مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: فیفا در نامه‌ای به گوام اعلام کرد چون این کشور دو دیدار اول خود را در این کشور میزبانی کرده است، دیگر جوانمردانه نیست که بخواهد هر دو دیدار با ایران را در این کشور برگزار کند.

امید جمالی در گفت‌و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد دلایل عدم موافقت فیفا برای برگزاری دیدار برگشت تیم‌های ملی ایران و گوام از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفت: واقعیت امر این است که خود گوامی‌ها نیز دوست داشتند برای بازی برگشت به ایران بیایند و ما هم از این اتفاق بدمان نمی‌آمد که از این کشور در ایران در هر دو بازی رفت و برگشت میزبانی کنیم.

وی ادامه داد: با این حال چون گوام دو دیدار اول خود را در کشور خود مقابل ترکمنستان و هند برگزار کرده بود، پیشنهاد برگزاری هر دو دیدار رفت و برگشت این کشور مقابل ایران و عمان، در کشورهای فوق مورد موافقت فیفا قرار نگرفت.

مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال یادآور شد: فیفا در نامه‌ای به این کشور اعلام کرد چون گوام دو دیدار اول خود را در این کشور میزبانی کرده است، دیگر جوانمردانه نیست که بخواهد به طور مثال هر دو دیدار رفت و برگشت مقابل ایران را در این کشور برگزار کند و این شرایط عادلانه ای را برای سایر تیم‌ها به وجود نخواهد آورد و بر همین اساس تائیدیه برگزاری مسابقه برگشت در ایران به گوام داده نشد.

جمالی یادآور شد: ضمن اینکه گوام در دیدار مقابل هند و ترکمنستان نیز میزبانی خوبی داشت و فیفا تاکید کرد که بازی با ایران و عمان نیز در این کشور برگزار شود. اگر گوام دو بازی ابتدایی خود را هم در کشورهای ترکمنستان و هند برگزار کرده بود آن زمان شاید می‌شد توقع داشت که فیفا با برگزاری دیدار با ایران نیز در دور برگشت رقابت‌ها موافقت کند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به نداشتن سفارت گوام در ایران، تیم ملی برای گرفتن ویزای این کشور چطور اقدام خواهد کرد گفت: در هر صورت یا باید از کشور ثالث ویزا بگیریم و یا اینکه این ویزا به صورت فرودگاهی در کشور گوام صادر خواهد شد که به احتمال زیاد همین اتفاق بیفتد.

جمالی در پایان گفت: در گذشته هم گوام به ایران سفر کرده و هم تیم ملی ما راهی این کشور شده است و بعید است در راه صدور ویزا برای این کشور مشکلی به وجود بیاید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.