سرمربی آلبی‌سلسته با تمجید از نمایش‌های شیلی در این دوره از کوپا آمه‌ریکا، تأکید کرد مردانش با هدف برهم زدن جشن قهرمانی میزبان کارشان را در فینال رقابت‌ها آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خراردو مارتینو در کنفرانس خبری پیش از بازی فینال کوپا آمه‌ریکا که آلبی‌سلسته را در آستانه کسب اولین قهرمانی‌اش از سال ۱۹۹۳ قرار داده است، به خبرنگاران گفت: رفتاری که اینجا در شیلی با ما صورت گرفته، خوب بوده است، اما این فوتبال است و ما باید با تمام قوا بازی کنیم تا بازی را ببریم.

آرژانتین از ابتدای رقابت‌ها تا رسیدن به فینال برابر تیم‌هایی قرار گرفته است که با رویکردی تدافعی به میدان رفته‌اند، اما سرمربی ۵۲ ساله آلبی‌سلسته امیدوار است که شیلی برای ارائه یک بازی تهاجمی به میدان بیاید. او ادامه داد: تغییر دادن سبک بازی برای شیلی کار بسیار سختی خواهد بود و این تیم مدتی است که روی ارائه بازی‌های هجومی اصرار دارد. به همین دلیل ممکن است که بازیکنانی در ترکیب تیم شیلی تغییر کنند، اما وقتی پای تاکتیک‌ها به میان می‌آید من بعید می‌دانم چیزی عوض شود و شیلی با همان رویکرد همیشگی بازی خواهد کرد.

آرژانتینی‌ها تنها یک سال پس از ناکامی فصل گذشته‌شان در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل دوباره به فینال یک تورنمنت مهم رسیده‌اند و تاتا مارتینو باور دارد که تجربه سال گذشته به مردان او برای پیروزی در این فینال کمک خواهد کرد.

وی تأکید کرد: این بازی یک جنبه احساسی دارد، اما بازیکنان همه چیز را درباره آن می‌دانند، چون تجربه بازی در فینال جام جهانی را دارند. آنها دقیقاً می‌دانند که قرار است با چه چیزی مواجه شوند. در چنین مواردی، اهمیت جایزه‌ای که در میان است، معمولاً باعث می‌شود که بازیکنان تمرکز خود را بر بازی از دست بدهند و به همین دلیل من فکر می‌کنم بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم، این است که همانطور بازی کنیم که معمولاً بازی کرده‌ایم.

تیم ملی آرژانتین از سال ۱۹۹۳ تاکنون قهرمان کوپا آمه‌ریکا نشده است، اما مارتینو به پایان این انتظار ۲۲ ساله برای فتح مهمترین تورنمنت فوتبالی در منطقه آمریکای جنوبی امیدوار است.

او ادامه داد: ما باید از فرصتی که داریم استفاده کنیم و منظورم کسب عنوان قهرمانی است. ما از کارهایی که تا این مرحله از رقابت‌ها انجام داده‌ایم بسیار راضی و منتظر بازی فینال هستیم.

تیم ملی آرژانتین ۳۰ دقیقه بامداد فردا (یکشنبه) در شهر سانتیاگو به مصاف شیلی می‌رود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.