باشگاه نفت تهران یکی از باشگاه‌های بی‌حاشیه و سازنده فوتبال ایران بوده و هست و نباید ستاره‌سازی در فوتبال را فدای قهرمانی حتی در آسیا بکند.

به گزارش خبرگزاری فارس، باشگاه نفت تهران یکی از باشگاه‌های بی‌حاشیه فوتبال ایران است که همواره تلاش می‌کند بهترین باشد و بازیکنان جوان زیادی هم به فوتبال ایران معرفی کرده است.

بسیاری از بازیکنان کنونی فوتبال ایران قبل از حضور در نفت چهره شناخته‌ شده‌ای نبودند اما در این باشگاه خوب تهرانی ستاره شدند. علیرضا بیرانوند شاخص‌ترین آنهاست. دروازه‌بانی که از کارگری در کارواش به تیم ملی فوتبال ایران رسید و شرایط به گونه‌ای شد که در همین فصل نقل و انتقالات چند باشگاه لیگ برتری خواهانش بودند.

وحید امیری دیگر ملی پوشی است که در نفت ستاره شد. باشگاه نفت در پایتخت جور دو باشگاه پرهوادار پرسپولیس و استقلال را در سازندگی به دوش کشیده و به بازیکنان جوان میدان داده است.

نفت به همین دلیل یکی از دوست داشتنی‌ترین تیم‌های فوتبال ایران بوده و هست. سیاست این باشگاه بازیکن سازی است و شاید به همین دلیل وقتی در طرحی غیرکارشناسانه در گذشته نه چندان دور قصد انتقال این باشگاه قدیمی و سازنده را از پایتخت به اراک داشتند شمار زیادی از مربیان تیم‌های پایه خود را به آب و آتش زدند تا نفت در تهران بماند زیرا می‌دانستند باشگاهی مثل نفت باید در پایتخت ۱۵ میلیونی ایران باشد تا به جوانان و فوتبالیست‌های گمنام میدان بدهد این باشگاه رابطه‌ای با ستاره‌ها و بازیکنان میلیاردی نداشت.

با این حال در این فصل نقل و انتقالات شاهد تغییر رویکرد و سیاست این باشگاه در جذب بازیکن هستیم. باشگاهی که به دنبال جذب ستاره نبود به یکباره در چرخشی آشکار به دنبال ستاره‌های لیگ با دستمزدهای گران رفته است.

باشگاهی که حاضر نبود به هر درخواست بازیکنان مطرح پاسخ مثبت بدهد اکنون به راحتی دستمزدهای کلان برای جذب ستاره‌ها یا تمدید قرارداد بازیکنانش می‌پردازد. پرداخت دستمزدهای میلیاردی به بازیکنان برای باشگاه ستاره ساز یعنی رسیدن به پایان خط ستاره سازی و تولید بازیکن!

شاید حضور در جمع  هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیاست مهم‌ترین دلیل این باشگاه سازنده برای پرداخت‌های کلان به بازیکنان باشد اما برخی از مربیان و کارشناسان فوتبال ایران می‌گویند نباید حتی قهرمانی در آسیا  فدای سازندگی در فوتبال ایران شود.

آنها می‌گویند اگر نفت با بازیکنان میلیاردی بتواند قهرمان آسیا هم شود و افتخار بزرگی هم برای فوتبال ایران رقم بزند اما بعد از این قهرمانی تیم نفت چه خواهد شد؟ آیا مدیران این باشگاه مجبور نمی شوند برای ادامه این موفقیت در باشگاه را روی جوانان ببندند و فقط با پول به دنبال بازیکنان ستاره و میلیاردی باشند؟

آیا این به معنای آن نخواهد بود که بعد از قهرمانی نفت درآسیا مدیران باشگاه مجبور می‌شوند به همان راه اشتباهی بروند که برخی از باشگاه‌های بزرگ ایران رفتند و مدیران نفت هم مجبور می‌شوند برای موفقیت ستاره بخرند اما در آنصورت کدام باشگاه وظیفه ستاره‌سازی حداقل در فوتبال پایتخت را برعهده خواهد گرفت؟

آرزوی همه فوتبال‌دوستان و اهالی فوتبال ایران موفقیت تیم علیرضا منصوریان در آسیاست تا طلسم ناکامی قهرمان نشدن باشگاه‌های ایرانی در آسیا شکسته شود اما پرداخت‌های میلیاردی در فوتبال ایران نشان داده که راه تضمین شده‌ای برای رسیدن به  قهرمانی و موفقیت نیست حتی اگر حریفان نفت بازیکنان بزرگ و چند ملیتی و گرانقیمت بخرند .

راه رسیدن به فینال آسیا برای باشگاه‌های ایرانی نه با خرید ستاره‌های میلیاردی که با کار و کوشش بیشتر و دوری از حاشیه‌ها امکانپذیر است کاری که در گذشته تیم‌های سپاهان و ذوب آهن اصفهان انجام دادند و فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شدند و امیدواریم که نفت تهران هم در همین مسیر قدم بردارد بدون آنکه بخواهد قهرمانی در آسیا را فدای سازندگی در فوتبال و ستاره سازی کند.

یکی از مربیان سابق باشگاه نفت به فارس گفت: زمانی که در باشگاه نفت کار می‌کردم هرچه اصرار کردم که یکی از مهاجمان مطرح فوتبال ایران را جذب کنند آنها گفتند ما حاضر نیستیم از اصول باشگاه عدول کنیم و یک ریال بالاتر از سقف قراردادی که در نظر گرفته‌ایم نمی‌پردازیم در نهایت هم آن مهاجم مجبور شد کوتاه بیاید تا در تیم نفت حاضر شود اما اکنون از گوشه و کنار می‌شنوم که به راحتی به برخی از بازیکنان رقم‌های میلیاردی پرداخت می‌شود!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.