر دلسوزی است. از آنها درخواست می‌کنیم سعه صدر داشته باشند، آرامش خود را حفظ کنند. من اعتقاد دارم اگر این چند موردی که باقی مانده را جذب کنیم تیم خوبی خواهیم داشت. این طرفداران واقعی، لیگ که شروع بشود می‌آیند و تیم را حمایت می‌کنند. آنها برای بازیکنانی که قرار است برای تیمشان تلاش کنند، حاشیه و مشکل درست نمی‌کنند چون توانایی تیم و تک تک بچه‌ها تا حد زیادی به این مسائل بستگی دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.